Ik ben had zojuist een discussie met de Canyon chat over het monteren van 5mm spacer boven de H36 aerostuur. Ik wil de vorkbuis afzagen, omdat die werd geleverd met 2.5cm aan spacers en ik maar 5mm spacer onder de stuurpen heb, daarom heb ik nog een nieuwe 5mm spacer nodig.
Nu gaf zij aan dat zij het niet adviseren dat ik 5mm spacer erboven laat en ze dan niet de veiligheid kunnen garanderen. Waarop ik aangaf dat ik dat vreemd vond en veel prof fietsen van Canyon ook een spacer boven de stuurpen hebben, bijvoorbeeld deze:
Hierop zei de medewerkster: "Die hebben ook een wat andere regeling wat garantie betreft e.d."
Ik gaf daarop aan dat ik niet begrijp waarom 5mm spacer boven de stuurpen minder veilig zou zijn dan geen spacer. Waarop ik als antwoord kreeg:
• Wij kunnen je veiligheid hierom niet garanderen, het plaatsen van een extra spacer is dan ook op eigen risico. Welke betaalmethode wens je aan tehouden?
Daarmee leek de discussie gesloten. Ik gaf aan dat ik al jaren wordt geadviseerd om een kleine spacer erboven te houden (bij carbon vorken) en nu zou het opeens niet meer veilig zijn.
Daarop zei zij: Omdat je niet meer spacers kunt plaatsen dan er al gemonteerd zijn, er wordt al een spacer van 5 mm geplaatst welke je eventueel bovenop kunt plaatsen. De fietsen zijn niet getest op extra spacers.
Ik denk dat wij elkaar verkeerd begrepen en zij dacht dat ik die 5mm nog eens wil plaatsen bovenop de 2.5cm spacers die er standaard geleverd worden, maar omdat de vorkbuis wordt afgezaagd is dit niet het geval.
Helaas bleek ze geen zin te hebben om verder in discussie te gaan...
Edit:
Ik heb zojuist per E-mail een reactie van Canyon gehad. Zij geven aan het dat het geen probleem is om er een spacer boven te doen (zoals wij ook zeiden) en dat er sprake was van een miscommunicatie, de medewerker had niet goed begrepen dat ik de vorkbuis wilde inkorten. Hiermee is het goed opgelost