Shimano 105 R7000
De nieuwe R7000 105 groep
http://www.cxmagazine.com/shimano-105-r ... first-look
Ook goed nieuws, voor de gravelscene/cx
Shimano komt nu ook met clutch achterderrailleurs vanaf 105 niveau.
http://www.cxmagazine.com/shimano-105-r ... first-look
Ook goed nieuws, voor de gravelscene/cx
Shimano komt nu ook met clutch achterderrailleurs vanaf 105 niveau.
Road only crank, dus in zoverre géén goed nieuws voor cx.
-
broerstolyko
- Forum-lid
Ik ben voor nieuw fietsje aan het kijken en wil wachten tot de R7000 op productiefietsen wordt geleverd.
Iemand enig idee hoe snel dat gaat met de fabrieksfietsen?
Voor mezelf denk ik voornamelijk aan de S2 van Cervelo.
Iemand enig idee hoe snel dat gaat met de fabrieksfietsen?
Voor mezelf denk ik voornamelijk aan de S2 van Cervelo.
De 105 R7000 groep zal waarschijnlijk pas op een complete fiets beschikbaar zijn zodra de grote fabrikanten hun "2019" modellen in de markt zetten. Vreemd genoeg gebeurt dit overigens wel steeds vroeger en vroeger, je moet niet gek opkijken als er in augustus al "2019" modellen beschikbaar komen. Vooral de grote merken als Specialized, Cannondale, Giant, etc. zijn er vroeg bij.
Wat aan de R7000 groep tov 105 5800 is reden voor jou om te wachten?
Wat aan de R7000 groep tov 105 5800 is reden voor jou om te wachten?
-
broerstolyko
- Forum-lid
De techniek zal niet slechter zijn geworden toch?
Bovendien vind ik bvb de shifter gewoon mooier ogen.
Dit zal wel erg ijdel zijn, maar ik vind het zonde nu 2.000,- euro uit te geven en dan volgend jaar met een verouderde groep te zitten.
Overigens ben ik me nog verder aan orienteren. Als ik toch voor een "oude"groep zou opteren, heb ik nog wel een overjarige sensa zien staan met "oude" ultegra DI2 erop rond de 2200,-.
Keuzes..keuzes..
Dit zal wel erg ijdel zijn, maar ik vind het zonde nu 2.000,- euro uit te geven en dan volgend jaar met een verouderde groep te zitten.
Overigens ben ik me nog verder aan orienteren. Als ik toch voor een "oude"groep zou opteren, heb ik nog wel een overjarige sensa zien staan met "oude" ultegra DI2 erop rond de 2200,-.
Keuzes..keuzes..
-
tom de groot
- Forum-lid
Juni/juli zitten ze op productie fietsen.
Slechter is het zeker niet! Shimano heeft een reputatie hoog te houden qua betrouwbaarheid.broerstolyko schreef: ↑12 apr 2018 09:51 De techniek zal niet slechter zijn geworden toch?
Keuzes..keuzes..
Als je wilt wachten tot juli/augustus, dan zul je R7000 wel kunnen krijgen inderdaad, zoals Tom ook aangeeft. Prijstechnisch dan natuurlijk wel wat duurder, een "2019" fiets ipv. een 2016/2017/2018 fiets met 105 5800.
Als een fiets met 6870 Ultegra DI2 in je budget past (EN het is jouw maat EN je vindt de fiets mooi), dan zou ik 100% daarvoor gaan ipv. de nieuwe 105 R7000!
-
tom de groot
- Forum-lid
Ik denk dat de prijzen van fietsen niet duurder gaan worden met de nieuwe 105. Bij de nieuwe Ultegra groep introductie was er ook geen verschil verder tussen oude 6800 en nieuwe 8000 prijs.
De "oude" fietsen 105 zullen wel in de uitverkoop gaan. Zul je nu al gaan zien FM willen van hun oude stock af.
Hopen dat Shimano nu wel de 105 tijdig geleverd gaat krijgen.
Zou zelf ook voor de di2 gaan en overigens.
De "oude" fietsen 105 zullen wel in de uitverkoop gaan. Zul je nu al gaan zien FM willen van hun oude stock af.
Hopen dat Shimano nu wel de 105 tijdig geleverd gaat krijgen.
Zou zelf ook voor de di2 gaan en overigens.