Over smarttrainers, mancaves, ANT+ dongles, zweetdoeken en Zwiftigheden

Zwift Set Up advies gevraagd

JayKay.1
Forum-lid
Berichten: 160
Lid geworden op: 03 mei 2014 16:37

JayKay.1 06 jan 2018 13:28

Nog een tip, zwift zetten bij je instellingen op VS en je betaalt in dollar, scheelt toch weer een beetje 😉

Rootland
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 10 okt 2016 18:59

Rootland 06 jan 2018 13:31

SqueeZer schreef: 05 jan 2018 23:36 - 50 tal euro voor een fietstrainermat (hoeft niet perse maar mij lijkt het wel belangrijk vanwege vibraties/lawaai andere huisgenoten).
- 20 tal euro zweetdoek (of hoe ze die dingen ook noemen)
- 50 tal euro ergens een degelijke sta-ventilator want binnen fiets je jezelf echt in het zweet.
Aardig aan de prijs, deze schattingen. Een handdoekje voor het zweten heb je vaak al in de kast liggen of koop je voor weinig bij een Action/Wibra/waar dan ook. Om te voorkomen dat er teveel zweet op m'n stuur/balhoofd/frame komt leg ik daar ook gewoon een handdoekje over in plaats van een dure zweetvanger van de trainermerken. Sta ventilator kan ook wel een stuk goedkoper (tenzij je er eentje met afstandsbediening wilt - dat is een upgrade die ik zelf ook nog overweeg). Trainermat heb ik bij m'n oude Tacx nooit nodig gehad en daar kan een goedkope sport/yoga mat ook prima. Als er "Tacx" of "Elite" op moet staan dan wordt het wel snel duurder.

Overigens ook erg tevreden met mijn Direto!

Gebruikersavatar
Hanz Bé
Forum-lid HC
Berichten: 4202
Lid geworden op: 14 jan 2011 18:17
Locatie: Veenendaal

Gebruikersavatar Hanz Bé 06 jan 2018 13:42

Ik heb afgelopen najaar een 1 jaar oude wahoo kickr gekocht, ongeveer voor de prijs van een direto. Via marktplaats.
Gezien de goede reputatie van de Kickrs mbt degelijkheid is dit m.i. ook nog een prima optie. Ze komen regelmatig langs. Wel even opletten, ik dacht dat de 1e generatie wordt geleverd met 10 speed body/cassette.... (bij de kickr wordt de cassette standaard bijgeleverd!)

Rootland
Forum-lid
Berichten: 331
Lid geworden op: 10 okt 2016 18:59

Rootland 06 jan 2018 15:25

Zwaar overdreven, nee, dat niet. Ik zei enkel dat ik het aardig aan de prijs vond ;) En eerlijk is eerlijk, als we toch honderden euros aan speelgoed uitgeven zal ik de laatste zijn die zegt dat je iets niet moet kopen om vanwege de prijs als je het graag wil en kan betalen. Enkel zie ik dat veel mensen die hier op het forum op zoek zijn naar informatie over indoor trainen wel degelijk een beperkt budget hebben, vandaar mijn reactie dat het ook echt wel goedkoper kan.

Wat betreft die zweetdoek voor het frame: tja, ik weet niet hoeveel je lak slijt wanneer het 1 - 2u per keer in contact komt met zweet wat geabsorbeerd is in je handdoek. Voor sommigen is dit wellicht relevant, en als je een duur frame hebt zal die 20e voor een zweetdoek ook niet het probleem zijn. Mij boeit het echter vrij weinig, ik heb een goedkope fiets en zal niet verdrietig zijn als ik over een paar jaar een wat minder mooie lak heb.

Edit wat betreft de verschillen: ik heb destijds voor de Direto gekozen ipv de Flux op basis van de goede review van DCR. Momenteel is de beschikbaarheid van de Direto in Nederland wel lastig zo te lezen. Via deze link zie je de vergelijking tussen beide trainers: https://www.dcrainmaker.com/product-com ... 32#results

Highlights:
Direto kan tot 1400watt, Flux tot 1500
Direto kan tot 14% stijging simuleren, Flux tot 10%
Direto registreert kracht zowel links als rechts, Flux niet*

*weet iemand waar ik deze links/rechtsmeting in kan zien?

