Hammerhead Karoo
-
hendrikjan
- Forum-lid
Ja, t gaat al een tijdje los, zie ook https://www.dcrainmaker.com/2017/05/ham ... puter.html en ook op FB.. nu piept iedereen over het ontbreken van een piep mogelijkheid.. Dat vind ik zelf een beetje flauw want in de specs heeft nooit gestaan dat er een speaker in zou zitten, aan de andere kant is het misschien ook wel iets waarvan men vindt dat het zo vanzelfsprekend is...
Ik denk dat de 2.0 idd een veel betere is dan de 1.0, als ze al zover komen...
Punt is, Hammerhead heeft met hun gedrag ontzettend veel goodwill verspeeld. Dat helpt natuurlijk niet echt mee nu er allerlei voorzieningen, die men (deels terecht) als standaard op een fiets-GPS zou verwachten, blijken te ontbreken.
Naar mijn mening hadden ze er beter aan gedaan vanaf het begin open kaart te spelen en, zonder die desastreuze “voorverkoop”, uitgebreid te bloggen over het intwikkelproces, inclusief alle tegenslagen en vertragingen. Verreweg de meeste van de klanten die nu geannuleerd hebben, zouden dan waarschijnlijk alleen nog maar meer halsreikend uitgekeken naar het eindproduct. Zie hoe veel mensen tot het laatste moment positief bleven, ondanks alle vertragingen, totdat de waarheid aan het licht kwam.
Wat me opvalt aan de discussie op dcrainmaker.com, is dat recentelijk een “anonymous Karoo owner” opdook, die zich op alle punten aan het draaiboek van Hammerhead lijkt te houden, inclusief alle geijkte smoesjes om maar niet teveel details los te laten, en die het consequent over “backers” heeft, in plaats van over klanten. Lijkt erop dat men bij Hammerhead dit hele project ook als een soort kickstarter ziet, terwijl dit uitdrukkelijk níet zo naar de buitenwereld heeft gecommuniceerd. Achterdochtigheid van mijn kant? Wellicht, maar ook dat is een consequentie van het gedrag van deze fabrikant.
Kijk naar de “production timeline” zoals die nu op de site van Hammerhead staat, en vergelijk dat eens met de beloften die begin dit jaar gedaan werden. Tegen de tijd dat de eerste bestellers hun product zouden ontvangen (augustus), hebben ze het over het selecteren van onderdelen! Dat is geen onvoorziene vertraging, dat is een keiharde leugen over waar je mee bezig bent.
Naar mijn mening hadden ze er beter aan gedaan vanaf het begin open kaart te spelen en, zonder die desastreuze “voorverkoop”, uitgebreid te bloggen over het intwikkelproces, inclusief alle tegenslagen en vertragingen. Verreweg de meeste van de klanten die nu geannuleerd hebben, zouden dan waarschijnlijk alleen nog maar meer halsreikend uitgekeken naar het eindproduct. Zie hoe veel mensen tot het laatste moment positief bleven, ondanks alle vertragingen, totdat de waarheid aan het licht kwam.
Wat me opvalt aan de discussie op dcrainmaker.com, is dat recentelijk een “anonymous Karoo owner” opdook, die zich op alle punten aan het draaiboek van Hammerhead lijkt te houden, inclusief alle geijkte smoesjes om maar niet teveel details los te laten, en die het consequent over “backers” heeft, in plaats van over klanten. Lijkt erop dat men bij Hammerhead dit hele project ook als een soort kickstarter ziet, terwijl dit uitdrukkelijk níet zo naar de buitenwereld heeft gecommuniceerd. Achterdochtigheid van mijn kant? Wellicht, maar ook dat is een consequentie van het gedrag van deze fabrikant.
Kijk naar de “production timeline” zoals die nu op de site van Hammerhead staat, en vergelijk dat eens met de beloften die begin dit jaar gedaan werden. Tegen de tijd dat de eerste bestellers hun product zouden ontvangen (augustus), hebben ze het over het selecteren van onderdelen! Dat is geen onvoorziene vertraging, dat is een keiharde leugen over waar je mee bezig bent.
Vorsprung durch Pedantik
Nu is die piep voor een navatie systeem wel heel belangrijk vind ik. Ging er wel van uit dat het standaard was. Lees het dus nu pas.hendrikjan schreef: ↑31 dec 2017 09:42 Ja, t gaat al een tijdje los, zie ook https://www.dcrainmaker.com/2017/05/ham ... puter.html en ook op FB.. nu piept iedereen over het ontbreken van een piep mogelijkheid.. Dat vind ik zelf een beetje flauw want in de specs heeft nooit gestaan dat er een speaker in zou zitten, aan de andere kant is het misschien ook wel iets waarvan men vindt dat het zo vanzelfsprekend is...
Het product zelf mankeert of laat nog al wat steken vallen als ik nu alles bij elkaar optel.
Dit maakt het voor mij vooralsnog een no go, en blijf ik liever even bij mijn Garmin die alles doet wat ik wil.
DCR heeft nu blijkbaar toch een Karoo in handen gekregen via een tester.
Hij zal normaal gezien binnenkort zijn mening geven en verschillende zaken toelichten.
