Schade thv zadelpen (carbon)?
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 14991
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
dit is nu al de derde keer dat hier iemand schrijft dat Mantel niet (echt) meewerkt met een garantie geval. het wordt toch geen Vos fietsen in Arnhem?
-
sharkman113
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Zou knap zijn maar er bestaat maar 1 lengte van de Giant pen in kwestie. Meer gepaste opmerking zou moeten zijn: kijk de volgende keer of een maatje groter frame niet beter past (hoeft de pen ook niet op de limiet). Overigens steekt de pen op de limiet nog voldoende ver in het frame, Een langere pen heeft vooral invloed op de hevel werking, met een langere pen die er even ver uit steekt worden de krachten op het frame echt niet kleiner.@TS: En neem je volgende zadelpen iets langer zodat er ook meer materiaal in de zitbuis steekt.
Ik heb best goede ervaring met Mantel opgedaan, Zie wel regelmatig waar klanten denken recht op te hebben en dat wijkt nogal af van waar ze werkelijk recht op hebben. In dit geval zal de fiets bij Mantel moeten worden aangeboden, Mantel kan dan zorg dragen voor de verdere afhandeling (binnen redelijke termijn). Vragen naar alternatieven kan maar daar hoeft Mantel niet aan mee te werken (net als het verstrekken van een leenfiets)
-
wasbeer2006
- Forum-lid HC
- Berichten: 14991
- Lid geworden op: 14 feb 2008 13:47
Dat snap ik, maar eerdere forum leden ging het om xtr pedalen die nog geen 2 jaar oud waren en waar een bekend probleem mee is en ik dacht een Shimano 105 shifter die ook binnen deze periode defect ging.
Ik heb in 20 jaar twee keer een Shimano defect gehad na bijna 2 jaar en dit werd zonder morre door Shimano vervangen. Ook een XTR pedaal en zelf een cassette waar de klinknagels van waren geschuurd, jaja toen ik jong was..... was ik nog echt sterk
Ik heb in 20 jaar twee keer een Shimano defect gehad na bijna 2 jaar en dit werd zonder morre door Shimano vervangen. Ook een XTR pedaal en zelf een cassette waar de klinknagels van waren geschuurd, jaja toen ik jong was..... was ik nog echt sterk
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Volgens mij was er ook nog iets met een Cube fiets met afgebroken achterpat. Geen idee hoe dat is afgehandeld, maar ging ook moeizaam.
Ik heb zelf al 2x een garantiegeval gehad met Mantel; beide keren perfect afgehandeld. In één geval hadden ze juridisch gezien kunnen weigeren omdat ik de stickers v/d wielen verwijderd had...
Laatst gewijzigd door havana op 06 apr 2018 22:48, 1 keer totaal gewijzigd.
- Infinito GB
- Forum-lid
- Berichten: 1436
- Lid geworden op: 09 apr 2015 00:23
- Locatie: Schagen
Heb zelf al wel eens een gevalletje “communicatie stoornis” gehad met Mantel. Ging over een afspraak voor een servicebeurt en inspectie voor een set Mantel carbon wielen. Had een afspraak gemaakt, maar was verkeerd in computer gezet, of zoals zei toen beweerden had ik het verkeerd in mijn agenda gezet. Was geen oplossing mogelijk. Toen de wielset daar gelaten, en nadien weer laten opsturen. Achteraf nog spijt van. €150 betaald voor iets wat ik later zelf in 20 minuten deed.
Kortom, ik zou er met de wetenschap van nu nooit iets kopen waarvan ik het verlies niet zou willen/kunnen nemen.
Kortom, ik zou er met de wetenschap van nu nooit iets kopen waarvan ik het verlies niet zou willen/kunnen nemen.
-
sharkman113
- Forum-lid HC
- Berichten: 5374
- Lid geworden op: 18 okt 2007 22:15
Dit is ook de reden waarom ik zelden of nooit bij een garage komt, rekeningen tot ver over de 1000 Euro voor iets dat doodsimpel is en ik makkelijk in een paar uur zelf kan. Klinkt best aardig maar zelfs monteurs slopen regelmatig iets en heel veel particulieren gaat het helemaal nooit lukken.Achteraf nog spijt van. €150 betaald voor iets wat ik later zelf in 20 minuten deed.
Kortom, ik zou er met de wetenschap van nu nooit iets kopen waarvan ik het verlies niet zou willen/kunnen nemen.
Garantie en coulance kreeg je ooit bij fiets specialisten, daar zat een prijskaartje aan en de meeste zijn niet voor niets verdwenen. De grote zaken die over zijn gebleven hanteren veel lagere marges en kunnen daarvoor niet heel veel verder gaan dan de wettelijke garantie. Mantel (en heel veel andere verkopers) doet het op zich heel netjes echter bij zulke grote bedrijven worden nou eenmaal meer fouten gemaakt (en negatieve ervaringen worden veel eerder en vaker gedeeld dan positieve). Heel veel zaken de hier voorbij komen (in het Giant geval zou het gewoon garantie moeten zijn) zijn te wijten aan gebruikersfouten en hoe zuur ook dan zal de koper zijn verlies moeten nemen en niet moeten klagen als hij dit als antwoord krijgt.
Mantel heeft contact opgenomen met Giant maar verder nog niets vernomen.
Betreffende garantie denk ik recht te hebben op een nieuw frame of op zijn minst een gratis herstelling ja.
Fiets is gedekt door de 2-jarige garantie van Mantel en levenslange frame-garantie van Giant.
Alle voorschriften zijn netjes gevolgd dus kan de fout hier bezwaarlijk bij mij worden gelegd. Overigens heb ik mijn fiets daar gekocht, niet online. De medewerkers vonden dat destijds ook geen probleem dat die zadelpen bijna op de limiet gereden werd.
Overigens vind ik het vooral jammer dat ze telefonisch en per mail niet zo vlot bereikbaar zijn. Als je belt kan je al minstens 5 minuten naar liedjes liggen luisteren alvorens je doorgeschakeld wordt naar iemand. Vind ik niet echt top voor zo'n grote fietsenwinkel.
Nu ja, los van het gebrek aan urgentie voor een klachtenbehandeling kan ik niet veel negatiefs zeggen over Mantel hoor. Ik hou jullie verder op de hoogte.
Betreffende garantie denk ik recht te hebben op een nieuw frame of op zijn minst een gratis herstelling ja.
Fiets is gedekt door de 2-jarige garantie van Mantel en levenslange frame-garantie van Giant.
Alle voorschriften zijn netjes gevolgd dus kan de fout hier bezwaarlijk bij mij worden gelegd. Overigens heb ik mijn fiets daar gekocht, niet online. De medewerkers vonden dat destijds ook geen probleem dat die zadelpen bijna op de limiet gereden werd.
Overigens vind ik het vooral jammer dat ze telefonisch en per mail niet zo vlot bereikbaar zijn. Als je belt kan je al minstens 5 minuten naar liedjes liggen luisteren alvorens je doorgeschakeld wordt naar iemand. Vind ik niet echt top voor zo'n grote fietsenwinkel.
Nu ja, los van het gebrek aan urgentie voor een klachtenbehandeling kan ik niet veel negatiefs zeggen over Mantel hoor. Ik hou jullie verder op de hoogte.