Vragen en discussies over fietstraining, sportvoeding en gezondheid

Herstelshake en diet protien/maaltijdshake

Critic
Forum-lid

Critic 09 mar 2018 20:19

Ik was eens benieuwd...
Wat is effectief het verschil tussen een shake die je gebruikt als maaltijdvervanger en een herstel shake? Beide hebben als basis en bak eiwitten. Verder wat vitamines mineralen..
Dus, is het gewoon marketing of zit er wel degelijk toch een belangrijk verschil in?

ottorongo
Forum-lid

ottorongo 09 mar 2018 21:07

Ik veronderstel dat er in een herstelshak meer Whey proteine zit.Maar zeker ben ik niet, anderen mogelijk wel.

Janar
Forum-lid

Janar 09 mar 2018 22:31

In herstelshakes zitten naast proteïnes ook koolhydraten.

(Diet) proteïne shakes zijn normaal gesproken puur geënd op proteïnes en niet koolhydraten.
Wie de langzame rit niet eert, is de snelle niet weerd.

RKN
Forum-lid

Gebruikersavatar RKN 29 apr 2018 14:08

Kwam deze vanmorgen tegen;
https://www.rtlnieuws.nl/nederland/voed ... dklopperij

Blader ook net dat blaadje van de NTFU door, lijkt bijna meer over voeding dan over fietsen te gaan...

Ik heb zelf (vooral bij krachttraining) weleens wat van die eiwitshakes gebruikt. Toen me af begon te vragen wat voor zin het eigenlijk had, ben ik daarmee gestopt en daarna nooit verschil gemerkt

Nu snap ik dat het behoorlijk te maken heeft met het niveau (intensiteit) waarop je sport, maar hebben we hier dus gewoon te maken met een door marketing gevoede hype, of...?

bdw
Forum-lid

bdw 30 apr 2018 12:49

Die shakes zijn makkelijk als je jezelf macro's oplegt en die niet haalt door vaste voeding te eten. Voor de rest veel geld voor wat het is.

Plaats reactie