Niet verklaarbare Knieklachten
Hallo, kent iemand nog een adres voor nier verklaarbare knieklachten, klachten ontstaan na meer als 5 km fietsen, rontgen foto`s en MRI zijn goed, diverse fysio`s gehad zonder effects, er is niet de hand achter te krijgen wat er aan de hand is, volgens de orthopeed moet je er mee leren leven, dus als iemand nog een adres weet,
Thanks Turbo
Thanks Turbo
Als je houding op de fiets niet goed is krijg je ook last van je knie. Ik vermoed dat er dan ook niets te zien is op een mri of rontgen. Ik zou naar een bikefitter gaan. Als je aangeeft in welke regio je woont zullen er vast wel forum leden zijn die een goede bij je in de buurt kennen.
o'7o
waar zitten de klachten. Heb er zelf precies een jaar geleden ook last van gehad, pijn aan de voorzijde/binnenkant van de knie, fietsen was onmogelijk, zelfs niet 5 minuten op hometrainer.
Vervolgens talloze keren fysio, waarbij de behandeling zich concentreerde op de voorzijde van het been, spieren boven en langs de knie icm spierversterkende oefeningen gedurende 2 maanden. Hielp echter niet, overleg met sportfisio, bleek uiteindelijk een geblokkeerde spier /pees aan de achterzijde van de knie / in de knieholte te zijn. Na enkele pijnlijke massages bij de fysio kon ik in april weer fietsen
Vervolgens talloze keren fysio, waarbij de behandeling zich concentreerde op de voorzijde van het been, spieren boven en langs de knie icm spierversterkende oefeningen gedurende 2 maanden. Hielp echter niet, overleg met sportfisio, bleek uiteindelijk een geblokkeerde spier /pees aan de achterzijde van de knie / in de knieholte te zijn. Na enkele pijnlijke massages bij de fysio kon ik in april weer fietsen
Douglas schreef: ↑07 jan 2018 17:06 Als je houding op de fiets niet goed is krijg je ook last van je knie. Ik vermoed dat er dan ook niets te zien is op een mri of rontgen. Ik zou naar een bikefitter gaan. Als je aangeeft in welke regio je woont zullen er vast wel forum leden zijn die een goede bij je in de buurt kennen.
Ik heb al 4 sportartsen en 2 bike fitters gehad.]
Klachten concentreren zich aan de bovenzijde buitenzijde van de knie, vooral na 24 uur komen klachten op dmv jeuk en pijn, de spierversterkende oefeningen voorzijde heb ik ook eindeloss gedaan maar hielpen niet, wie is de fysio waar jij liep, ik sukkel al 4 jrMvn80 schreef: ↑07 jan 2018 17:22 waar zitten de klachten. Heb er zelf precies een jaar geleden ook last van gehad, pijn aan de voorzijde/binnenkant van de knie, fietsen was onmogelijk, zelfs niet 5 minuten op hometrainer.
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Osteopaat al geprobeerd?
Knieklachten kunnen zelfs uit je schouders komen, en daar kijkt (bijna) geen fysio of sportarts naar.
Knieklachten kunnen zelfs uit je schouders komen, en daar kijkt (bijna) geen fysio of sportarts naar.
- De Windmolen
- Forum-lid
Ieder geval is anders en ik weet niet of het bij jouw zal helpen maar zijn het patella klachten? Geïrriteerde kniepees? Door zadelbreuk tijdje verkeerd op fiets gezeten en last van patella gekregen. Een tijdje met patalla bandje gefietst (kun je kopen of zelf tape aanbrengen). Bij mij heeft het geholpen maar zoals zojuist vermeld, ieder geval is anders. Was ook overal geweest en op een gegeven moment ga je alles proberen en dit kost maar een kleine moeite om het te proberen. Succes en wie weet!!!
Hoi Bedankt, patella bandje heb ik geprobeerd helpt wel iets maar niet genoeg, echo van kniepees niets op te zien, ik ben bij een osteopaat en manueel arts Sikkens geweest, geen effect. Het voelt net of het knie het niet meer aan kan maar op de scan is niets te zien, wel klachten met lang gebogen knieen zitten maar kan toch geen 4 jr durenDe Windmolen schreef: ↑08 jan 2018 20:21 Ieder geval is anders en ik weet niet of het bij jouw zal helpen maar zijn het patella klachten? Geïrriteerde kniepees? Door zadelbreuk tijdje verkeerd op fiets gezeten en last van patella gekregen. Een tijdje met patalla bandje gefietst (kun je kopen of zelf tape aanbrengen). Bij mij heeft het geholpen maar zoals zojuist vermeld, ieder geval is anders. Was ook overal geweest en op een gegeven moment ga je alles proberen en dit kost maar een kleine moeite om het te proberen. Succes en wie weet!!!
- janlouws
- Forum-lid
Toevallig kwam ik gisteren dit filmpje tegen: https://youtu.be/c4sRe-OlLAQ
Misschien heb je er wat aan. Vooral het laatste advies vond ik wel goed: Get a Bikefit !!
Misschien heb je er wat aan. Vooral het laatste advies vond ik wel goed: Get a Bikefit !!
Misschien lees ik er overheen, maar met welke trapfrequentie fiets je?
Echter, jeuk en pijn doet mij meer denken aan een klacht die ik bij mijn enkel had en later ook van iemand anders had gelezen: oorzaak een spatader.
Echter, jeuk en pijn doet mij meer denken aan een klacht die ik bij mijn enkel had en later ook van iemand anders had gelezen: oorzaak een spatader.
Vaak fiets ik met meer dan 90 rpm, ook onbelast fietsen gaat knie pijn doen, ik ben al bij 4 sportartsen geweest, krachttraining werkt averrechts, dus misschien als een sportarts of orthopeed dit leest heeft deze misschien nog een remedie