
Getest: Argon 18 Krypton Pro
“Leuke fiets”, dat is de eerste reactie die...
Om het forum te gebruiken dien je je eerst in te loggen.
Polijsten is niets meer en niets minder dan schuren met heel fijn schuurpapier en/of een zacht velletje met polijstmiddel: een soort dikke vloeistof met fijne korrels (voor het schurende effect).
Bij eerste generatie C-Record heb je inderdaad alleen graveringen maar als de krassen te diep zijn zou het kunnen die ook herteld moeten worden. Aluminiumkleurig plamuren is echt niet mogelijk. Dat kan nooit mooi worden want je gaat nooit exact dezelfde kleur en glans krijgen.
Hoe wil je die krassen laten herstellen ? Volgen mij kan dat alleen maar door ze weg te polijsten. Eventueel daarna weer laten anodiseren en/of graveren. Laat je dit professioneel doen dan ben je alles bij elkaar een klein vermogen kwijt ben ik bang. Kun je onderhand net zo goed op ebay de hoofdprijs betalen voor een ongeschonden exemplaar. Of maakt het budget je niet uit ? Heb helaas ook geen adres voor je.damocles schreef: ↑24 jan 2018 21:00Beste forumleden, graag jullie advies aub.
Ik heb enkele oude Campa spullen die ik graag in alle eer zou willen herstellen. Het gaat over een set delta's en een derailleur c record van de eerste generatie. Vooral de derailleur kan een restoratie gebruiken waarbij de krassen worden hersteld gevolgd door een polijst beurt.
Kennen jullie ondernemingen die zulke herstellingen professioneel uitvoeren in Nederland of België ? Of nabij in Europa ?
Ervaringen mag je zeker delen.
Wellicht ga ik opmerkingen krijgen om het polijsten zelf uit te voeren. Dat zou inderdaad mogelijk zijn maar ik wens dat de krassen ook gerepareerd worden en dat het polijsten door profs worden uitgevoerd.
Bedankt alvast !!
Nog even een linkje die ik gevonden heb. Australië is nogal ver weg.
www.cycloretro.com
Dank je !!
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers