Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Urban touring fiets

Jolip84
Forum-lid

Jolip84 10 mei 2018 16:47

Hey,
Ik ben van plan om onze 2e auto weg te doen en alles met de fiets te gaan doen. Dit houdt in : woon-werkverkeer, dochter naar school brengen dus een kinderstoeltje. Iets kunnen laden zoals boodschappen dus ik wil een bagagerek waar ik tassen kan aanhangen. Maar tegelijk ook een moderne, hippe, sportieve fiets. Hebben jullie suggesties voor mij? Om een idee te geven. De canyon commuter of de ghost square trekking hebben wel iets..alvast bedankt

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 10 mei 2018 19:26

Nogal wat kinderstoeltjes worden bevestigd aan zitbuis en staande vork. Dit sluit een voorderailleur met top pull uit. Ik ken niet alle duizenden fietstypes uit mijn hoofd (wie wel) en aangezien je geen links vermeldt, kan ik niet bepalen of dat ook bij de genoemde twee fietsen tot problemen leidt. Kleine moeite, dacht ik toch, maar kennelijk teveel gevraagd.
Ook wil je je kind(eren) niet zonder spatborden vervoeren.

oudesluisdt
Forum-lid

oudesluisdt 10 mei 2018 19:46

"Nadeel" van de Canyon commuter, vind ik de 650b/27,5 inch wielen. Geeft je toch minder opties qua banden etc

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 11 mei 2018 10:12

Over welke afstanden hebben we het? Mijn kinderen fietsen gewoon zelf naar school, weliswaar onder mijn begeleiding.

Ernie C.
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Ernie C. 12 mei 2018 21:38

Voor precies dezelfde doeleinden heb ik pa deze fiets opgebouwd:
Afbeelding

Hip hoeft van mij niet, doe mij maar een oerhollands werkpaard met wat sportieve aanpassingen. Die Canyon kun je ook niet met goed fatsoen ergens buiten laten staan en dat is nou net een fan de belangrijkste features van een auto.
Campagnolo Ultra Dork

Plaats reactie