Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Cervélo

RonP
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jun 2015 20:15

RonP 26 apr 2018 21:12

Ik ben het er absoluut mee eens dat Cervelo goede fietsen maakt ( alhoewel bijvoorbeeld de S3 Disc recent niet geweldig uit een test kwam ).

Sharkman : Ik vraag me trouwens wel af waar jij je stelling dat de R5 Disc 1 van de beste disc fietsen is op dit moment op baseert.

Ik ben een Cervelo fan maar zoals ik al eerder meldde staan er bij de gemiddelde dealer 3 Cervelo's en natuurlijk heeft dat te maken met leveringsproblemen ( door met name Shimano onderdelen ) maar krijg door diverse gesprekken met dealers nou ook niet het idee dat men nog erg warm loopt voor het merk.

Sweezer : Als je in jouw regio voornamelijk Pinarello en Cervelo ziet dan is dat toch minimaal zeer apart te noemen, ik zie toch overal waar ik fiets meer Specialized, Giant, Cube, Bianchi, etc etc.....

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 26 apr 2018 21:57

Sharkman : Ik vraag me trouwens wel af waar jij je stelling dat de R5 Disc 1 van de beste disc fietsen is op dit moment op baseert.
Simpelweg door meerdere keren voldoende km op te maken (leenfiets) en te vergelijken met mijn eigen fietsen een een aantal andere "topmodellen" die ik recent heb mogen gebruiken (de Vias disc was overigens de minst goede van het geheel, de TCR isp disc kwam er heel dicht bij).

IK ken meerdere fietsenmakers die meer dan voldoende Cervelo's hebben staan en die zijn tevreden over de verkoop (als je ze niet neerzet verkoop je ze ook niet). Cervelo heeft voor dit jaar haar prijzen behoorlijk (naar beneden) aangepast en zover ik hoor zijn er geen leverproblemen (behalve met de Shimano disc shifters maar die had elk merk).

Overigens heeft elk merk goede en slechte producten in haar pakket en bij Cervelo is dat zonder meer het Hammerhead stuur (knalhard en onrijdbaar, dat maakte de S3 disc ook hard met een normaal stuur is het een prima fiets).

Goede nieuws is dat het aantal garantieklachten drastisch is teruggebracht en dat er een krachtige geldschieter (Pon) achter zit. Specialized (maar ook Cannondale) waren ooit op sterven na dood en hadden zonder een sterke geldschieter al lang niet meer bestaan (en goed of slecht je hebt ze wel nodig anders hebben anderen niets meer op af te kijken / kopiëren en dan wordt het wel heel saai.

RonP
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jun 2015 20:15

RonP 26 apr 2018 22:27

Sharkman : Duidelijk verhaal, als je deze fietsen allemaal gereden hebt dan heb je inderdaad een duidelijk beeld.

Ik heb door heel het land Cervelo dealers bezocht en zie vaak niet meer dan een stuk of 3 a 4 fietsen staan.
Misschien bezoek ik net niet degene met een grotere collectie, zou natuurlijk kunnen.
Over PON zijn de geluiden niet altijd even positief maar het is inderdaad een goede zaak dat er financieel gezien een goed bedrijf achter Cervelo zit nu.

Prijs is inderdaad naar beneden bijgesteld en dat is een goede zaak.
een R5 Disc DA DI2 kost toch nog steeds zo'n 9K euro en dat is niet veel minder dan de S-Works Tarmac Disc DA DI2.
Denk dat de prijzen van Cervelo nu inderdaad wel wat meer markt conform zijn na de herpositionering.

Squeezer : als ik 1 merk uit je lijstje mis dan ben ik niet meteen je woorden aan het verdraaien hoor ..... ;-)
Laatst gewijzigd door RonP op 26 apr 2018 22:43, 2 keer totaal gewijzigd.

RonP
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jun 2015 20:15

RonP 26 apr 2018 22:30

Lijkt me trouwens ook erg interessant om te weten hoeveel fietsen een merk als Cervelo nou jaarlijks produceert, zeker in verhouding met bijvoorbeeld Specialized.
Heb niet echt een idee moet ik eerlijk zeggen.

