Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

eBay verkoop en niet betalen ?!

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38243
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 06 jan 2018 11:24

Ik probeer qua verkoop zoveel mogelijk MP te ontwijken en inkoop alleen als ik het ergens thuis op mag halen. Dat is vaak al een goede graadmeter met wie je te doen hebt. Kwaadwillenden spreken niet thuis af.
Less is bore

Oppbogga
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 23 feb 2012 14:14

Oppbogga 06 jan 2018 12:39

Stuur hem een mailtje dat indien de betaling niet voor .../datum is overgemaakt je het beschouwd als niet gedaan.
Na de dag van de uiterste betaling termijn nog eentje dat hij verzaakt heeft en daarmee de koop ontbonden is.
Heb dit al meermalen bij de hakken gehad.
Zelfs nadat er een telefonische datum afspraak gemaakt was dat ze zouden komen ophalen.
Wachten en niet komen...
...

peter1981
Forum-lid
Berichten: 3135
Lid geworden op: 27 feb 2010 00:39
Locatie: Heerlen

peter1981 06 jan 2018 23:54

Zn kopers kunnen dat 1 of 2x doen en krijgen dat schoring als je dat meld aan ebay
Ontbinding heb je zelf ook geen kosten .
Zou het dus wel altijd even melden aan ebay zodat andere niet de dupe worden of dat uiteindelijk het account geschorst wordt voor bepaalde tijd en uiteindelijk voorgoed
Viner Settanta DA 9150 di2
Giant Ease e-bike

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6146
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 08 jan 2018 10:21

Momenteel erg irritant: Koper heeft nog niet betaald , en op mijn vraag of we de verkoop maar moeten annuleren geeft ie niet thuis. Wel komt meneer met allerlei andere vragen welke duidelijk in de advertentie staan zoals :

* Is de wielset voor bandjes of tubes óf Zit er ook een cassette bij de wielset.

Waarna ik hem uitleg dat de set voor tubes is , en dat er geen cassette bij zit. Ook vertel ik hem dat hij deze vragen beter had kunnen stellen toed de veiling actief was en niet achteraf.

Nogmaals vraag ik hem, en ik quote : Een simpele vraag , wilt u de wielset nog kopen of niet ?! En ik wacht dus alweer een dag op antwoord. Affijn nog 1 dag wacht ik en dan annuleer ik de verkoop maar. Gelukkig bewaar ik altijd m'n inbox berichten zodat ik die ook aan eBay kan versturen mochten ze er om vragen.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8523
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 08 jan 2018 10:39

Ja, met Fransen communiceren is niet altijd even makkelijk. En dan bedoel ik niet de taal.

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 08 jan 2018 19:03

Maar discuteren gaat dan weer wel makkelijker. Ik kan de uren ervan niet meer tellen. :P

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3078
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 09 jan 2018 22:15

[Edit Edwin: Ik heb op zijn verzoek de naam van de eigenaar van het bedrijf verwijderd ivm zijn privacy.]

Of deze rubriek veel gelezen wordt weet ik niet maar moet toch even een recente vervelende marktplaats ervaring kwijt. BB&P Bart’s bikes & parts uit Landgraaf stelt een product te mooi voor en levert het (ondanks vooraf navragen) niet compleet.

Geeft vervolgens geen geld terug. Terwijl ik zelf verzendkosten heen en weer voor mijn rekening neem en het hem niets kost. Ik heb nog gevraagd de originele foto die inmiddels verwijderd was te mailen. Als ik zelf echt niet op had gelet moet ik misschien mijn verlies accepteren. Maar foto sturen wil hij niet. Tsja, dan rest mij niet anders dan te denken dat het een bewuste misleiding was.

Stelt zich op marktplaats voor als bedrijf met handelsnaam en meer dan 100 advertenties. Maar als het op geld terugstorten aankomt is hij ineens particulier en doet of zijn neus bloedt. “Ja ach het moet een naampje hebben he” zegt hij dan. Jammer. Het is maar dat je het weet. Ik koop er nooit meer. Eerste echt negatieve marktplaats ervaring in 12,5 jaar.

Bij eBay wordt de koper wat meer beschermd. Omdat je bij negatieve waarderingen niets meer verkoopt wil je de kopers tevreden houden. Maar ja in het voorbeeld van de topic starter is dat juist weer niet zo handig.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6146
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 12 jan 2018 11:37

Jans schreef: 08 jan 2018 10:39 Ja, met Fransen communiceren is niet altijd even makkelijk. En dan bedoel ik niet de taal.
Niet even makkelijk is iets anders dan onmogelijk :? ... De meeste mensen stellen vragen alvorens ze iets aankopen ipv achteraf. Zeker op eBay is dat de gewoonte.

