edge 705 --> ...??
Ik gebruik nog steeds mijn oude edge 705 en vraag me af of het wel de moeite loont om een recent toestel aan te schaffen. Aan het toestel mankeer niets en de batterij doet het nog een 7 a 8 uur, wat voldoende is. Turn-by-turn navigation gebruik ik amper omdat ik vind dat dit nooit echt goed heeft gewerkt. Ik heb me gewoon gemaakt om een track (gemaakt in strava) via een usb-kabeltje in het juiste mapje op de 705 te plaatsen. Dan kan ik een "training" doen en gewoon het lijntje volgen (ik heb west-europa op een SD-kaartje). Dit voldoet voor mij.
Vraag is of ik me verbeter als ik een recenter toestel koop. Niet steeds moeten via een kabeltje aan de PC hangen zou al handig zijn - zowel voor een rit op te slaan als voor een track te plaatsen op het toestel.
Wat ik wil registeren is gewoon GPS, HR, snelheid en trapfrequentie, geen power en geen DI2.
Is bijvoorbeeld een edge 820 explore voldoende en is het een meerwaarde (in mijn geval) tov een 705?
wat op mijn lijstje staat: element bolt, edge 820 (explore ?), karoo hammerhead (komt die eigenlijk nog...?), de edge 520 is te beperkt qua geheugen.
Wat raden jullie aan?
Vraag is of ik me verbeter als ik een recenter toestel koop. Niet steeds moeten via een kabeltje aan de PC hangen zou al handig zijn - zowel voor een rit op te slaan als voor een track te plaatsen op het toestel.
Wat ik wil registeren is gewoon GPS, HR, snelheid en trapfrequentie, geen power en geen DI2.
Is bijvoorbeeld een edge 820 explore voldoende en is het een meerwaarde (in mijn geval) tov een 705?
wat op mijn lijstje staat: element bolt, edge 820 (explore ?), karoo hammerhead (komt die eigenlijk nog...?), de edge 520 is te beperkt qua geheugen.
Wat raden jullie aan?
Qua form factor doen alle genoemde alternatieven het beter. Meerwaarde van Bolt is (IMHO) dat je meer dan 2 datavelden op het kaartscherm kwijt kunt. Draadloos routes overpompen kan met Garmin nog altijd niet, althans niet eenvoudig.
520 kun je idd wegstrepen, passen bijna geen kaarten op.
Hammerhead zal op z'n vroegst pas over een jaar bruikbaar zijn, áls dit apparaat ooit op de markt komt (zou me niks verbazen als de hut failliet gaat door alle annuleringen).
520 kun je idd wegstrepen, passen bijna geen kaarten op.
Hammerhead zal op z'n vroegst pas over een jaar bruikbaar zijn, áls dit apparaat ooit op de markt komt (zou me niks verbazen als de hut failliet gaat door alle annuleringen).
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
Ik zelf heb nog ook steeds de edge 705, volgens mij is deze nu 9 jaar oud!
Gebruik hem op dezelfde manier zoals jij, kabeltje eraan hangen nou en?
Batterij is bij mij nog prima na al die jaren, dat verbaasd mij echt, maar doet het zonder navigatie gemakkelijk nog meer dan 10 uur.
Voor mij geen ander model!
Gebruik hem op dezelfde manier zoals jij, kabeltje eraan hangen nou en?
Batterij is bij mij nog prima na al die jaren, dat verbaasd mij echt, maar doet het zonder navigatie gemakkelijk nog meer dan 10 uur.
Voor mij geen ander model!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
Batterij is eventueel ook vrij eenvoudig zelf te vervangen. Kopen op eBay, op YouTube staat wel een how to.
Ik ben juist behoorlijk tevreden over de 520. Dat ik opnieuw kaarten moet laden (tip: http://extract.bbbike.org) als ik ergens wat verder weg ga is irritant, maar overkomelijk.
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." T.Krabbé
baanfiets kopen?
baanfiets kopen?
Ja maar als je dan toch de keuze hebt.... pak dan gewoon de 820 of de Bolt, hebben beide genoeg plek voor heel Europa. Hoef je nooit na te denken, gewoon fietsen...
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Ik heb sinds kort (vorige week) de 820 en ik moet toch wel zeggen dat ik het wel makkelijker vind dan de 705.
Als je de rit beëindigd dan wordt de rit meteen geladen in gamin connect, en strava als je dat wil.
Verder moet ik nog ervaren hoe het inschieten en rijden van de route gaat.
Als je de rit beëindigd dan wordt de rit meteen geladen in gamin connect, en strava als je dat wil.
Verder moet ik nog ervaren hoe het inschieten en rijden van de route gaat.
De 820 of momenteel de Garmin 1000 kopen in een mooie aanbieding, routes plaatsen op het apparaat draadloos werkt makkelijk als je weet welke weg
YFood !!!
Timestamp veranderen bedoel je dan? 
Ben vorig jaar overgestapt van de 705 naar de 820 (batterij werd wat minder en had ik al eens vervangen) Gebruik hem ongeveer op dezelfde manier als jij. Wat ik vooral makkelijk vind is het draadloos uploaden van ritten, Verder zijn de looks gewoon een stukje beter, front mount enzo. Erg tevreden mee!
Is een 820 explore dan voldoende, of heb je de ontbrekende wifi nodig? Scheelt toch wat in prijs. Of misschien is de element bolt dan een betere keuze?el_loco schreef: ↑11 jan 2018 22:04 Ben vorig jaar overgestapt van de 705 naar de 820 (batterij werd wat minder en had ik al eens vervangen) Gebruik hem ongeveer op dezelfde manier als jij. Wat ik vooral makkelijk vind is het draadloos uploaden van ritten, Verder zijn de looks gewoon een stukje beter, front mount enzo. Erg tevreden mee!