Het Grote China Topic (frames + onderdelen)
Denk niet dat het transportschade is geweest want het frame was netjes ingepakt en de doos was onbeschadigd. Heb betaald met paypal en daar al een geschil geopend maar is ook nog niet op gereageerd. Nog even afwachten en anders escaleren. Ben inderdaad wel blij dat ik een mail heb waarin velobuild schrijft dat het gemaakt moet worden.
Paypal is altijd erg op de hand van de koper, indien je e.e.a. goed kan aantonen met foto's en mailwisselingen voorzie ik geen problemen.
Vanwege dit soort praktijken durf ik het niet aan om zo een frame te kopen.
Zondag mijn mtb frame gescheurd, een nieuwe Trek Procaliber, 2 mnd oud.
Dinsdag naar de fm gebracht vanmorgen weer compleet opgebouwd opgehaald, frame onder garantie verangen.
Dan betaal ik liever wat meer.
Zondag mijn mtb frame gescheurd, een nieuwe Trek Procaliber, 2 mnd oud.
Dinsdag naar de fm gebracht vanmorgen weer compleet opgebouwd opgehaald, frame onder garantie verangen.
Dan betaal ik liever wat meer.
-
- Forum-lid HC
Voor het geld wat een trek frame kost kan je gemakkelijk 2 frames in China kopen, en nog steeds veel geld over houden. Dan heb je er eentje reserve voor het geval je op je garantie frame moet wachten 

-
- Forum-lid
Jammer dat mensen hier nog intrappen. Totaal geen kwaliteitscontrole op de frames, inferieur materiaal gebruik, gebrek aan kennis over materiaal en verwerking hiervan en mooiste is nog gaan klagen als het kapot gaat ook.
Goedkoop is duurkoop.
Goedkoop is duurkoop.
-
- Forum-lid HC
Waarin?
Het gaat meer goed dan het fout gaat. Aan iedereen om die overweging voor zichzelf te maken.
Ik was in ieder geval erg tevreden van mijn Velobuild frame nadat de eerste problemen met zakend zadel eindelijk opgelost waren (zelf iets geregeld want de reactie snelheid was toen inderdaad ook tergend traag)
Ik overweg toch weer een frame bij Velobuild te bestellen, de gravel racer. Gaat het mis dan is het weer wat gezever maar voor die prijs ...
Ik was in ieder geval erg tevreden van mijn Velobuild frame nadat de eerste problemen met zakend zadel eindelijk opgelost waren (zelf iets geregeld want de reactie snelheid was toen inderdaad ook tergend traag)
Ik overweg toch weer een frame bij Velobuild te bestellen, de gravel racer. Gaat het mis dan is het weer wat gezever maar voor die prijs ...

Gravel frame van velobuild bevalt mij prima, inmiddels 7500km mee gefietst.
Paar kleine zaken, klein krasje in verf bij balhoofdbuis maar met afdekplaatje bijna niet meer te zien.
Heb het gemailt maar zoals verwacht eigenlijk geen reactie op gehad, laat het maar zitten.
Had paar derailleur hangers meebesteld voor zekerheid en die waren vergeten, zijn na paar mailtjes en lang wachten toch nog nageleverd.
En zadel bleef in begin steeds zakken, uiteindelijk maar wat haarlak op gespoten en lijkt nu opgelost.

Paar kleine zaken, klein krasje in verf bij balhoofdbuis maar met afdekplaatje bijna niet meer te zien.
Heb het gemailt maar zoals verwacht eigenlijk geen reactie op gehad, laat het maar zitten.
Had paar derailleur hangers meebesteld voor zekerheid en die waren vergeten, zijn na paar mailtjes en lang wachten toch nog nageleverd.
En zadel bleef in begin steeds zakken, uiteindelijk maar wat haarlak op gespoten en lijkt nu opgelost.

-
- Forum-lid
Ik denk dat dat erg kort door de bocht is tom, en zeker niet waar. Die fabrieken weten echt wel waar ze mee bezig zijn. Misschien dat de kwaliteitscontrole inderdaad minder is, maar jij gelooft zeker dat Trek/Merida/Bianchi/Pinarello/... (you name it) al hun frames door de x-ray sturen?tom de groot schreef: ↑03 feb 2018 18:15 Jammer dat mensen hier nog intrappen. Totaal geen kwaliteitscontrole op de frames, inferieur materiaal gebruik, gebrek aan kennis over materiaal en verwerking hiervan en mooiste is nog gaan klagen als het kapot gaat ook.
Goedkoop is duurkoop.
Als ze alleen inferieure producten leveren, is het heel snel gedaan met hun producten/naam die ze hebben opgebouwd. Als er wel wat mis is, verschuilen dat soort fabrikanten zich wel sneller achter hun locatie in Verweggistan, je hebt immers geen dealer of contactpersoon om de hoek. Maar daar betaal je dan ook (niet) voor. Iedereen kan zelf de plussen en minnen onder elkaar zetten en de afweging zelf maken.
Waarom je dan "vaak" hoort van slechte ervaringen? Het is nou eenmaal een stuk makkelijker om te klagen dan om een compliment te geven. Bovendien worden alle negatieve ervaringen onder een vergrootglas gelegd en komen vele posts terug, om alle ontwikkelingen te bespreken. Een goede ervaring is hooguit 1 post waard (als dat al gebeurt).
Nadeel blijft dat je geen 'wettelijk ' afdwingbaar garantie of vervolgingsrecht hebt tov de Chinezen. Omgekeerd; het enige wat zij moeten doen is hun firma in Europa registeren ; dan nog kunnen ze alles vanuit China afhandelen. Als zij die beperkte moeite voor het oprichten van een Europese firma niet willen doen vraag je je eigenlijk af of ze jou als klant wel serieus nemen. Nu moeten ze immers geen garantie geven, wanneer door hun fout ongelukken gebeuren is het hun probleem niet (al eens een gehoord van een terugroeping van een Chinese verkoper?).
Uiteindelijk zijn de bijna no-names frame of bv planetx frames ook niet zo duur. Misschien is er wel een markt voor dergelijke frames zonder een labeltje. Enkel een stickertje aan de trapas.
Walter
Uiteindelijk zijn de bijna no-names frame of bv planetx frames ook niet zo duur. Misschien is er wel een markt voor dergelijke frames zonder een labeltje. Enkel een stickertje aan de trapas.
Walter