Ik loop tegen een probleem aan bij het fietsen op mijn Tacx Neo. Ik heb de fiets waar ik van het zomer buiten mee wil fietsen weer van de Tacx afgehaald en mijn andere fiets er weer op geplaatst. Beide fietsen Campagnolo 11-speed.
Nu loop ik er tegen aan dat ik met de andere fiets op de Tacx een rare tik heb tijdens het fietsen. Niks aan de hand onder de 200 watt, maar bij wat meer kracht klinkt er per drie omwentelingen van de crank een tikje alsof hij een beetje doorslaat.
Hier had ik met de zomerfiets geen last van. Zou het kunnen dat de cassette van de zomerfiets is ingesleten op de ketting van deze fiets en dat ik met de andere fiets een tijdje moet fietsen om die ketting in te laten slijten op de cassette?
Ketting tikt om de drie omwentelingen
-
frankpaul1
- Forum-lid
-
frankpaul1
- Forum-lid
Ja, dat klinkt idd logisch. Ik heb even gekeken of de ketting netjes door de derailleur loopt, maar ik zie geen vastzittend schakeltje die de kooi aantikt. .
- opperhoofd
- Forum-lid
Dat klinkt als een ketting die binnenkort gaat breken.
Zorg maar dat je een quick link bij je hebt, dat kan je een aardige wandeling schelen
(ook op je tacx :p)
Zorg maar dat je een quick link bij je hebt, dat kan je een aardige wandeling schelen
-
frankpaul1
- Forum-lid
Ah, dit is een kenmerk van een ketting die op knappen staat?
Ik heb net een nieuwe ketting besteld, dus hopelijk houdt hij het nog even vol.
Ik heb net een nieuwe ketting besteld, dus hopelijk houdt hij het nog even vol.
- plantagenet
- Forum-lid
Is er geen enkele onregelmatigheid in de ketting te zien? Ook niet voelbaar als je de ketting door je vingers (evt. met doekje) laat draaien?
Weer of geen weer....één van twee is er altijd
- opperhoofd
- Forum-lid
Wat je beschrijft klinkt als het moment dat de ketting bij iedere keer dat het een punt in je aandrijflijn bereikt waarbij het de meeste stress te verduren krijgt. Waarschijnlijk ergens bij je derailleur/cassette.
Ben je de hele ketting, naast optisch, ook fysiek langs gegaan? Dus overal even de ketting proberen "dwars te buigen".
Ben je de hele ketting, naast optisch, ook fysiek langs gegaan? Dus overal even de ketting proberen "dwars te buigen".
-
R1Phrankey
- Forum-lid
Heb je er een quick link in zitten van een 'vreemd' merk? Die zou ook iets kunnen raken.
Mechanische doping? --> Sorin bicarbon slimline
-
frankpaul1
- Forum-lid
Quick link is van KMC dus dat zou geen probleem moeten zijn. Slijtage van de ketting is trouwens ook uitgesloten. 10 linkjes exact 12,7 cm dus 0,5 inch per linkje.
Ik zal elk linkje nog eens even bevoelen om te kijken of elk linkje soepel loopt.
Ik zal elk linkje nog eens even bevoelen om te kijken of elk linkje soepel loopt.
-
frankpaul1
- Forum-lid
Jep, elk linkje loopt soepel. Indexering van de derailleur is ook prima.
Zou het niet te maken kunnen hebben met de cassette die door de ketting van de andere fiets ingesleten is en nu weer even moet aanpassen aan de nieuwe ketting?
Zou het niet te maken kunnen hebben met de cassette die door de ketting van de andere fiets ingesleten is en nu weer even moet aanpassen aan de nieuwe ketting?