Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Zipp 303 trekt licht scheef

poeske
Forum-lid

poeske 13 jul 2018 09:18

Gisterenavond pech met mijn Mavic Cosmic wiel. Verwisselt voor mijn Zipp 303 achterwiel.

Dit Zipp wiel heeft altijd het volgende probleem gehad: het trekt tijdens het rijden altijd wat licht scheef. Ik zet het er altijd recht in, maar na het rijden staat het altijd iets scheef in het achterframe (het gebeurt ook tijdens ritjes zonder noemenswaardige inspanning) . Het loopt niet aan, maar het hoort niet. In eerste instantie denk je aan de achterpadden, maar het scheef trekken gebeurt nooit met het Mavic wiel. Iemand een idee waar het in zit?

Ps. Mavic wiel gaat vanmiddag naar FM.

Japierossi
Forum-lid

Gebruikersavatar Japierossi 13 jul 2018 09:45

snelspanner?

poeske
Forum-lid

poeske 13 jul 2018 10:10

Ik heb de snelspanners geprobeerd van de Mavic wielen. Probleem blijft.

Maatwielen
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Maatwielen 13 jul 2018 10:28

Het zijvlak van de sluitmoer van de naaf is mogelijk gladder dan dat van het Mavic-wiel waardoor dit wiel wel iets kan gaan schuiven en het Mavic-wiel niet. Wat opruwen van dat zijvlak kan helpen (met een vijl of zo).

Groet,

Hans
Maatwielen

poeske schreef: 13 jul 2018 09:18 Gisterenavond pech met mijn Mavic Cosmic wiel. Verwisselt voor mijn Zipp 303 achterwiel.

Dit Zipp wiel heeft altijd het volgende probleem gehad: het trekt tijdens het rijden altijd wat licht scheef. Ik zet het er altijd recht in, maar na het rijden staat het altijd iets scheef in het achterframe (het gebeurt ook tijdens ritjes zonder noemenswaardige inspanning) . Het loopt niet aan, maar het hoort niet. In eerste instantie denk je aan de achterpadden, maar het scheef trekken gebeurt nooit met het Mavic wiel. Iemand een idee waar het in zit?

Ps. Mavic wiel gaat vanmiddag naar FM.

poeske
Forum-lid

poeske 13 jul 2018 11:05

Waardevolle tip Hans

Plaats reactie