Hallo allemaal, ik ben momenteel op de markt voor een nieuwe Specialized racefiets.
Ik heb een optie van:
1) 2015 jaar oude gebruikte Tarmac Sworks SL5 FACT 11r met shimano ultegra 6800 en fulcrum wielen ( ongeveer €2300)
OF
2) gloednieuwe Tarmac sl6 Disc Sport FACT 9r met shimano 105 en DT R470 Disc wielen
( ongeveer €2500 )
Ik zou graag willen weten voor degenen die zowel een SL5 als SL6 hebben gereden, is er een groot verschil tussen beide in termen van rijkwaliteit en gewicht fact 11r 9r ? Waar zou je voor gaan?
Bij voorbaat dank voor alle hulp!
https://www.specialized.com/be/nl/mens- ... 501-154556
specialized sl5 vs sl6
Fulcrum Racing Quatro wielen. Zijn niet de lichtste wielen, meer geschikt voor het vlakke land, met een wat hogere velg en sterk.
De Sworks is een kwalitatief betere fiets en zal nieuw zeker € 3.500 hebben gekost.
PS
Als je voor de tweedehands gaat, wel checken hoe de staat is van ketting, cassette en banden. Ik zou ook vragen wanneer de fiets voor het laatst een onderhoudsbeurt heeft gehad.
De Sworks is een kwalitatief betere fiets en zal nieuw zeker € 3.500 hebben gekost.
PS
Als je voor de tweedehands gaat, wel checken hoe de staat is van ketting, cassette en banden. Ik zou ook vragen wanneer de fiets voor het laatst een onderhoudsbeurt heeft gehad.
prj
Fiets compleet is een stuk duurder geweest, het S-Works frame alleen al kost rond de 3300,- euro.prjz schreef: ↑10 jul 2018 16:28 Fulcrum Racing Quatro wielen. Zijn niet de lichtste wielen, meer geschikt voor het vlakke land, met een wat hogere velg en sterk.
PS
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Ik zou de nieuwe kopen.
De nieuwe 105 schakelt beter dan de "oude" Ultegra.
Discs hebben mijn voorkeur, maar dat is persoonlijk.
De nieuwe heeft al het nieuwe Tarmac frame dat volgens de ingenieurs van Specialized weer zoveel % beter was dan het vorige.

De nieuwe 105 schakelt beter dan de "oude" Ultegra.
Discs hebben mijn voorkeur, maar dat is persoonlijk.
De nieuwe heeft al het nieuwe Tarmac frame dat volgens de ingenieurs van Specialized weer zoveel % beter was dan het vorige.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Neem deze:https://www.specialized.com/be/nl/mens- ... 620-128862
Je hebt dan het oudere, nog mooie frame, FACT 10R, de nieuwste Ultegra, geen onnodige schijfremmen, lichte wielen en garantie. Als je wat gaat plussen en minnen minimaal even goed als die oudere S-Works en het prijsverschil is niet zo heel groot.
Je hebt dan het oudere, nog mooie frame, FACT 10R, de nieuwste Ultegra, geen onnodige schijfremmen, lichte wielen en garantie. Als je wat gaat plussen en minnen minimaal even goed als die oudere S-Works en het prijsverschil is niet zo heel groot.
Campagnolo Ultra Dork