Hallo, na een jaar te hebben hardgelopen (naast krachttraining) heb ik besloten om daar mee op te houden want mijn benen zijn daar gewoon niet geschikt voor. Nu lijkt het mij erg fijn om te beginnen met fietsen, niet voor wedstrijden maar als extra beweging maar toch flink doorfietsen. (2/3x in de week)
Nu heb ik een beperkt budget (ongeveer 600euro voor enkel de fiets) en daar heb ik een passende fiets voor gevonden, dat zou de "Sensa Umbria Tiagra special 2010" worden welke een mooi prijsje heeft en redelijk kwaliteit zou hebben en te krijgen is in 62cm, de meeste houden wel op bij 58cm.
Zoals ik al zei is de maximale grote helaas een frame van 62cm, terwijl ik bij berekeningen op een 64 of zelfs 66cm frame uit zou komen.
Gaat dit voor serieuze problemen zorgen of zijn die paar centimeters te verwaarlozen?
Mijn afmetingen:
-------------------------------------------
Inseam: 99
Trunk: 75
Forearm: 40
Arm: 75
Thigh: 70
Lower Leg: 64
Sternal Notch: 166
Total Body Height: 200
Is dit iets voor een lange (2m) beginner?
Dit zou ik je niet aanraden....Zowle qua zitbuislengte als bovenbuislengte zal e.e.a. te klein voor je zijn. Waarom zoek je niet op MP naar een leuke tweedehands 66 frame?
Mijn beginnersfout was ook een veel te klein frame (58 c-t) te kopen, terwijl in minimaal 64 nodig heb.....Zodra je op een goed passende fiets stapt zal je fietsplezier ook groter zijn en de kans op blessures kleiner.
Suc6!
Mijn beginnersfout was ook een veel te klein frame (58 c-t) te kopen, terwijl in minimaal 64 nodig heb.....Zodra je op een goed passende fiets stapt zal je fietsplezier ook groter zijn en de kans op blessures kleiner.
Suc6!
'Sometimes the wrong turn brings you to the right place'
Hoi Victus,
Ik zelf ben 2.04 en heb altijd ridley gereden daar had ik altijd frame maat 64 met een bovenbuis van 60. Nu heb ik een Storck frame maat 63 met een bovenbuis van 59 cm, voor mijn gevoel zit ik zelfs op die storck beter, ik denk zelf dat frame maat 62 wel bij jou moet passen. Nu weet ik niet als jij precies 2 meter bent of een paar cm er over heen, dan zou je nog voor een 64 kunnen gaan, een 66 frame lijkt me voor jou tegroot.
gr,
Koos
Ik zelf ben 2.04 en heb altijd ridley gereden daar had ik altijd frame maat 64 met een bovenbuis van 60. Nu heb ik een Storck frame maat 63 met een bovenbuis van 59 cm, voor mijn gevoel zit ik zelfs op die storck beter, ik denk zelf dat frame maat 62 wel bij jou moet passen. Nu weet ik niet als jij precies 2 meter bent of een paar cm er over heen, dan zou je nog voor een 64 kunnen gaan, een 66 frame lijkt me voor jou tegroot.
gr,
Koos
Bedankt voor jullie reacties.
Ik ben precies 2.00m (of 1.99) in lengte, mijn andere afmetingen staan ook onder mijn bericht.
Een 2dehands fiets is niet mogelijk omdat ik alleen (fiscaal) korting krijg op een nieuwe fiets, en dan moet je het er natuurlijk ook van nemen.
Ik had ook begrepen dat er veel op te lossen is door een langere bovenbuis te plaatsen?
Ik ben precies 2.00m (of 1.99) in lengte, mijn andere afmetingen staan ook onder mijn bericht.
Een 2dehands fiets is niet mogelijk omdat ik alleen (fiscaal) korting krijg op een nieuwe fiets, en dan moet je het er natuurlijk ook van nemen.
Ik had ook begrepen dat er veel op te lossen is door een langere bovenbuis te plaatsen?
Oja sorry je lengte had je er bij vermeld, had ik even niet gezien. Ik zal voor een 63/64 frame gaan kijken, met een bovenbuis van 59/60 cm, dan kom je in iedergeval heel dicht in de buurt wat je moet hebben, en dan kan je nog wat spelen met de stuurpen en de zadel, om tot de juiste afstelling tekomen.