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 06 jan 2018 17:38

Je kunt natuurlijk ook het frame met vershoudfolie omwikkelen dan komt er geen enkel zweetdruppeltje op het frame.
Ghost Nivolet 6LC

Gebruikersavatar
fredmtb-sport
Forum-lid
Berichten: 1746
Lid geworden op: 11 jul 2009 14:16
Locatie: Soest
Contact

Gebruikersavatar fredmtb-sport 06 jan 2018 18:30

Remco87 schreef: 06 jan 2018 09:02 En tevreden over de Elite Direto?
Ben ook aan het twijfelen tussen de Direto en de flux..Alleen de direto is nog nergens echt op voorraad vorige week bij Mantel een aantal voor 749,- maar al zeer snel uitverkocht, alleen bij Futurmshop op het moment. Vorige week 749,- en nu dat deze weer overal is uitverkocht naar 799,-, lekker handig. :D
Meer dan dik tevreden, loopt op topic over Flux of Directo.
Mbt levering: Inderdaad lastig. Ik kreeg mailtje van Mantel "Weer vooraad". 5 minuten later op de site, uitverkocht.....
Bij Futurumshop niet in voorraad (weekje later) en voor bestelling gebeld of dat dan ook echt waar was. Ja, als u vandaag besteld. Gedaan en idd keurig volgens afspraak.
Mbt pirjs: Bij Athleteshop 675,- maar levering nu pas 20-2 (was eerst januari).

Oh ja mbt zweetdoeken. Handdoek met paar knijpers hetzelfde effect en daarnaast nog eentje los over stuur.
Met grote groepen tegenwoordig wielrennen op de openbare weg?
Zou verboden moeten worden..........

veeteetje
Forum-lid
Berichten: 414
Lid geworden op: 16 mar 2005 14:35

veeteetje 06 jan 2018 19:18

De Flux vond ik voor 685,-.
Ik ga er stiekem een beetje van uit dat ze in de zomer dalen qua prijs. Gezien alle ervaringen en tips denk ik dat direct drive de betere optie voor mij is. Dan maar iets langer sparen.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 06 jan 2018 19:35

https://www.conrad.nl/nl/vloerventilato ... 5661001096

Zweetvanger Decathlon kost tientje ofzo en er is dat vast ook een goed geprijsde yoga mat te krijgen

Remco87
Forum-lid
Berichten: 93
Lid geworden op: 15 jan 2017 10:15

Remco87 07 jan 2018 09:50

fredmtb-sport schreef: 06 jan 2018 18:30
Remco87 schreef: 06 jan 2018 09:02 En tevreden over de Elite Direto?
Ben ook aan het twijfelen tussen de Direto en de flux..Alleen de direto is nog nergens echt op voorraad vorige week bij Mantel een aantal voor 749,- maar al zeer snel uitverkocht, alleen bij Futurmshop op het moment. Vorige week 749,- en nu dat deze weer overal is uitverkocht naar 799,-, lekker handig. :D
Meer dan dik tevreden, loopt op topic over Flux of Directo.
Mbt levering: Inderdaad lastig. Ik kreeg mailtje van Mantel "Weer vooraad". 5 minuten later op de site, uitverkocht.....
Bij Futurumshop niet in voorraad (weekje later) en voor bestelling gebeld of dat dan ook echt waar was. Ja, als u vandaag besteld. Gedaan en idd keurig volgens afspraak.
Mbt pirjs: Bij Athleteshop 675,- maar levering nu pas 20-2 (was eerst januari).
Had de prijs gezien op Athleteshop ja, thanks. Bij Hollandbikeshop 640,- euro. MAar pas leverbaar vanaf 10-4-2018 :shock: Toch al met al nog aardig wat prijsverschil...

Nu wachten totdat de elite op voorraad is bij Athleteshop en dan nog een paar maanden gebruiken, de rest buiten. :D :winkthumb:

verhto
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 09 mar 2015 18:37

verhto 08 jan 2018 10:45

ik heb mij zonet een elite rampa smart b+ interactief gekocht.

Vrijdag voor het eerst op zwift en was echt de max.

wat heb ik:
- rampa
- voorwielsteun in decathlon gekocht 9 euro
- hartslagband van decathlon bluetooth
- Ipad 2017
- zwift app op android Samsung GSM

Alles te koppelen via bluetooth en werk perfect!

groeten,

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 08 jan 2018 12:49

verhto schreef: 08 jan 2018 10:45 ...
wat heb ik:
...
- voorwielsteun in decathlon gekocht 9 euro
....

Alles te koppelen via bluetooth en werk perfect!

groeten,
Zou jij wellicht eens kunnen opmeten hoeveel cm (of mm) je voorwiel omhoog wordt getild door deze steun. Ik zoek ook zoiets dergelijks, maar wil geen enorme lift hebben.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27461
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 jan 2018 12:52

Je kan er ook gewoon een boek onder leggen...

Plaats reactie