Campa groepen uitverkocht
Ach, Campa... Ik word er nog steeds warm van... Had een prachtige Chorus 11 speed groep.
Maar nu rijd ik met Ultegra 6800. Werkt net zo goed, is altijd leverbaar en kost een stuk minder. En dat laatste geldt elk jaar bij de servicebeurt.
Maar nu rijd ik met Ultegra 6800. Werkt net zo goed, is altijd leverbaar en kost een stuk minder. En dat laatste geldt elk jaar bij de servicebeurt.
En nu ben ik fietsen.
Heb nooit klachten over de kosten van de servicebeurt met Campa. Het spul gaat behoorlijk lang mee en met wat zoeken ook wel voor een redelijke prijs verkrijgbaar. Shimano zal ongetwijfeld net zo goed werken maar waarom als wielrenner moeite doen met een mooie/leuke fiets uitzoeken als er de 13 in een dozijn generieke onderdelen op gaan? Ik vind het leuk om met wat anders te rijden dan 95% van mijn toergroep. Daar betaal ik graag wat extra voor.
- daniel1975
- Forum-lid HC
Hopmans nog steeds bijna niets, terwijl die juist altijd de naam had.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
- Forum-lid HC
Ben echt een Campa fan, maar campa blijft nu toch echt wel erg achter op de concurrentie. Voor mijn Allez sprint voor Ultegra 8000r gekozen. Technisch op een veel hoger nivo, alleen een spuuglelijke crank, maar ook technisch dik in orde.
Misschien komen ze binnenkort met iets nieuws? Zou wel moeten anders overleven ze het niet volgens mij.
Misschien komen ze binnenkort met iets nieuws? Zou wel moeten anders overleven ze het niet volgens mij.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Hopmans kun je gewoon een bericht sturen. Heb ik ook gedaan. De prijs lag ruim onder andere goedkope aanbieders en ik had de groep binnen 5 dagen in huis met keuze uit cassette cranklengte etc.daniel1975 schreef: ↑07 feb 2018 21:26 Hopmans nog steeds bijna niets, terwijl die juist altijd de naam had.
Inderdaad, ook contact gehad met Hopmans over Campa disc groep en die zeiden, zet maar op de mail wat je precies wil hebben dan regelen we dat voor je. (in mijn geval Record H11) en dat tegen de scherpste prijs die ik tot nu toe gevonden heb!
In het midden en hogere segment lopen ze enkel achter in prijs volgens mij en is het zelden standaard gemonteerd. In het lagere segment is Campa niet aanwezig terwijl Shimano daar heel veel groepsetten wegzet. Dat zal een bewuste keuze zijn van Campa.
Maar ik zie verder niet in waar Campa zou achterlopen op de concurrentie.
Natuurlijk kun je Campa goedkoper vinden, maar dat geldt ook voor Shimano. Ik ga naar een goede fietsenwinkel die 1x per jaar mijn fiets mag onderhouden. Daar was ik voor mijn Chorus 11 spulletjes ca 50% duurder uit dan voor mijn Ultegra 6800, en dan reken ik mee dat ik bij Campa 7500 km kon rijden en bij Shimano 6000 voordat ketting en cassette aan vervanging toe waren. Ook de voorbladen en trapaslagers van Campa hebben mij meerdere keren relatief veel geld gekost.
Dat Campa alleen achter loopt in prijs vind ik een merkwaardig argument. Dan zou je bij hen meer moeten betalen voor dezelfde kwaliteit als bij de concurrentie. Maar kwaliteit wordt mede bepaald door de prijs die je ervoor betaalt. Dat maakt groepen juist vergelijkbaar.
Wat ik jammer vind is dat het opbouwen van een fiets (bij voorkeur met Campa) zoveel duurder is dan een complete fiets (meestal met Shimano). Maar Campa blijft mooi spul...
Dat Campa alleen achter loopt in prijs vind ik een merkwaardig argument. Dan zou je bij hen meer moeten betalen voor dezelfde kwaliteit als bij de concurrentie. Maar kwaliteit wordt mede bepaald door de prijs die je ervoor betaalt. Dat maakt groepen juist vergelijkbaar.
Wat ik jammer vind is dat het opbouwen van een fiets (bij voorkeur met Campa) zoveel duurder is dan een complete fiets (meestal met Shimano). Maar Campa blijft mooi spul...
En nu ben ik fietsen.
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
Ik koop zelf onderdelen en breng het dan met fiets naar de fietsenmaker. Die monteert vervolgens tegen uurloon. Prima afspraak mijn inziens.amclassic-fan schreef: ↑08 feb 2018 08:37 Als je optimaal wilt scoren op prijs-kwaliteit dan moet je gewoon zelf even die zaken vervangen nadat je ze bij een webshop hebt gekocht.