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 27 apr 2018 09:24

Alles is een groot woord maar wel veel en de trend is bij fietsen (stukken meer dan bij auto's) dat je krijgt waarvoor je betaald. Status wordt minder belangrijk en vertaald zich minder en minder in een extreem hoge prijs (uitgezonderd Specialized en een aantal niche merken, en gaat ook dan niet gepaard met een veel betere fiets).

RonP
Forum-lid
Berichten: 76
Lid geworden op: 22 jun 2015 20:15

RonP 27 apr 2018 12:30

sharkman113 schreef: 27 apr 2018 09:24 Alles is een groot woord maar wel veel en de trend is bij fietsen (stukken meer dan bij auto's) dat je krijgt waarvoor je betaald. Status wordt minder belangrijk en vertaald zich minder en minder in een extreem hoge prijs (uitgezonderd Specialized en een aantal niche merken, en gaat ook dan niet gepaard met een veel betere fiets).
Maar je betaalt voor een Specialized Tarmac Ultegra toch niet meer dan voor een Cervelo R Ultegra ?

sharkman113
Forum-lid HC
Berichten: 5374
Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15

sharkman113 27 apr 2018 20:00

Wel als je kijkt dat een Cervelo het steeds bij één frame per type houdt en dat qua gewicht redelijk binnen de perken weet te houden. Een Tarmac is een gedownsizede S-Works en zou dus in vergelijking een stuk goedkoper moeten zijn. Kijk ook wat en los R3 of R5 frame moet kosten (gaat redelijk richting Specialized prijzen) en dan wat een komplete fiets kost dan moet Cervelo wel heel weinig frames willen verkopen of de onderdelen er spotgoedkoop bij geven.

Gebruikersavatar
MarcFaFo
Forum-lid
Berichten: 1538
Lid geworden op: 30 sep 2012 20:39

Gebruikersavatar MarcFaFo 13 mei 2018 14:18

Zijn er mensen die ervaring hebben met de 2018 R3? Ik vind zeer weinig reviews op het net.
Afzien is de kunst om je protesterende organen in slaap te wiegen... onamihs stal die van P.Winnen.

Parijsisnogver
Forum-lid
Berichten: 45
Lid geworden op: 21 feb 2017 21:38
Locatie: Utrecht

Parijsisnogver 15 mei 2018 08:31

Dit komt als goed nieuws op voorgaande discussie denk ik!

“Voor Sunweb, dat vorige week zelf wel het contract verlengde, liggen er meerdere opties om Giant te vervangen als materiaalleverancier. Een daarvan is het Canadese merk Cervélo.”

https://www.ad.nl/wielrennen/team-sunwe ... ~aeccc79e/

kxlight
Forum-lid HC
Berichten: 4526
Lid geworden op: 16 nov 2005 22:05

kxlight 15 mei 2018 08:54

Cervelo is inmiddels toch Nederlands... (Pon)

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 15 mei 2018 09:15

Parijsisnogver schreef: 15 mei 2018 08:31 Dit komt als goed nieuws op voorgaande discussie denk ik!

“Voor Sunweb, dat vorige week zelf wel het contract verlengde, liggen er meerdere opties om Giant te vervangen als materiaalleverancier. Een daarvan is het Canadese merk Cervélo.”

https://www.ad.nl/wielrennen/team-sunwe ... ~aeccc79e/
Ik mag hopen dat ze wel die enorm lelijke kabelgeleiding over stuur aanpassen. Hebben de C5's dit nog?

https://www.google.nl/url?sa=i&source=i ... 5008030786

Verder vind ik ze wel gaaf!

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3397
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 15 mei 2018 09:21

Bospaadje schreef: 15 mei 2018 09:15
Ik mag hopen dat ze wel die enorm lelijke kabelgeleiding over stuur aanpassen. Hebben de C5's dit nog?

https://www.google.nl/url?sa=i&source=i ... 5008030786

Verder vind ik ze wel gaaf!
Geen last van met ETAP:

Afbeelding
Afbeelding

Plaats reactie