Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

hulp bij aanschaf

chrisp
Forum-lid

chrisp 28 mar 2010 22:41

Ik wil graag een racefiets aanschaffen met een comfortabele zit, dus niet een volle race stand. Dit om mijn rug te ontzien. Ik heb hier ongeveer een budget voor van rond de 2000,-. voor de fiets allleen. Ik heb de volgende modellen op het oog

SYNAPSE

ROUBAIX

De roubaix kost rond de 2200 en de cannondale 2000,-.
Beiden 105 afgemonteerd.
Hoe zit het met garantie bij beide merken?
Hoe is de prijs kwaliteit verhouding?
Ook kwam ik deze nog tegen:

PINARELLO

Ik weet alleen niet of deze pinarello wel een comfortabele zit heeft. Prijs, kwaliteit van dit model?

Ik ben sowieso van plan om mijn fiets bij een FM in de buurt te kopen, vanwege service en garantie.

Graag wat info vooraf zodat ik niet geheel onbeslagen ten ijs kom bij de FM.

Andere suggesties natuurlijk ook welkom.[

Alvast bedankt

prjz
Forum-lid

prjz 28 mar 2010 23:25

Ook Trek heeft een model met een langere balhoofdbuis. Ik weet niet precies wel model, maarnet als bij de Synapse is ook deze speciaal voor fietsers die wat rechter op willen zitten.

Ik weet niet waar je woont, maar Plieger in Meerkerk verkoopt zowel Specialized, als Pinnarello als Trek.

Verder vind ik het alledrie mooie fietsen en de garantie op het frame is bij deze merken zondermeer goed (5 jaar denk ik).
Verder kun je met zo'n bedrag ook eens kijken naar merken met een iets duurdere groep (bijvoorbeeld Ultegra ipv 105).
prj

chrisp
Forum-lid

chrisp 28 mar 2010 23:34

Noord holland, ze verkopen hier in debuurt specialized, trek, cannondale, pinarello enz...
Ultegra bij de roubaix komt gelijk op 2900 en bij de cannondale op 2600. is gelijk een stuk meer. Er moeten wel meerdere upgrades op deze fietsen zitten gezien de veel hogere prijzen, want volgens mij is ultegra normaliter 200 duurder dan 105. Misschien kunnen ze bij de 105 fiets alleen de groep upgraden naaar ultegra voor 200. of zullen ze dit nooit doen?

Ben trouwens 1.80 en weeg 89 kg, moet nog wel wat van af, zijn de wielen bij deze modellen sterk genoeg voor mij?

gijs01
Forum-lid

gijs01 28 mar 2010 23:41

Als je kiest uit de Synapse, de Roubaix of een Pinarello PF3 ga je op zeker een goede fiets checken. Garantie is optimaal geen zorgen

Ik heb 2 tips:
- Ik raad je in ieder geval de sticky uit te lezen: http://forum.fiets.nl/topic.asp?TID=35916
- Laat je afmeten door je vakman

Wat betreft de Pinarello merk ik op dat shimano op zich best kan op een Pinarello maar dat ikzelf de voorkeur zou geven aan een 11-speed van campagnolo. Athena is best betaalbaar, zeker omdat Pinarello de cranck van Most zal monteren.
Camerig is prachtig!

chrisp
Forum-lid

chrisp 29 mar 2010 11:38

Hoe zit het trouwens met het FSA crankstel op de Synapse, is deze betrouwbbaar?
Aangezien ze altijd zeggen dat alles uit dezelfde groep beter is?

michefwd
Forum-lid

michefwd 02 apr 2010 16:17

@ Chrisp ik zou gewoon alles uit dezelfde groep kiezen, je kan wel bijv. als je shimano hebt switchen in onderdelen tussen 105, ultegra en dura-ace. Over het FSA crankstel kan ik weinig zeggen.
Wielrennen.. Verslavend als geen ander.

|Pinarello FP6|

dario
Forum-lid

dario 02 apr 2010 16:29

Alles uit dezelfde groep oogt mooier, maar een goed trapstel is een goed trapstel; 't is niet zo dat hier problemen zijn met compatibiliteit of zo.
Los daarvan zou ik de Pinarello nemen, maar de andere zijn ook niet verkeerd. Alleen lijkt 2200 € me wat duur voor een fiets met 105 afmontage...
(maar op die Pina zou ik natuurlijk ook wel liever Centaur zien, dat spreekt ;) )
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

