Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Advies voor aanschaf 2e racefiets

eddyfever
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 apr 2009 11:19

eddyfever 04 apr 2010 12:18

Op het moment ben ik opzoek naar een nieuwe racefiets, en zou een stapje hoger willen, en graag jullie advies/meningen willen horen.

Ik rij nu ongeveer een goed jaar en heb een Focus ergoride tiagra. Ik merk dat dit na een jaar met plezier te hebben gereden, nu niet echt meer voldoet aan mijn wensen (totaal niet stijf en tiagra). Vandaar dat ik opzoek ben naar een nieuwe fiets en graag jullie advies/meningen wil horen.

Ben opzoek naar een fiets die zowel comfort als prestatie biedt. Dit omdat ik veel toertochten rij en graag naar heuvels en bergen in Europa ga. Voor de rest train ik zo 3-5x a 2 uur per week, gemiddelde van 30km/u.

Mijn twijfels liggen bij 105 of ultegra? en of een groep compleet moet zijn om echt goed te zijn? Na het doorzoeken van dit forum kwam ik ook nog wat puntjes tegen over onderdelen zoals wielen etc.

Nog wat persoonlijke info: 185cm, 90kg. Budget: €1500,-

Hieronder heb ik een overzicht gemaakt van de fietsen (zie attachment) die ik tot nu toe op het oog heb, maar ik sta zeker open voor suggesties.

alvast bedankt voor jullie tijd en moeite,

- Giant TCR limited
- Giant Defy RABO 1
- Koga Team 2010
- Trek 2.5
- Bianchi Via Nirone

martijn78
Forum-lid
Berichten: 861
Lid geworden op: 26 mar 2008 09:28

martijn78 04 apr 2010 13:01

Als je de trek neemt hou je nog budget over voor een set goede wielen,

Giant rabo valt eigenlijk al af ivm je gewicht zoals het er staat, wat is eigenlijk de stijfheid van dit frame?
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro

eddyfever
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 apr 2009 11:19

eddyfever 04 apr 2010 14:41

Dat van het gewicht bij de Giant rabo dat weet ik niet, hij komt alleen zo fragiel over.

martijn78
Forum-lid
Berichten: 861
Lid geworden op: 26 mar 2008 09:28

martijn78 04 apr 2010 15:36

ooooh oke, het frame zal het ongetwijfeld aankunnen,
hangt toch het meest af van de wielset die erbij zit of hij wel of niet het gewicht kan dragen
Race: Specialized Roubaix
CX: cube cross race sl
TT: Cube Aerium HPA Pro

andregaatfietsen
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 apr 2010 20:10

andregaatfietsen 04 apr 2010 20:36

Heb zelf net mijn 1e fiets gekocht bij Knoops. Dezelfde Bianchi alleen dan compleet Ultegra. Prima geholpen daar, maar dat is natuurlijk logisch als je geld komt brengen. Als je onderstaande link volgt zie je dat je ook nog wat extra's krijgt.

http://www.johnknoops.nl/race/bi/

Hier zoals zei 'm aanbieden voor 1499,-

Bianchi Via Nirone 7 - Shimano Ultegra Triple
Specificaties
* Frame: Bianchi 7000 aluminium Triple butted
* Vork: Bianchi Kevlar-Carbon
* Groep: Shimano Ultegra Triple 2010 met FSA Gosammer Triple crankstel
* Wielen: Shimano WHR-500
* Afmontage: Bianchi zadelpen, FSA stuur en stuurpen, Vittoria banden, San Marco zadel
* Kleur: Bianchi White.

* BIDONHOUDERS: 2X TACX ALU BLACK
* ZADELTAS: BBB QUICKPACK OF EASY PACK
* PLAK SPULLEN: BBB + BANDENLICHTERSET
* TELLER: CATEYE VELO 8
* POMP: BBB WINDWAVE
* TIME RACE PEDALEN + SCHOENPLAATJES
* UITGEBREIDE BIKEFITTING METING
* JOHN KNOOPS TEAM KLEDINGSET (Shirt en Broek van topkwaliteit)

Heb er nog een andere wielset onder laten zetten. En wat is trouwens de Bianchi-lifestyle?
Succes met je keuze!
André

eddyfever
Forum-lid
Berichten: 19
Lid geworden op: 15 apr 2009 11:19

eddyfever 05 apr 2010 00:29

Dat is zeker een leuke aanbieding met al die extra's.
En wat ik met lifestyle bedoel is, een Bianchi fiets moet bij je passen althans zo komt die bij mij over. En natuurlijk door de geschiedenis.

Giant TCR limited is zo ie zo al afgevallen, omdat ik er teveel aan wil wijzigen. Dus 1 down 4 to go... :D

Plaats reactie