Alles over vakanties op én met de fiets

Terzo Raduno Gios Torino (70 anni)

scottpch
Forum-lid HC
Berichten: 6334
Lid geworden op: 24 jul 2010 20:46
Locatie: Omgeving Eindhoven

scottpch 22 mei 2018 19:03

Mooi verslag Gerard! :like:

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5891
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 22 mei 2018 20:25

Nice. Leuk leesvoer :like:
Live fast; die young. mijn blog

superb11
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 10 jan 2006 22:46

superb11 22 mei 2018 20:37

Dank je!!

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 mei 2018 08:35

Dank voor de reacties. Ik geniet ook altijd van de reisverhalen van anderen.

Na het officiële deel met m'n lief lekker een terras opgezocht want zoals je aan de laatste foto's kan zien was de zon weer gaan schijnen.
Knap ijsje erbij, goed kopje espresso!
Nog even finish Giro meegenomen. Helaas was het dit keer niet mogelijk om een bezoek aan de Raduno te combineren met 1 of 2 etappes van de Giro. Zonder de rustdag was ik wellicht naar de tijdrit gegaan en dan s'ochtends eerst de Bondone zelf opfietsen. Heb ik wel een band mee met die berg :winkthumb:
Stap je na ontbijt op de fiets ben je voor de lunch terug (vroeger voor de 2de koffie :mrgreen: ) en had ik lekker plaatjes bij de tijdrit kunnen maken. Kan je iedere renner mooi geïsoleerd fotograferen. Op die paar na die zitten te stayeren :shock:

Nu op de vrije maandag terug gereden om vakantiedagensaldo zo veel mogelijk te ontzien.

Van de zomer Corsica en dan op de terugweg stop ik bij Gios natuurlijk en ga ik een dagje met die mannen fietsen. Doen we weer zo'n doodlopend dal naar de Zwitserse grens. Belachelijk gave ritten zijn dat! Rustig, schitterende natuur en doorgaans normale percentages met zo nu en dan een paar meter effe kniftig steil.

En als alles meezit eind september nog een keer die kant op maar dan rij ik door naar Genua om aan La Suberba mee te doen. Dat plan staat nog wat wankel. Ik vind het net te ver om alleen te rijden. Misschien alvast maar eens onderzoeken hoe ik kan vliegen. Heb ik ook een paar keer naar Italiaanse tochten gedaan en gaat prima.

Maar nu eerst nog een paar km's trainen voor Parijs-Roubaix............... nog elf nachtjes slapen :mrgreen:

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27550
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 23 mei 2018 08:38

Hoe gaat het zakelijk eigenlijk met Gios Torino, Gerard? Is toch een behoorlijk nichemerk geworden, waar overigens niks mis mee is. Maar zou toch jammer zijn als dit mooie merk dood bloedt.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 23 mei 2018 09:05

havana schreef: 23 mei 2018 08:38 Hoe gaat het zakelijk eigenlijk met Gios Torino, Gerard? Is toch een behoorlijk nichemerk geworden, waar overigens niks mis mee is. Maar zou toch jammer zijn als dit mooie merk dood bloedt.
Gios Torino (Aldo & Marco) en Gios (Alfredo) zijn begin 2010 uit elkaar gegaan.
Met Gios heb ik geen contact maar het feit dat die een prof ploeg sponsoren mag je aannemen dat het redelijk goed gaat. Fietsen die zij maken zijn prima, maar wel allemaal uit Azie en gericht op de grote markt.

Gios Torino heeft het de eerste twee jaar heel zwaar gehad. Op dit moment loopt het echter als een trein.
Buitenlanders komen vooral voor stalen fietsen en een enkeling voor een titanium. Een aantal koopt een los frame maar meer en meer krijgen ze bestellingen (alleen ter plekken op te halen) voor complete fietsen. Logisch want zij kopen rechtstreeks in bij Campa en ze pakken wel wat marge maar het resultaat voor de consument is toch een scherpe prijs.
Verder bouwen ze fietsen echt heel netjes af. Personeel zit ook regelmatig op cursus bij Campa en trainingen framemateriaal.

Locals kopen vooral carbon frames en sommige koersen daarmee in regionale wedstrijden. Ook een paar Italianen (waaronder twee maatjes) die het redelijk in een aantal GF's doen.
Dat locals kopen is overigens echt wel een Italiaans ding. Vroeger had ieder Italiaans dorp bij wijze van spreken een framebouwer.

Gios Torino gaat nooit meer een groot bedrijf worden, maar dat willen ze ook niet. Aldo en Marco (ik kom ook bij ze thuis) zijn eenvoudige mensen die met een oude Kever, een sigaar, een pizza en een biertje en een glimlach van een klant tevreden zijn.
Als bedrijfskundige kan ik daar echt gangsters slaan, maar ze vinden dit prachtig zo. De niche (staal buitenland, carbon lokaal) die ze gekozen hebben doen ze goed, Verdienen een nette boterham en hebben echt contact met hun klanten.