Wat die beeps betreft, is dit toch weer een fout die Hammerhead maakt. Sommigen zijn voorstander en anderen tegenstander. Maar het lijkt me toch maar standaard dat die mogelijkheid bestaat. Het ontbreken van een audiospeaker is een te begrijpen keuze, maar een beep (kan eenvoudig geïntegreerd worden) is voor navigatie en zeker workouts toch wel een vereiste. Na het gemis van auto-switch tijdens navigatie, lijkt het wel alsof ze er vanuit gaan dat je zomaar constant de mogelijkheid hebt om op dat scherm te zitten loeren of te scrollen.
Hij zal normaal gezien binnenkort zijn mening geven en verschillende zaken toelichten.
Wat die beeps betreft, is dit toch weer een fout die Hammerhead maakt. Sommigen zijn voorstander en anderen tegenstander. Maar het lijkt me toch maar standaard dat die mogelijkheid bestaat. Het ontbreken van een audiospeaker is een te begrijpen keuze, maar een beep (kan eenvoudig geïntegreerd worden) is voor navigatie en zeker workouts toch wel een vereiste. Na het gemis van auto-switch tijdens navigatie, lijkt het wel alsof ze er vanuit gaan dat je zomaar constant de mogelijkheid hebt om op dat scherm te zitten loeren of te scrollen.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
Wilier 10NDR SRAM Force Etap AXS - ZIPP 303s tubeless
-
Livio Livius
- Forum-lid HC
DCRainmaker heeft een exemplaar https://www.dcrainmaker.com/2018/01/5-s ... -2018.html
What makes the boat go faster?
Net gelezen en moet zeggen dat ik er niet bepaald een goed gevoel door krijg. Het lijkt me voorlopig een zeer beperkt apparaat te zijn, dat lijkt DCR toch wel te willen meegeven.
Feit dat een diepgaande review er pas komt nadat ze hun grote verzending zullen doen, lijkt me ook een beslissing gemaakt om Hammerhead niet te veel in de problemen te brengen.
Feit dat een diepgaande review er pas komt nadat ze hun grote verzending zullen doen, lijkt me ook een beslissing gemaakt om Hammerhead niet te veel in de problemen te brengen.
Canyon Roadlite F6 - indoor fiets
-
hendrikjan
- Forum-lid
Dat laatste is vrij normaal voor zijn doen volgens mij, bij meer artikelen die nieuw op de markt komen, komt hij pas met een review als ze ook daadwerkelijk verstuurd worden. Voor het overige ben ik het wel met je eens.. Ik ben bang dat hammerhead inc. de verwachtingen niet waar zal kunnen maken.. Hopelijk hebben ze voldoende geld/ cashflow om te werken naar 2.0Melda schreef: ↑02 jan 2018 13:50 Net gelezen en moet zeggen dat ik er niet bepaald een goed gevoel door krijg. Het lijkt me voorlopig een zeer beperkt apparaat te zijn, dat lijkt DCR toch wel te willen meegeven.
- ldtriatleet
- Forum-lid
Unboxing en korte eerste indruk door DCR: https://www.youtube.com/watch?v=bMuGnHdb5Bk
HIj herhaalt een paar keer dat het scherm zo helder is.
HIj herhaalt een paar keer dat het scherm zo helder is.
-
hendrikjan
- Forum-lid
wel interessant, hij heeft wat routes in Amsterdam er in staan.. KAn toch geen toeval zijn..
Zou het een unit zijn geweest van een NL beta tester? Come out, come out whoever you are...
Zou het een unit zijn geweest van een NL beta tester? Come out, come out whoever you are...
Hij is momenteel in Amsterdam, vandaar!hendrikjan schreef: ↑05 jan 2018 15:26 wel interessant, hij heeft wat routes in Amsterdam er in staan.. KAn toch geen toeval zijn..
Specialized Roubaix SL6 Expert '20 Ultegra Di2
-
hendrikjan
- Forum-lid
Ja je hebt gelijk.. zie ook het commentaar op zijn blog
Verder:
“As for the routes in Amsterdam, they aren’t cached. I literally created those yesterday because I’m in Amsterdam at the moment. Perhaps John is also in Amsterdam and thus why his routes are there, but those specific names are routes I created on the Hammerhead site and had intended to ride until I ran into the bug/crashing issue on downloading offline maps.
Obviously, once they start shipping to everyone else, that’s the line in the sand for a review to be written. But realistically, what you see there in that video is everything in the unit, save for turn by turn navigation because it’s not working for me yet.”
Hammerhead heeft nog een lange weg te gaan zo lijkt het.... Ben blij dat ik van boord gestapt ben..
Verder:
“As for the routes in Amsterdam, they aren’t cached. I literally created those yesterday because I’m in Amsterdam at the moment. Perhaps John is also in Amsterdam and thus why his routes are there, but those specific names are routes I created on the Hammerhead site and had intended to ride until I ran into the bug/crashing issue on downloading offline maps.
Obviously, once they start shipping to everyone else, that’s the line in the sand for a review to be written. But realistically, what you see there in that video is everything in the unit, save for turn by turn navigation because it’s not working for me yet.”
Hammerhead heeft nog een lange weg te gaan zo lijkt het.... Ben blij dat ik van boord gestapt ben..
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Ik heb het nog een tijdje afgewacht, ik hoopte dat ik fout zat en dat alles goed zou komen.
Maar ik heb vandaag toch maar een edge 820 gekocht, ik heb er niet zo heel veel vertrouwen in dat dit gelijk al een goed apparaat is.
Maar ik heb vandaag toch maar een edge 820 gekocht, ik heb er niet zo heel veel vertrouwen in dat dit gelijk al een goed apparaat is.