Korte voorstelling; Mijn naam is Jeroen, ben 23 jaar jong en afkomstig uit België. Ik werk sinds oktober '17 in Nederland, ben meestal vanaf 18u thuis. Sinds dit jaar rijd ik (terug) mountainbike wedstrijdjes (rond de kerktoren) na een studietijd van 4 jaar (lees; veel uitgaan/feesten en weinig sport).
Het gaat me redelijk af, maar ik heb het idee dat er nog veel meer in zit.
Korte schets van mijn training; Ben in oktober begonnen met trainen, voornamelijk rustige duurtrainingen tem december (gem 25 uur training op een maand). In januari en februari iets meer blokken getraind en iets intensiever. In maart/april de intensiteit nog wat opgeschroefd.
Begin april eerste wedstrijd & rond de 65e (op 90 deelnemers) aangekomen. Serieuze tegenvaller na mijn trainingsarbeid in de winter, met daarnaast enorm veel last aan nek & rug. Daarna fiets laten afstellen + bij een fysio geweest en met oefeningen begonnen. Inmiddels gaat het elke week beter, laatste 2 weekends werd ik 11e & 8e (van de +- 55-60 deelnemers).
Komende winter wil ik mij, naast het fietsen, meer gaan ontwikkelen in core training (omdat ik nu vaak last heb van mijn rug en maar 2 (van de 4 of 5) rondes echt 'vol' kan gaan) en naast sterke benen ook een sterke core krijgen.
Het is nog erg vroeg, uiteraard, maar ben benieuwd hoe jullie het aanpakken om begin april top te zijn voor een inspanning van 1 uur max?
Dacht zelf ook aan een loop- en zwemtraining in de week / 3 tal keer core training (20 a 30 min) en daarnaast 2 a 3x in de week + 2x in het weekend te fietsen.
Iemand misschien aan te raden schema's? Ik zoek naast fietsen ook informatie rond juiste voeding (met concrete voorbeelden) voor/na & tijdens een fietstocht.
Alvast dank voor het lezen en ik zie alle feedback graag tegemoet!
Groeten,
Jeroen