Stevens of Wilier
-
kilometervreter
- Forum-lid
Als je op een Wilier gaat zitten ben je min of meer verplicht ook veel meer aan kleding uit te geven. Hoeft overigens niet mooier te zijn als het maar modieus is of in ieder geval opvalt en duur is (Geen Assos want dat is alleen maar duur).
Moeilijke keus. Allebij mooie fietsen. persoonlijk vind ik dat Wilier erg mooie fietsen heeft. Maar zo'n relatief goedkoop crankstel op zo een dure fiets vind ik toch vrij zwak. En Citec wielen schijnen erg goed te zijn. Mijn verstand zegt dan toch: de Stevens. Een gekocht een goede FM die ook in de buurt is lijkt me ook een sterk pluspunt. En je hoeft geen dure Italiaanse designerfietskleding aan te schaffen 
kilometervreter schreef:Als je op een Wilier gaat zitten ben je min of meer verplicht ook veel meer aan kleding uit te geven. Hoeft overigens niet mooier te zijn als het maar modieus is of in ieder geval opvalt en duur is (Geen Assos want dat is alleen maar duur).
Is dat zo?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
Heb zaterdag de Stevens Vantage gekocht. Uiteindelijk heeft toch de service en volledige ultegra groep de doorslag gegeven. Wel heb ik een triple, reden hiervoor was dat ik deze wel kon laten vervangen en dit de fiets dan weer duurder zou maken. Vervolgens dan toch maar triple laten zitten wat hier in Zuid Limburg natuurlijk nooit overbodig is.
Bedankt voor jullie adviezen, en ik zal wel een aantal foto's plaatsen als ik hem heb... nog 3 daagjes...
Bedankt voor jullie adviezen, en ik zal wel een aantal foto's plaatsen als ik hem heb... nog 3 daagjes...
Dario schreef:kilometervreter schreef:Als je op een Wilier gaat zitten ben je min of meer verplicht ook veel meer aan kleding uit te geven. Hoeft overigens niet mooier te zijn als het maar modieus is of in ieder geval opvalt en duur is (Geen Assos want dat is alleen maar duur).
Is dat zo?
Bedoel je de "verplichting" om met een Wilier meer uit te geven aan kleding of dat Assos alleen maar duur is en niet opvalt.
Het eerste is m.i. onzin; zelfs een Cento Uno is nog bij lange na geen glitter-dogma.
Het tweede ben ik het stiekum toch wel mee eens (maar wel met de toevoeging dat het ook heel goed spul is)
-
kilometervreter
- Forum-lid
Op een italiaanse fiets moet je je ook als een italiaan kleden.
(Ik houd me zelf overigens niet aan mijn eigen credo. Ik rijd op een Colnago en meestal met een zwarte broek en een zwart shirt wel van een italiaans merk (made in China))
Assos is vast en zeker heel goed spul alleen bestaat er ook heel goed spul dat niet zo duur is. Volgens mij is Assos gemaakt voor mensen met een dikke portemonee en in zwitserland weten ze ook dat deze mensen meer dan gemiddeld een bepaalde pasvorm hebben. Niet voor mij geschikt dus. De saaiheid valt mij overigens wel altijd op.
(Ik houd me zelf overigens niet aan mijn eigen credo. Ik rijd op een Colnago en meestal met een zwarte broek en een zwart shirt wel van een italiaans merk (made in China))
Assos is vast en zeker heel goed spul alleen bestaat er ook heel goed spul dat niet zo duur is. Volgens mij is Assos gemaakt voor mensen met een dikke portemonee en in zwitserland weten ze ook dat deze mensen meer dan gemiddeld een bepaalde pasvorm hebben. Niet voor mij geschikt dus. De saaiheid valt mij overigens wel altijd op.
kilometervreter schreef:Op een italiaanse fiets moet je je ook als een italiaan kleden.
Ach, dat zijn zo van die dogma's... Als je je daar goed bij voelt moet je dat vooral doen, maar denk nu niet dat je daarmee in Italië niet meteen door de mand valt. Maar goed, dan kunnen wij ook eens lachen!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
kilometervreter
- Forum-lid
Precies de reden waarom ik dat niet eens probeer. Het ene afzichtelijke pakje is het andere niet.
-
eelcoz
kilometervreter schreef:Op een italiaanse fiets moet je je ook als een italiaan kleden.
Ik heb een Duitse fiets. Moet ik me nu ook als een Duitser kleden? Heeft er toevallig nog iemand een lederhose liggen dan?;)
eelcoz schreef:kilometervreter schreef:Op een italiaanse fiets moet je je ook als een italiaan kleden.
Ik heb een Duitse fiets. Moet ik me nu ook als een Duitser kleden? Heeft er toevallig nog iemand een lederhose liggen dan?;)
Aansluitend , ik heb , als Belg , een nederlands fietsje alleen ik vindt nergens klompen die op m'n kliksysteem passen
Wie heeft er nog een paar liggen maat 44
Alle gekheid op een ..... Gewoon kledij aandoen dat je zelf leuk vindt en lekker fietsen meer moet da nie zijn !!!