Nu is het wel zo dat : na 100.000 vragen van de kopers kant de wielen alsnog betaald zijn. Ik heb aangegeven dat ik ze volgende week langst breng ipv verzenden. Dit ivm omdat ik toch in de buurt moet zijn - en geen risico van beschadiging door verzending, of :

Zodat hij zoals Mackers schreef : Op de wielen zou staan en dan zeggen - niet ontvangen zoals gekocht. Dus om dat gezeik voor te zijn breng ik ze zelf langst. Kost me een uurtje extra en wat tolgelden. En toen stuurde meneer me een berichtje of hij de verzendkosten terug kon krijgen..... :lol: :lol: . Toch een soort Louis de Funès..
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Nee_Nee
Forum-lid HC
Berichten: 6866
Lid geworden op: 19 dec 2013 20:23

Nee_Nee 12 jan 2018 12:31

Wat een grapjas. Nu ga jij hem natuurlijk voorstellen of hij dan in plaats daarvan je reiskosten wil betalen, of een deel daarvan, bijv de enkele reis.

jsparie
Forum-lid
Berichten: 3078
Lid geworden op: 12 aug 2005 00:55

jsparie 12 jan 2018 13:03

rene schreef: 12 jan 2018 11:37
Jans schreef: 08 jan 2018 10:39 Ja, met Fransen communiceren is niet altijd even makkelijk. En dan bedoel ik niet de taal.
Niet even makkelijk is iets anders dan onmogelijk :? ... De meeste mensen stellen vragen alvorens ze iets aankopen ipv achteraf. Zeker op eBay is dat de gewoonte.

Nu is het wel zo dat : na 100.000 vragen van de kopers kant de wielen alsnog betaald zijn. Ik heb aangegeven dat ik ze volgende week langst breng ipv verzenden. Dit ivm omdat ik toch in de buurt moet zijn - en geen risico van beschadiging door verzending, of :

Zodat hij zoals Mackers schreef : Op de wielen zou staan en dan zeggen - niet ontvangen zoals gekocht. Dus om dat gezeik voor te zijn breng ik ze zelf langst. Kost me een uurtje extra en wat tolgelden. En toen stuurde meneer me een berichtje of hij de verzendkosten terug kon krijgen..... :lol: :lol: . Toch een soort Louis de Funès..
Ja dat zijn altijd van die leuke dingen. Want doe je het niet dan geeft hij je een negatieve waardering en daar zit je ook niet op te wachten.

Gebruikersavatar
rene
Forum-lid HC
Berichten: 6146
Lid geworden op: 16 okt 2004 12:53

Gebruikersavatar rene 19 jan 2018 21:37

Eind goed al goed ; vandaag de wielen afgegeven op zijn adres. Hij was zeer tevreden van de wielen en heeft een positief 👍🏻 achtergelaten op eBay. Hij was een beetje onzeker of de wielen goed waren, maar toen hij ze in handen had was hij dolgelukkig. Mijn vrouw heeft nog wel een foto gemaakt van de overdracht zodat hij nooit kon zeggen dat ie niets ontvangen had. Ik had natuurlijk geen track en trace van verzending. Ook geen gezeur van terug betaling van de verzendkosten of wat ook.

Het heeft een half uurtje extra gekost onderweg voor ons, dus ook dat viel wel mee.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless :mrgreen:

Gebruikersavatar
NicoNB
Forum-lid
Berichten: 3274
Lid geworden op: 24 sep 2011 11:07

Gebruikersavatar NicoNB 15 mar 2022 17:28

Zijn er hier mensen die tips hebben voor de verkoop van fietsonderdelen op eBay?

Ik heb hier een tweetal atb frames van Cannondale staan die inmiddels ruim te kwalificeren zijn als vintage.
Op MP kan ik er misschien 50 Euro voor vangen (hoop ik)

Het zal wel zijn omdat Cannondale een Amerikaans merk is dat de prijzen voor vintage frames daar serieus hoger liggen en ik daarom overweeg de boel in de VS te verkopen.
De frames die ik heb staan zijn natuurlijk niet nieuw en hebben veel gebruiksporen in de vorm van lakschade.
Het gaat natuurlijk helpen als ik duidelijk foto's plaats en aangeef dat het frame vol met lakbeschadigingen zit en feitelijk een respray nodig heeft.

Wat ik niet wil is dat het frame naar de VS gaat en iemand nog ergens een spikkeltje vind dat net niet op de foto stond en hij vervolgens de koop ontbind.
Terugsturen is geen optie gezien de kosten van verzenden uit de VS ($100,- is niets)

Hebben jullie tips, wat doe je wel en wat beter niet?

Of zeggen jullie, doe maar niet?

Plaats reactie