Via via ben ik terechtgekomen op dit forum, en heb hier en daar al even rondgesneupt maar kon geen antwoord vinden op mijn vraag. Vandaar dit topic.
Na een jaartje op een hybride te hebben rondgetoerd ben ik klaar voor het 'echte' werk. Fietsen is leuk, dus ik wil graag een racefiets kopen. Nu heb ik een beperkt budget (tsja, student.. dus +/- €500). Ik wil wekelijks gaan fietsen en lekkere tochtjes maken.
Maar goed, al even bij de lokale fietsenboer geweest maar van die prijzen schrik ik echt. Ik woon in Friesland, echt veel keuze in prijs is hier niet te vinden. Dus kwam ik op een aantal online bestelsites.
Ik heb mijn framemaat opgemeten en kom op een frame van 55CM (ik ben c.a. 1.83). De fietsenmaker raadde mij dan een 54 aan (omdat 55 niet in elk segment beschikbaar is).
Nu is mijn vraag: is het (voor mijn budget) handig om iets via een online webshop te bestellen? Wie heeft daar ervaring mee? Goed of slecht? Ik heb mijn ook namelijk laten vallen op een Sensa, maar er zijn ook tal van andere merken (target, giant defy etc..). Of is het toch beter iets 2dehands te kopen?
Alle hulp is welkom