Bij nagenoeg alle Italiaanse retro/classic events zijn ze aanwezig en dat levert ook nieuwe klanten op.
Het event waar dit topic over gaat is commercieel niet zo interessant. Ieder die meedoet heeft doorgaans al meerdere van die blauwe fietsjes.
Daarnaast hebben ze (deel van de familie is opgetrommeld) het zo druk met het event dat ze ook geen tijd hebben om een frame op te meten.

Het gaat zoals het bij ze past en wat je ze ook gunt. Zijn ook gewoon echt lieve mensen. Alleen slechte contacten met de weergoden :mrgreen:

Gebruikersavatar
Leim 17
Forum-lid
Berichten: 246
Lid geworden op: 15 dec 2015 21:07

Gebruikersavatar Leim 17 23 mei 2018 22:25

Geweldig, mooi om te lezen, dankjewel!
Die kerel fietst zo scherp als een mes; als je brood tegen hem gooit, krijg je het gesneden terug

bdw
Forum-lid
Berichten: 151
Lid geworden op: 24 apr 2017 15:16

bdw 25 mei 2018 12:01

Zeer mooi verslag!

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 25 mei 2018 12:38

Schitterend de relatie die je hebt met Gios,en mooi dat je liefje met je mee gaat👌
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6165
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 25 mei 2018 14:12

nijkie schreef: 25 mei 2018 12:38 Schitterend de relatie die je hebt met Gios,
Ik kreeg gister onwijs leuk berichtje van ze. Dat ik van het begin van de opsplitsing in 2010 contact met ze heb gehad en dat ze dat enorm weten te waarderen.
Als ik deze zomer van Corsica terug kom ga ik ook weer op bezoek. Gaan we een tocht maken en die mannen weten net even weer wat weggetjes die je zelf niet zo snel zal oprijden.
nijkie schreef: 25 mei 2018 12:38 en mooi dat je liefje met je mee gaat👌
Als het te combineren is met andere leuke dingen werkt dat prima. Wat tijdens vakanties een prima concept is het "deels fietsen".
Gaan we op Corsica (maar ook in Italie, Frankrijk, Spanje en Kroatie gedaan) een dagtoer maken met de auto en stap ik aan de voet van een col op de fiets.
M'n lief maakt onderweg een paar foto;s (op mooi uitzichtpunten die voor haar ook leuk zijn) en boven gooi ik m'n fiets weer in de auto. Paar flessen water, washandje en deo mee en gaan we daarna stadje/strand/markt bezoeken.
Of laatste col voor we weer bij de camping zijn. Hebben we paar dorpen/markten/bijzonderheden bezocht en stap ik op de fiets. Rijdt m'n lief naar de camping en gaat nog even op het strand liggen en ik beul me nog even af op een col.
Voordeel is dat je dan verder weg van de camping komt dan als je een rondje maakt :idea:

Maar ik ben NU (echt nu) bezig met een trip naar Italië in het najaar en m'n lief komt net thuis en kijkt even over m'n schouder: "dat lijkt me nu een mooi project om met een vriendje te doen :mrgreen: "
Tussen twee fietsdagen staat een wrakduik (WWI) gepland. M'n vrouw en ik duiken samen maar zij alleen in tropisch water. "hoe warm is dat water?" "laat maar!"

Enige trip waar ze niet mega enthousiast over wordt maar wel voor me doet is Parijs-Roubaix. Gaan we zaterdagavond wel knap uit eten maar een dag (en dan fiets ik nog redelijk door) in de volgwagen in die desolate omgeving.......ja wie wordt daar wel vrolijk van....maar ik zorg voor voldoende "compensatie". :idea:

Maar het is heel simpel: wees met dit soort dingen een beetje creatief, zorg dat het voor een ieder leuk is, maar je hoeft ook niet altijd alles samen te doen.

Gebruikersavatar
nijkie
Forum-lid HC
Berichten: 8528
Lid geworden op: 04 aug 2010 23:11
Locatie: Ernem

Gebruikersavatar nijkie 26 mei 2018 12:01

Schitterend dat jullie het kunnen combineren passie en liefde😉.
Ik zelf ben ongeveer per jaar 180-200 dagen in het buitenland waarvan 100 in Italie😆.vrouwlief werkt ook en vindt het wel zo prettig om met mij 12 dagen aaneengesloten samen te zijn.Dit jaar eindelijk zonder kids samen weg naar de Bloemenriviera.Haar redenatie is ik zorg het hele jaar al voor het gezin en dan graag 12 dagen ontzorgen dus geen camping ivm koken en weer het huisje schoonmaken etc .De tijd dat ik thuis ben kan ik ook fietsen wanneer ik wil👍Dus om de vrede te bewaren ga ik hier niet aan tornen.Groet uit Perigua morgen heerlijke vrije dag dus lekker rijden in Zonnig Toscane👌
Sensa GF White edition.
Sensa Gulia G2.
Cannondale Topstone 4

Plaats reactie