chrisp
Forum-lid

chrisp 03 apr 2010 13:44

Ik heb onderussen de Roubaix laten vallen, het gaat nu nog tussen de Synapse en de FP3.
Ik kan nu de Synapse met volledig ultegra, dt swiss r1900 wielen en Fsa k-light crankstel voor 2400 krijgen met bidonhouders en ultegra pedaaltjes. ( normaal 2600 )
de pinarello is een aanbieding, misschien dat ik hier ook nog wel korting op kan krijgen aangezien ik niks inruil, daarom krijg ik ook de korting op de Synapse.
Ik vind het beide mooie fietsen om te zien en kwalitatief doen ze niet voor mekaar onder.
Of heeft iemand anders hier een andere mening over, ik hoor het graag.
Gelieve geen reacties over ultegra op pinarello, die discussie kan elders gevoerd worden.
Ik las ergens over kleurvervaging op de FP3, iemand hier ervaring mee.
Ook lees ik veel over breukjes / scheuren in de FP3 frames icm slechte garantie, cannondale is volgens mij levenslange garantie voor 1e eigenaar.
Graag reacties: Pinarello FP3 of de Cannondale Synapse, beide ultegra.
Ook graag advies over Compact of Dubbel, ik ga voornamelijk fietsen in Nederland.

Ik hoor het graag van een ieder.

gijs01
Forum-lid

gijs01 03 apr 2010 17:33

chrisp schreef:Ik heb onderussen de Roubaix laten vallen, het gaat nu nog tussen de Synapse en de FP3.
Ik kan nu de Synapse met volledig ultegra, dt swiss r1900 wielen en Fsa k-light crankstel voor 2400 krijgen met bidonhouders en ultegra pedaaltjes. ( normaal 2600 )
de pinarello is een aanbieding, misschien dat ik hier ook nog wel korting op kan krijgen aangezien ik niks inruil, daarom krijg ik ook de korting op de Synapse.
Ik vind het beide mooie fietsen om te zien en kwalitatief doen ze niet voor mekaar onder.
Of heeft iemand anders hier een andere mening over, ik hoor het graag.
Gelieve geen reacties over ultegra op pinarello, die discussie kan elders gevoerd worden.
Ik las ergens over kleurvervaging op de FP3, iemand hier ervaring mee.
Ook lees ik veel over breukjes / scheuren in de FP3 frames icm slechte garantie, cannondale is volgens mij levenslange garantie voor 1e eigenaar.
Graag reacties: Pinarello FP3 of de Cannondale Synapse, beide ultegra.
Ook graag advies over Compact of Dubbel, ik ga voornamelijk fietsen in Nederland.

Ik hoor het graag van een ieder.

Er is ook een topic over de goede service van Pinarello en Evertse Sport dus daar maak ik me geen zorgen over. De kleurvervaging betreft witte frames, oa die van Pinarello maar ook andere merken. Beiden zijn m.i. heerlijke frames waar je van gaat genieten.

Tav de keuze voor compact op dubbel. Je zegt hoofdzakelijk in Nederland te gaan fietsen. Echter met een dubbel moet je wel heel erg sterk zijn om die momenten dat je af en toe in Limburg of het buitenland gaat klimmen, toch boven te komen. De keuze voor dubbel betekent daarom wellicht dat je alléén maar in Nederland kan fietsen. Met andere woorden, je beperkt daarmee je opties. Wellicht ook niet want je meldt in je berichten niet hoe sterk je bent.

Ikzelf red me prima met een compact op het vlakke. Let wel, ik ben een tourder met een kantoorbaan en een gezin.
Camerig is prachtig!

chrisp
Forum-lid

chrisp 04 apr 2010 10:21

Waarschijnlijk word het dan een compact, ik ga ook voor het touren. Of moet ik voor zeker gaan en een triple kiezen?

Theo V
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Theo V 04 apr 2010 13:54

Chris,

Ik neem aan dat je dus voor de fietsen bij Beukers gaat.
Goede keuze in mijn ogen, ik ben er altijd goed geholpen.
Gezien je probleempjes met je rug en het gebruik als toerfiets zou ik gaan voor de Cannondale.
De keuze om een dubbel, compact of een triple is zeer moeilijk en persoonlijk.
Ik zou in jouw plaats voor de compact gaan met als een 39 tands blad gemonteerd op de plek van de 34.
Mocht je toch nog een keertje naar een heuvelachtig gebied gaan verwissel je de bladen gewoon.
Leg dit ook maar eens voor bij Beukers.
Als je meer wilt weten, je weet mijn nummer.

Gr. Theo

chrisp
Forum-lid

chrisp 04 apr 2010 22:03

Triple zul je in nederland niet gebruiken, bladen wisselen is inderdaad een optie.
Wat vind je trouwens van Red Bull, Theo?
Ziet er toch ook wel kwalitatief goed uit? Kost een stuk minder ook!

Gr. Chris

Plaats reactie