full intergra! Wat houdt dat in?
-
stefanofly
- Forum-lid
Hoi,
Ik heb een fiets gekocht en deze wordt voor mij gemonteerd.
Deze is aangeboden als full ultegra gemonteerd.
Wat wordt er begreepen onder FULL ultegra?
Crankstel, rem-schakelverstellers, derailleurs (voor en achter), clamps, remklauw, nafen, ketting, etc, etc?
Alvast bedankt.
Groet,
Stefano
Ik heb een fiets gekocht en deze wordt voor mij gemonteerd.
Deze is aangeboden als full ultegra gemonteerd.
Wat wordt er begreepen onder FULL ultegra?
Crankstel, rem-schakelverstellers, derailleurs (voor en achter), clamps, remklauw, nafen, ketting, etc, etc?
Alvast bedankt.
Groet,
Stefano

-
stefanofly
- Forum-lid
bedankt kool

Kleine kans dat de naven er ook bij zitten.
-
checkerpig
- Forum-lid
Bij full Ultegra verwacht ik dat er ook een Ultegra crank bij zit. Er worden slechts zelden meer wielen met Ultegra naven op een nieuwe fiets gezet. Meestal wat goedkope fabriekswielen.
-
stefanofly
- Forum-lid
Inmiddels heb ik mijn fiets opgehaald en inderdaad, alles is ultegra behalve de naven.
Toen ik in de winkel was, heb ik veel andere fietsen gezien en geen van had de naven van de bijhoorende groep. Ik had deze vraag gesteld omdat ik een fiets heb gekocht in een winkel met veel negatieve reacties hier op het forum en wilde goed voorbereid zijn
Bedankt voor de reacties.
Toen ik in de winkel was, heb ik veel andere fietsen gezien en geen van had de naven van de bijhoorende groep. Ik had deze vraag gesteld omdat ik een fiets heb gekocht in een winkel met veel negatieve reacties hier op het forum en wilde goed voorbereid zijn
Bedankt voor de reacties.

-
stefanofly
- Forum-lid
en Wilier bij vos, yep.
top deal en alles lijkt te kloppen
Ik had wel veel gelezen over vos, etc en ik was dus gewaarschuwd.
top deal en alles lijkt te kloppen
Ik had wel veel gelezen over vos, etc en ik was dus gewaarschuwd.

da's mooi, veel fietsplezier....
maarreh, je wilde dus goed voorbereid zijn, maar je vragt na de aankoop wat 'full ultegra' inhoudt?! (vind ik een tikkeltje tegenstrijdig, maar goed.)
Anyway, we zijn benieuwd naar de pics, moet je lang wachten op de levering?
maarreh, je wilde dus goed voorbereid zijn, maar je vragt na de aankoop wat 'full ultegra' inhoudt?! (vind ik een tikkeltje tegenstrijdig, maar goed.)
Anyway, we zijn benieuwd naar de pics, moet je lang wachten op de levering?
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat!
-
stefanofly
- Forum-lid
niks is tegenstrijdig hier hoor.
Ik heb de fiets door de week besteeld (+kleine aanbetaling) en ik kon die vandaag (eind van de dag) ophalen.
Ik wilde dus weten wat ik kon verwachten toen ik die ging ophalen. Ik dacht wel dat alles ultegra moest zijn maar wilde eerst hier op het forum met jullie checken! Got it?
Any way, ik heb mijn fiets en heb geen spijt van.
Ik heb de fiets door de week besteeld (+kleine aanbetaling) en ik kon die vandaag (eind van de dag) ophalen.
Ik wilde dus weten wat ik kon verwachten toen ik die ging ophalen. Ik dacht wel dat alles ultegra moest zijn maar wilde eerst hier op het forum met jullie checken! Got it?
Any way, ik heb mijn fiets en heb geen spijt van.

Alles behalve de naven is gewoon prima! Met een volledige groep wordt in de praktijk niet incl. naven bedoeld. Mocht je n.l. (ooit) zo handig zijn om zelf een fiets op te bouwen krijg je er bij een kopen van een volledige groep echt geen losse naven (of een complete wielset) erbij.
Wielen en zeker pedalen b.v. zijn toch echt "smaak-afhankelijk", plus daarin is stevige concurrentie van andere fabrikanten. (Natuurlijk wordt een nieuwe complete fiets nooit zonder wielen verkocht, maar wel std. zonder (Ultegra) pedalen, toch?) Of de bekabeling ook van de zelfde fabrikant moet is misschien muggezifterij, maar ze zijn er wel.
Sommige fietsmerken (en niet de minste) gebruiken soms Dura-Ace en Ultegra door elkaar b.v. met voor-en achterderrie's en remgrepen, of een 105 cassette i.p.v. Ultegra, of een ander merk crank of remhoeven om de prijs te drukken. Dat noem ik niet volledig en persoonlijk niet netjes, maar soms is er technisch niets op tegen.
Fiets ze!
Wielen en zeker pedalen b.v. zijn toch echt "smaak-afhankelijk", plus daarin is stevige concurrentie van andere fabrikanten. (Natuurlijk wordt een nieuwe complete fiets nooit zonder wielen verkocht, maar wel std. zonder (Ultegra) pedalen, toch?) Of de bekabeling ook van de zelfde fabrikant moet is misschien muggezifterij, maar ze zijn er wel.
Sommige fietsmerken (en niet de minste) gebruiken soms Dura-Ace en Ultegra door elkaar b.v. met voor-en achterderrie's en remgrepen, of een 105 cassette i.p.v. Ultegra, of een ander merk crank of remhoeven om de prijs te drukken. Dat noem ik niet volledig en persoonlijk niet netjes, maar soms is er technisch niets op tegen.
Fiets ze!