Crank wil niet los
Ik ga werk maken van die foto
Misschien ook een fotootje maken van de kop van je cranktrekker want ik vermoed dat die wat uitgezet is (veel gebruikt?) en dat je wat van de crank hebt afgeschraapt aan de binnenkant in het gat.
Dat aluminium zit dan tegen de trapas aangeplet... Althans dat vermoed ik
Dat aluminium zit dan tegen de trapas aangeplet... Althans dat vermoed ik
Tja foto toevoegen...wil ook al niet , eerst even kijken hoe dat moet, moet deze eerst op een website staan ofzo?
- Bijlagen
-
- crank1.jpg (56.25 KiB) 2796 keer bekeken
-
- crank1.jpg (56.25 KiB) 2796 keer bekeken
Ohh hij staat er nu al 2 x ??
Crankafnemer is nieuw dus daar kan het niet aan mankeren
Nee inderdaad, dat ziet er nog goed uit.
Wat je kan proberen: WD40 aan beide kanten van de crank spuiten en een tijd laten trekken.
Dan de cranktrekker indraaien en de binnenste bout op spanning zetten. Niet blijven doordraaien want dan ga je waarschijnlijk de draad uit je crank trekken.
Een paar goede tikken met een hamer op de kop van de bout van de cranktrekker en dan de bout weer iets verder aandraaien. Dan weer een paar tikken en weer iets bijdraaien.
Als je geluk hebt dan komt hij er zo af. Als je pech hebt dan trek je de draad uit je crank en kan je ermee naar de fietsenmaker. Die heeft normaal een speciale draadtap en overmaatse trekker.
Daarmee kan hij nieuwe schroefdraad in de crank trekken en met de bijhorende grotere trekker de crank nog proberen te verwijderen.
Wat je kan proberen: WD40 aan beide kanten van de crank spuiten en een tijd laten trekken.
Dan de cranktrekker indraaien en de binnenste bout op spanning zetten. Niet blijven doordraaien want dan ga je waarschijnlijk de draad uit je crank trekken.
Een paar goede tikken met een hamer op de kop van de bout van de cranktrekker en dan de bout weer iets verder aandraaien. Dan weer een paar tikken en weer iets bijdraaien.
Als je geluk hebt dan komt hij er zo af. Als je pech hebt dan trek je de draad uit je crank en kan je ermee naar de fietsenmaker. Die heeft normaal een speciale draadtap en overmaatse trekker.
Daarmee kan hij nieuwe schroefdraad in de crank trekken en met de bijhorende grotere trekker de crank nog proberen te verwijderen.
We gaan ervoor,wordt vervolgd
Oke maar wees voorzichtig want de draad is zo weg!
Of misschien eerst toch ergens zo'n zelftrekker zoals Klimmer voorstelt proberen te scoren.
Die ring met schroefdraad is ook van alu en dan trek je misschien eerder de draad van de zelftrekker stuk en niet die van je crank.... Als het daarmee niet lukt dan kan je nog de gewone trekker proberen.
Of misschien eerst toch ergens zo'n zelftrekker zoals Klimmer voorstelt proberen te scoren.
Die ring met schroefdraad is ook van alu en dan trek je misschien eerder de draad van de zelftrekker stuk en niet die van je crank.... Als het daarmee niet lukt dan kan je nog de gewone trekker proberen.
Nou, dat was @jsparie.. ere wie ere toekomt.
Bij zo'n zelftrekker draaien twee stalen schroefdraden (van de bout en in de astap) tegen elkaar, dus @jsparie heeft gelijk dat aan deze tool minder risico's vastzitten.
Overigens: dit is beslist geen Tiagra crank, met de B van bontrager erop....
- Vieux chnoque
- Forum-lid
- Berichten: 613
- Lid geworden op: 25 jan 2014 10:23
- Locatie: STEYL
WD40 is geen kruipolie.
Je kunt ook proberen te fietsen zonder de bout.
Je kunt ook proberen te fietsen zonder de bout.
Vieux Chnoque
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Evite de ramasser une gamelle!
et en cas de crampe: tire la
Wat is het dan?
Dat is een goede tip! Hij zal zeker los komen.
Wd-40 is een product dat voor heel veel doeleinden net niet de beste keuze is.
(De standaard blauwe bus iig, ondertussen hebben ze ook meer specifieke producten, daar heb ik nog geen ervaring mee)
Als je kruipolie nodig hebt kan je beter voor imal gaan, of innotec deblock oil.