Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Heb dat model ook voorbij zien komen. Als het degene is die ik denk dat het is dan is het geen geld. Ziet er goed uit. Als ik me niet vergis alleen in kleinere maten leverbaar ? Te veel NM is niet goed, maar te weinig ook niet. Dan gaat het "werken of schuiven" en kun je ook problemen krijgen. Algemene richtlijn is lastig omdat het ook afhangt van de nauwkeurigheid waarmee alles past. Gebruik montage pasta ja/nee boutjes gesmeerd met vet of montagepasta of niet ingesmeerd etc.
Heb getwijfeld of de maat M wel een echte M was en geen Chinese M, maar het valt goed uit. Ze gaven aan dat M voor 175-185cm lengte is en hebben ook nog een L voor 185-195cm.
De passing is goed en gebruik carbonpasta voor de delen die vast moeten op het frame en Shimano anti seize pasta op de schroeven en bouten. Zal ze in eerste instantie niet te hard aandraaien, kan altijd nog strakker als het gaat schuiven.
De passing is goed en gebruik carbonpasta voor de delen die vast moeten op het frame en Shimano anti seize pasta op de schroeven en bouten. Zal ze in eerste instantie niet te hard aandraaien, kan altijd nog strakker als het gaat schuiven.
- Wiliertoerist
- Forum-lid
- Berichten: 2049
- Lid geworden op: 25 jul 2013 22:20
Je kan beter alles met een momentsleutel op het juiste moment aandraaien, dan wel zonder anti seize op de bouten.
Info over de juiste aandraaimomenten zijn voor de diverse onderdelen wel te vinden, 0,5 Nm minder kan nooit kwaad.
Info over de juiste aandraaimomenten zijn voor de diverse onderdelen wel te vinden, 0,5 Nm minder kan nooit kwaad.
Hoezo zonder anti seize ? Zal niet voor het eerst zijn dat een boutje na verloop van tijd vast komt te zitten als je dat niet doet. En over dat het geen kwaad kan... uiteraard is te strak niet goed. Maar zet een zadelpen te los, dan gaat deze wrikken wat niet bevorderlijk is voor de levensduur van zowel pen als frame. Was zelf ook wel eens wat te voorzichtig. Ga je door een kuiltje, hup zadelpen zakt een centimeter in je frame en direct een dikke kras er op.Wiliertoerist schreef: ↑01 jun 2018 00:41 Je kan beter alles met een momentsleutel op het juiste moment aandraaien, dan wel zonder anti seize op de bouten.
Info over de juiste aandraaimomenten zijn voor de diverse onderdelen wel te vinden, 0,5 Nm minder kan nooit kwaad.
Je kunt de aandraaimomenten soms wel vinden op de onderdelen, maar het maakt voor een zadelpen bijvoorbeeld nogal wat uit of die precies past in het frame of toch wat los zit. Dan kan het max aanhaalmoment wel op de klem staan, maar zeker dat is geen garantie. Dat maakt het bepalen van het juiste aanhaalmoment, zelfs met momentsleutel, ook zo lastig.
Ben eens even aan het pielen gegaan en kom tot de conclusie dat het balhoofd zonder tstofring perfect is af te stellen.
Er zojuist ook een KCNC balhoodfset ingehad hier precies hetzelfde.
Lijkt wel of de stofring dus iets te hoog is waardoor de conische ring niet ver genoeg ingedrukt kan worden.
Zijn hier alternatieven voor?
Hoe is het nu afgelopen met Velobuild?camille schreef: ↑11 feb 2018 19:40 Update mbt scheur in frame van Velobuild: Bij Paypal een issue aangemaakt en is in mijn "voordeel" beslist. Probleem is nu dat ik alles moet terug sturen op eigen kosten en dan mijn geld terug krijg. Terug sturen is echter net zo duur (zo niet duurder) als het laten repareren
Wat zouden jullie doen verlies nemen en laten repareren of verlies nemen en terug sturen. Zelf neig ik naar het laatste omdat Velobuild er dan ook er bij in schiet (defect frame en verzendkosten naar NL)
Heb al een keer een voorstel gedaan aan Chris om ongeveer de helft van de reparatie terug te laten betalen omdat ik snel verder wilde maar daar is hij nooit op in gegaan. Al met al zal ik iig nooit meer bij Velobuild bestellen.
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
Heb het opgelost.termi748 schreef: ↑01 jun 2018 15:53Ben eens even aan het pielen gegaan en kom tot de conclusie dat het balhoofd zonder tstofring perfect is af te stellen.
Er zojuist ook een KCNC balhoodfset ingehad hier precies hetzelfde.
Lijkt wel of de stofring dus iets te hoog is waardoor de conische ring niet ver genoeg ingedrukt kan worden.
Zijn hier alternatieven voor?
Het bleek met een spacer tussen de conische ring en de stofkap perfect te werken. Enkel was de stofkap daardoor veel te hoog.
Dus de 3 mm spacer afgevlakt tot een spacer van 0,75mm. Die tussen de conische ring en de stofkap.
Stofkap sluit mooi aan en het balhoofd werkt perfect.
Hoort natuurlijk niet maar je moet wat.
-
- Moderator
- Berichten: 3087
- Lid geworden op: 10 mar 2008 16:48
Sommige (o.a. Token en FSA) fabrikanten van ahead sets leveren microspacers mee juist voor dit probleem.termi748 schreef: ↑03 jun 2018 07:52Heb het opgelost.termi748 schreef: ↑01 jun 2018 15:53Ben eens even aan het pielen gegaan en kom tot de conclusie dat het balhoofd zonder tstofring perfect is af te stellen.
Er zojuist ook een KCNC balhoodfset ingehad hier precies hetzelfde.
Lijkt wel of de stofring dus iets te hoog is waardoor de conische ring niet ver genoeg ingedrukt kan worden.
Zijn hier alternatieven voor?
Het bleek met een spacer tussen de conische ring en de stofkap perfect te werken. Enkel was de stofkap daardoor veel te hoog.
Dus de 3 mm spacer afgevlakt tot een spacer van 0,75mm. Die tussen de conische ring en de stofkap.
Stofkap sluit mooi aan en het balhoofd werkt perfect.
Hoort natuurlijk niet maar je moet wat.
Never argue with a fool; onlookers may not be able to tell the difference.
Dat haalt niet uit, vanaf het moment dat hij je geld heeft, luistert hij niet mee.
Je weet dat wanneer je een Velbuild frame koopt, je zelf de problemen die tegenkomt, moet oplossen. Je kan wel (bijna) zeker zijn dat je problemen tegen komt.
Dat gezegd zijnde, ik was erg tevreden van mijn R-051 (nadat de problemen opgelost waren) en ik lijk nu tevreden te zijn mijn Gravelracer (nog maar 1 ritje mee gedaan) ook al had ik daar wat kleine dingen mee.
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Dat is al jaren de situatie, als het goed gaat dan heb je er een prima frame aan. Je verwacht alleen dat een tussenpersoon toegevoegde waarde heeft als er issues zijn en die dan oplost of op z'n minst poogt, maar dat gebeurd al jaren niet bij Velobuild.