Alles over vakanties op én met de fiets

Negeren van een seingever: legaal of niet

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 18 mar 2018 17:45

Precies dat. In mijn geval waren de lopers nog 15 minuten (!!) weg. Onzinnig om dan de boel al af te sluiten.

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 mar 2018 18:33

Sommige van die figuren zitten thuis onder de plak.....
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 18 mar 2018 18:39

Jans schreef: 18 mar 2018 17:21 @Klimmer Dat a-sociale geloof ik best, maar er zijn ook seingevers die je staande houden, terwijl het echt onzinnig is. Zelf meegemaakt aan het einde van de tocht van een avond4daagse. Geen loper te zien, maar wel alles tegenhouden.
Er zijn zeer zeker grote verschillen in risico's als je een wandeltocht vergelijkt met de team time trial in de Eneco-tour, maar de essentie is toch dat bijna alle fietsers kennelijk denken de situatie beter zelf in te kunnen schatten en/of de verkeersregelaar totaal te negeren.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 18 mar 2018 18:51

@ Klimmer, jammer genoeg is dat dus wel de waarheid. Ik wil niet te lomp zijn, maar daar waar ik het meegemaakt heb, waren het niet echt mensen die zelf goed na konden denken.

uninvitedguest
Forum-lid

uninvitedguest 18 mar 2018 19:02

Van belang is de exacte status:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... brigadiers

Daarbij weet ik uit eigen ervaring dat het niet alleen fietsers zijn die zich in dergelijke situaties zeer a-sociaal kunnen gedragen. Ook brave huisvaders met kinderen op de achterbank kunnen helemaal uit hun plaat gaan.
Velen hebben bij een dergelijke situatie een houding van "dit geldt niet voor mij want...".
Je wilt niet weten wat de verkeersregelaars etc door zgn beschaafd Nederland naar hun hoofd geslingerd krijgen.
Doe alles wat je doet met hart en ziel.

Jans
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Jans 18 mar 2018 19:31

uninvitedguest schreef: 18 mar 2018 19:02 Je wilt niet weten wat de verkeersregelaars etc door zgn beschaafd Nederland naar hun hoofd geslingerd krijgen.
Je wilt ook niet weten hoe onbenullig verkeersregelaars kunnen acteren. Jammer, maar het is niet anders.

klimmer
Forum-lid HC

Gebruikersavatar klimmer 18 mar 2018 19:34

De Nederlander heeft de eigenschap om iedere vorm van autoriteit ter discussie te stellen. En dat gebeurt in dit topic dus ook. De verkeersregelaar heeft een opdracht en die moet hij/zij uitvoeren. Punt. Voor eigen interpretatie is in de meeste gevallen geen ruimte.

RKN
Forum-lid

Gebruikersavatar RKN 18 mar 2018 19:35

Geloof best dat verkeersregelaars een boel asociaal gedrag tegenover zich krijgen

Maar van de andere kant: geef een gek een hesje en hij verandert plots in de dictator van het stukje grond waar hij op staat ;)

Hier vlak bij huis is tot voor kort jaarlijks één of ander motorbeursje geweest. Als die de parkeerplaats vol hadden, stonden ze niet bij hun eigen afrit, maar al een kruispunt verder het verkeer terug te sturen. Als je zo'n figuur uit probeert te leggen dat je gewoon naar huis wilt, dan "hebben ze daar niets mee te maken". Om je groen en geel aan te ergeren, maar als je doorrijdt, stappen ze er waarschijnlijk voor en haal je de krant... :dislike:

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 18 mar 2018 19:51

Die ervaring heb ik ook. Reed nota bene met een traktor + grondwerkingswerktuig. Mijn verhaal dat ik bij de eerstvolgende akker aan de slag moest werd niet geaccepteerd. En het dan gek vinden dat ik (heel fout) met een middelvinger via een aangrenzende akker alsnog het perceel ging benaderen.

Een verkeersregelaar heeft ALTIJD mijn respect, maar ik eis dat wel wederzijds.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!

Karl66
Forum-lid

Karl66 18 mar 2018 19:54

Negeren is vooral nogal dom: https://www.ad.nl/apeldoorn/paard-torpe ... ~a5a0d763/

De aanwijzing die ze negeerden was van een seingever.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets

Nee_Nee
Forum-lid HC

Nee_Nee 18 mar 2018 20:42

Een seingever, verkeersregelaar of een oversteekhulp bij de school van de kleine havanaatjes mogen je sommeren en tegenhouden.

Als jij te ver gaat en jezelf, de kinderen/deelnemers en de regelaar in gevaar brengt, dan mag hij je doorgeven aan de politie.
Bij een wielerwedstrijd ben ik wel eens als seingever bijna omver gereden door een Sjonnie in een Sjonniebak (Ouwe BMW uit de 7-serie).
Die ging met een prent naar huis op basis van mijn verklaring uitgereikt door de motoragent die rond het parcours reed. Geen leuk baantje overigens. Je leert allerlei woorden waar je het bestaan niet van wist. En je krijgt allerlei medische diagnoses uitgereikt, meestal voor hersenziektes en psychische aandoeningen. Kennelijk achten mensen zich vakbekwaam voor dat type diagnoses.

Dus doe mij een lol; laat die lui in hun waarde. Je moet overigens examen gedaan hebben. Een van de oefeningen is opzij springen voor doorrijders.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 18 mar 2018 20:45

Jammer dat het weer een moraalridderdiscussie wordt, terwijl de vraag zuiver juridisch was.

Ik heb dus nu geleerd dat ik op de bon geslingerd kan worden als ik een seingever negeer. Dat wilde ik weten.

Plaats reactie