Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2018

Gebruikersavatar
Theo V
Forum-lid HC
Berichten: 5766
Lid geworden op: 14 mar 2008 18:47
Locatie: In de kop van ....

Gebruikersavatar Theo V 12 mei 2018 19:53

Vanochtend was ik vroeg wakker en ben dan maar om 7:00 op de fiets gestapt.
Lekker briesje en prima temperatuurtje.
Bij Oosterland nog eventjes achter twee hazen aan gefietst.
Wat een schitterende beestjes.
Helaas liep er ééntje zich vast in een hek.
Dus fiets aan de kant en helpen maar.
Daarna het rondje afgemaakt.
Voor tienen thuis dus nog genoeg tijd over om andere dingen te doen.
https://www.strava.com/activities/1566262296

colnagofreak
Forum-lid HC
Berichten: 5587
Lid geworden op: 26 sep 2004 21:41

colnagofreak 12 mei 2018 20:04

Vandaag de Oude Maastocht gereden vanuit Krimpen a/d IJssel, leuk tochtje over de Zuid-Hollandse eilanden goed voor 160 kilometer op de teller.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1755
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 12 mei 2018 20:30

Eindelijk weer een beetje redelijke rit kunnen rijden na de "narigheid" vanaf vorig weekend. Op 3 mei begon het al te rommelen en in de loop van 4 mei een flinke blaasontsteking en kon geen kant op.
Afgelopen week het herstel en dinsdag klein stukje van 50km en donderdag 100km.
Vandaag op tijd wakker en spullen lagen al klaar, dus al dik voor 8 uur op pad. Doel vandaag kijken of ik 5 uur lekker kon trappen.
Vanaf Soest richting Wijk bij Duurstede, daarna richting Rhenen, de lek over en langs de lek tot Vianen om weer terug over te steken.
Afbeelding
Vanaf daar terug naar Soest via Wijk bij Duurstede. Helaas niet echt windstil, maar verder prima fietsweertje.
Na 5:26u uiteindelijk 158km op de teller en best tevreden mee, zeker na de ongemakken van vorige week.
https://www.strava.com/activities/1566702228
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
canyon81
Forum-lid
Berichten: 782
Lid geworden op: 05 sep 2009 20:43

Gebruikersavatar canyon81 12 mei 2018 21:49

Gisteren voor de zoveelste keer de Ermelose klimtoer gereden, dat blijft toch een erg mooie tocht. Met de heen- en weerrit op 225 kilometer uitgekomen. Prima weer, wel wat fris, ondanks het zonnetje dat z'n best deed. Vanmorgen nog bijna 70 km gepeddeld, het was een stuk warmer dan gisteren! Deze week ruim 520 km gereden, morgen maar eens een (moeder)dagje thuis blijven...
Eenvoud kenmerkt het ware.

DDX
Forum-lid HC
Berichten: 5148
Lid geworden op: 23 aug 2013 21:30

DDX 12 mei 2018 21:53

Vandaag de Eifel in gegaan, we hadden er weer een vers fietsmaatje bij dus vandaag met z'n 4en op pad.
197km met 3100hm
Lekker afzien zo 3e dag benen pijn doen.
In het begin op de korte klimmetjes nog ff goed gas gegeven.
Maar op de lange klimmen in de Eifel even standje minder omhoog gereden.

Wel irritant dat ik sinds gisteren tikkende lager heb in voorwiel.
Zie je net als je niet thuis bent en niet even ander wiel kan pakken.
Gelukkig niet echt speling oid, klinkt alleen irritant en galmt zo lekker door icm frame. (kon het eerst ook niet plaatsen waar het nou precies vandaan kwam)
En ook best snel na 7000km

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

https://www.strava.com/activities/1567466571

Ik zit op dit moment nog in Limburg, maar even afwachten wat de regen precies doet morgen of ik nog een rondje maak hier.

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1755
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 13 mei 2018 14:35

Zelf maar even vlot op tijd op pad voor een rondje van net iets boven de 100km (idd m'n 100x100 challenge). Begon droog, maar na 50 km toch de eerste druppels en later redelijk portie regen. Gelukkig niet continue, maar werd best frisjes, maar ook weer geen zin om te stoppen om regenjackje aan te doen.
Dus na 3:24u stond er 101km op de teller en heel vlot de warm douche opgezocht. Maar verder geen klagen na vorige week en ondanks forse rit gisteren kon ik toch nog redelijk doortrappen met 29,7 gem. Hf. waarden met 117 gem. laag, onderin blijkbaar bottompower of zoiets :lol:
https://www.strava.com/activities/1568778996
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

Gebruikersavatar
raven14
Forum-lid
Berichten: 3415
Lid geworden op: 13 dec 2013 18:25

Gebruikersavatar raven14 13 mei 2018 17:22

Gisteren een rondje in de Luikse Ardennen gereden. Ik heb een vakantiehuisje gekocht aan de voet van de Rosier en ik wou mijn fietskameraden onderweg ook eens tonen op welke lokatie we hopelijk nog menig fietsweekend kunnen doorbrengen. Verder hebben we het ene muurtje na het andere aangevallen (les Hézalles, Stockeu, Thier de Coo, Haute Levée, Ferme Libert) waaruit blijkt dat ik mijn trainingsachterstand van de winter op gebied van FTP misschien wel bijgebeend heb, maar die 5-10 minuten klimmetjes zijn toch nog niet op het niveau van vorig jaar. Nadien een licht hongertje onder de boys gestild, op zijn Belgisch.

https://www.strava.com/activities/1566914239

Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6203
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 14 mei 2018 16:56

Vandaag rondje Zandvoort. Door de plassen (en wat kanalen, sloten) omhoog en vanaf Zandvoort door de duinen terug.
Van Zandvoort naar Scheveningen is natuurlijk een pracht stuk om te fietsen maar met deze wind in de rug was er eigenlijk geen hol aan.

