Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Canyon

Gebruikersavatar
fietsslak
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 16 jun 2016 13:21

Gebruikersavatar fietsslak 14 jan 2018 21:03

Heb je al een met Canyon gechat?
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6131
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 jan 2018 11:18

Zo te lezen ben je niet lang, maar enigszins uit verhouding breed geschouderd. Omdat de stuur en stuurpen 1 geheel is, kom je niet uit met je geometrie als je het stuur omwisselt met een bredere (van een grotere maat fiets in feite).
Of de XS dan een optie is, durf ik niet te zeggen. Hoe zit je dan met de hoogte van het frame (en evt spacers.. mocht dat bezwaarlijk zijn voor jou), en zadelpen (uitsteken boven het frame)?
Of je kiest de maat S, maar accepteer dat je nog apart op zoek moet naar een mooie aerostuur, en losse stuurpen. Nadeel: extra kosten, kan je deels compenseren door het canyon stuur te verkopen. 2e nadeel is dat je zelf nog even de boel moet over zetten, maar dat is geen rocketscience. Groot voordeel, je kan een pen en ene stuur kiezen die je echt mooi vindt én helemaal bij jou past.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

MaartenO
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Best

MaartenO 15 jan 2018 13:09

Dank voor het meedenken, Mark!

En inderdaad, ik ben me er weer bewust van gemaakt dat ik een tikkeltje een apen-lichaam heb :-) Korte benen, relatief lange torso en armen en relatief brede schouders.

Chatten met Canyon levert hetzelfde op als wat je hierboven al zegt. Ik ga dus vanavond uitgebreid mijn huidige fiets opmeten om te zien of de XS een optie is en anders de knoop doorhakken niet voor dat prachtige aero stuur te gaan en er een normale stuurpen / stuur combi op te zetten.

Binnen 30 dagen mag ik ook kostenloos stuur (of fiets) ruilen en dat is wel een lekkere gedachte. Dat haalt iets van het risico eruit.

Op BikeMotion schijnt het ook mogelijk te zijn enkele modellen van Canyon te testen. Wellicht dat ze wat kleine maatjes hebben staan die ik dan kan proberen. Betekent wel dat ik nog wat geduld moet opbrengen.

jeroen@tajoby.com
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 apr 2008 00:49

jeroen@tajoby.com 15 jan 2018 14:12

MaartenO schreef: 15 jan 2018 13:09 Dank voor het meedenken, Mark!

En inderdaad, ik ben me er weer bewust van gemaakt dat ik een tikkeltje een apen-lichaam heb :-) Korte benen, relatief lange torso en armen en relatief brede schouders.

Chatten met Canyon levert hetzelfde op als wat je hierboven al zegt. Ik ga dus vanavond uitgebreid mijn huidige fiets opmeten om te zien of de XS een optie is en anders de knoop doorhakken niet voor dat prachtige aero stuur te gaan en er een normale stuurpen / stuur combi op te zetten.

Binnen 30 dagen mag ik ook kostenloos stuur (of fiets) ruilen en dat is wel een lekkere gedachte. Dat haalt iets van het risico eruit.

Op BikeMotion schijnt het ook mogelijk te zijn enkele modellen van Canyon te testen. Wellicht dat ze wat kleine maatjes hebben staan die ik dan kan proberen. Betekent wel dat ik nog wat geduld moet opbrengen.
Ik zou eerst ergens een fietsmeting doen en op basis daarvan de best bijpassende framemaat zoeken en het vervolgens met de zadel postitie en stuurpenlengte oplossen.

Bij bestellen kan je in de opmerkingen de gewenste stuurpenlengte opgeven.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6131
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 15 jan 2018 15:26

Dat kan dus niet als je zo'n earocockpit van Canyon hebt, waar stuur en stuurpen 1 geheel zijn. Dan zijn de smaken beperkt tot vaste stuurpenlengte bij bepaalde stuur breedtes.

Dat is net het punt, en dat is het lastige van die complete cockpits. (Helemaal in combinatie met Canyon)
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2256
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 15 jan 2018 15:59

Het lijkt me toch dat het mogelijk is om binnen enkele dagen na ontvangst de H36 Aerocockpit te ruilen voor bijvoorbeeld een V13/H17 combi in je gewenste maat. Wellicht kan het servicecenter in Eindhoven hier iets in betekenen, contact ze eens. Denk alleen niet dat je kans maakt op enige financiële compensatie van je downgrade. Je kunt natuurlijk ook de V13/H17 los kopen en de H36 zelf verkopen.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

jeroen@tajoby.com
Forum-lid
Berichten: 34
Lid geworden op: 15 apr 2008 00:49

jeroen@tajoby.com 15 jan 2018 16:18

Een smaller stuurtje is niet erg, je positie is meer aero dan ;)

Gebruikersavatar
TKMP
Forum-lid
Berichten: 1495
Lid geworden op: 02 aug 2013 21:03

Gebruikersavatar TKMP 15 jan 2018 16:53

ik dacht dat Canyon dat altijd wel deed; een aanpassing van breedte lengte!? 20euro extra staat in de FAQ. er is toch een accessoire stuur H36 van 120pen bij 430breedte.
eindhoven heeft idd een service centrum.

canyon; ze hangen een beetje de toffe jongen uit.

MaartenO
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Best

MaartenO 15 jan 2018 19:46

Ach ja, het is Canyon's goed recht om hun product aan te bieden zoals zij dat goed achten. Het levert mij als consument alleen wel een puzzel op die, hoe ik hem ook invul, toch wat bij elkaar gezocht lijkt.

Ik ga in ieder geval nog eens verder puzzelen om te zien of ik hem binnen het Canyon aanbod kan leggen. Vanavond maar eens met de rolmaat aan de slag ipv met Zwift ;)

Als er nog mensen zijn die, net zoals ik, een beetje een apenpostuur hebben (korte benen, lange armen, brede schouders) dan hoor ik graag wat hun ervaringen zijn met Canyon. :like:

brekson
Forum-lid
Berichten: 1288
Lid geworden op: 27 mei 2008 15:55
Locatie: Grensstreek

brekson 16 jan 2018 03:37

Een beetje geoefende fietser struikelt toch niet over een iets te smal stuur ? Ik moest ook even wennen toen ik op mijn aeroad stapte ( nu na 12000 km nog soms als hij van zolder komt ) Winterfiets heeft stuur van 420 , aeroad 410
2 ritten later ben ik het al gewend
Smal stuur, breed stuur ( mtb is giga breed) , zadel dit merk of een ander. Maakt me allemaal niet veel uit. Als alles maar een beetje recht staat is het goed
Een rammelend onderdeel ergert me meer dan al de rest
Ultimate CF SL DISC 9.0 DI2, Speci Turbo S, Sworks Venge

MaartenO
Forum-lid
Berichten: 74
Lid geworden op: 09 jun 2011 19:23
Locatie: Best

MaartenO 16 jan 2018 18:19

Misschien heb je gelijk en went het ook gewoon. Maar het lijkt mij nogal een verschil, van 45cm op mijn huidige fiets naar 39cm op de Canyon. Ik krijg er beelden bij dat ik als een verkrampte klokkenluider op die fiets zit dan, of zou dat overdreven zijn? :lol:

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2256
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 16 jan 2018 18:59

Je moet niet het gevoel hebben dat je door het stuur je borstkast en longen verdrukt.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Plaats reactie