Ik heb een FSA Gossamer triple (50-39-30). Het middenblad is na 30000km wel op.
Ik kon geen FSA kettingblad vinden, daarom, na raadplegen van dit
Forum, een TA Specialites Alize 39 middenblad gekocht.
Bij het monteren kon ik geen markeringen vinden voor een juiste montage. Blijkbaar maakt de juiste montage toch wat uit, want ik kan nu niet meer schakelen tussen klein- en middenblad. Wat heb ik fout gedaan?
Kettingblad vraag
Aan de buitenkant in dezelfde "ring" als de teksten staan staat een driehoekje die van de crank weg wijst.
Heb al vaker gehoord dat TA middenbladen niet echt goed schakelen .
Volgens mij passen Shimano tandwielen (BCD 130) ook op die FSA crank en die schakelen meestal beter.
Heb al vaker gehoord dat TA middenbladen niet echt goed schakelen .
Volgens mij passen Shimano tandwielen (BCD 130) ook op die FSA crank en die schakelen meestal beter.
Laatst gewijzigd door Raymond62 op 01 apr 2018 14:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Het oude kettingblad is op een aantal plekken duidelijk ‘dikker’. Zijn dat stijghulpjes? Het nieuweTA blad heeft die niet...
Op de verpakking staat: position middle
Ik zal morgen nog eens kijken of ik dat merkje kan vinden.
Zou evt. Een Shimano 105 5703 Triple 10 Speed Kettingblad wel werken?
Op de verpakking staat: position middle
Ik zal morgen nog eens kijken of ik dat merkje kan vinden.
Zou evt. Een Shimano 105 5703 Triple 10 Speed Kettingblad wel werken?
Vast wel, met een beetje vogelen en afstellen gaat dat ook wel werken.
Stijghulpjes zijn een soort klinknagels die duidelijk uitsteken om de ketting mee te nemen naar het gewenste blad.
Als het nieuwe blad die heeft moet het gaan werken, mogelijk moet je wat expirimenteren met de positie van het blad op de spider.
Stijghulpjes zijn een soort klinknagels die duidelijk uitsteken om de ketting mee te nemen naar het gewenste blad.
Als het nieuwe blad die heeft moet het gaan werken, mogelijk moet je wat expirimenteren met de positie van het blad op de spider.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Er staat geen merkteken op het blad. Er zijn wel stijghulpjes zoals Keezx ze beschrijft.
Blad nu gemonteerd ‘ alsof’ er wel een merkje staat zoals door Raymond62 beschreven. Krijg het met nauwkeurig afstellen wel schakelend. Niet echt soepel, maar het werk wel. Voorlopig goed genoeg ( fiets in NL toch 90% op middenblad). Ga wel een shimano blad proberen voordat ik in de zomer de bergen in ga.
Dank voor de tips.
Blad nu gemonteerd ‘ alsof’ er wel een merkje staat zoals door Raymond62 beschreven. Krijg het met nauwkeurig afstellen wel schakelend. Niet echt soepel, maar het werk wel. Voorlopig goed genoeg ( fiets in NL toch 90% op middenblad). Ga wel een shimano blad proberen voordat ik in de zomer de bergen in ga.
Dank voor de tips.
Ja inderdaad, blijkbaar hebben niet alle TA kettingbladen dat driehoekje...
Normaal staat dat boven het gat tussen de tekst SPECIALITES TA en ALIZE 39-130 enz.
Dat gat moet dus tegenover de crank staan.
Hier een ander (42T dubbel) TA kettingblad waar dat teken net zichtbaar is: https://www.mantel.com/be/ta-specialite ... ettingblad
Normaal staat dat boven het gat tussen de tekst SPECIALITES TA en ALIZE 39-130 enz.
Dat gat moet dus tegenover de crank staan.
Hier een ander (42T dubbel) TA kettingblad waar dat teken net zichtbaar is: https://www.mantel.com/be/ta-specialite ... ettingblad