Van Scheveningen naar huis (iets meer dan 30km) de gaskraan maar even opgedraaid om toch een beetje uitgepierd thuis te komen. 140 globaal gepland en uiteindelijk 150 gefietst.

Vanmorgen bij vertrek bewolkt en zelfs een beetje heiig
Afbeelding

Maar na een uur kwam de zon uit z'n bedje
Afbeelding

Tijd voor een eerste plaspauze
Afbeelding

Prachtig dat frisse groen in deze periode
Afbeelding

Ondanks de tegenwind vrij rap naar Zandvoort gefietst
Afbeelding

Er stond strandstoelen klaar maar je werd bijna gezandstraald
Afbeelding

Toen de colletjes in de duinen en ik had een passende trui aangedaan. Ook een beetje om de rustdag in de Giro te compenseren :lol:
Afbeelding

Uiteraard voor Noordwijk het stuk "strade bianche" Wie dat niet wil kan een fietspad iets meer landinwaarts nemen.
Afbeelding

Alleen dat geluid wordt ik al helemaal blij van. Hoe de beentjes gingen trouwens ook.
Afbeelding

Lunch in Katwijk op de Boulevard. Bij de vistent natuurlijk
Afbeelding

Ik loop altijd te vechten om zonder veel extra kilometers aan de oostkant van Leiden omhoog te rijden. Dus voor deze rit had ik een bidon met geïntegreerde routeplanner.
Afbeelding

Laatste km's uitbollen............
Afbeelding

Prima ritje en ben helemaal op schema voor Parijs-Roubaix.

Nu lekker douchen (ik moet na zo'n rit altijd eerst even een half uurtje gewoon zitten) en een goeie pan pasta maken.

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6203
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 15 mei 2018 14:39

Gister met het rondje Zandvoort serieus doorgetrapt dus vandaag 60km herstelritje door het Groene Hart.
Toch nog een hele tijd een haas voor me. Ging pas het groen in toen er een tegenligger kwam.

Afbeelding

Morgen weer 100plus

laurens87
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 16 mei 2018 17:48

Vandaag weer een 200+ gedaan, eigenlijk in de veronderstelling dat het de hele dag droog zou blijven... Gepland om de 250km rit van onze club grotendeels voor te rijden (zou 220 worden). Dat was Breda-Den Bosch-Doorwerth-Rhenen-Zaltbommel-Breda.
De eerste 60km gingen probleemloos, echter zag ik toch buien hangen. Na een blik op buienradar besloten niet naar het noorden af te buigen omdat ik dan een paar uur lang in een bui zou rijden. Geen idee hoe erg het op de grond regende, maar toch besloten naar het zuiden af te buigen. Zo ging ik na Den Bosch naar Schijndel, Sint Oedenrode en Son en Breugel. Boven Eindhoven langs (onder de vliegbasis langs) en vervolgens via Wintelre, Vessem (hier begon het te regenen), Oostelbeers en Middelbeers richting Hilvarenbeek. Vervolgens tot Tilburg in lichte regen gereden. Maar niet heel veel, na via Hulten en Dongen weer naar het noorden afgebogen te zijn via Geertruidenberg en Wagenberg weer terug naar Breda. De benen gingen nog prima rond maar 215 was op zich wel genoeg! Dus er niet nog een klein rondje achteraan...
https://www.strava.com/activities/1575740089#kudos
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Gebruikersavatar
Gastheerg
Forum-lid HC
Berichten: 6203
Lid geworden op: 28 okt 2011 20:51
Contact

Gebruikersavatar Gastheerg 16 mei 2018 19:03

Ik weet niet hoe het daar met de wind was?
Zelf 4 uurtjes Groene Hart en de wind was met name tussen Woerden en Zoetermeer verre van een feest.
Ik mag graag tegen de wind in rijden maar ik was blij dat ik nog een afspraak had.

laurens87
Forum-lid
Berichten: 634
Lid geworden op: 29 jul 2013 15:38

laurens87 16 mei 2018 20:33

Gastheerg schreef: 16 mei 2018 19:03 Ik weet niet hoe het daar met de wind was?
Zelf 4 uurtjes Groene Hart en de wind was met name tussen Woerden en Zoetermeer verre van een feest.
Ik mag graag tegen de wind in rijden maar ik was blij dat ik nog een afspraak had.
Die was niet misselijk! Grotendeels wind van de zijkant dus wel te doen. Den Bosch-Eindhoven delen flink wind mee en na Tilburg nog een paar stukjes flink tegen. Was geen hele makkelijke wind! Maar door de vele zijwind eigenlijk prima te doen.
Change is the only constant... Hanging on is the only sin...

Plaats reactie