Voor fietsgerelateerde topics die niet in een andere categorie passen.

2de hands (.be)

rainer
Forum-lid

rainer 12 dec 2017 17:26

Ik ga er van uit dat er in de voorwaarden van Paypal tussen Duitsland (waar ik woon) en Nederland niet al te veel verschil zit.

Als je in DE met Paypal geld verstuurdt naar vrienden en/of familie dan kost dat niets, je hebt dan ook geen verdere bescherming.

Als je met Paypal betaaldt heb je wel bescherming. Dat kost dan ook wat. De verkoper moet dan kunnen bewijzen dat hij het pakket naar het juiste adres geleverd heeft. Dat betekent dus altijd versturen met tracking. Je moet dan ook naar het adres van de verkoper versturen dat bij Paypal geregistreerd is.

Een bekende truc is om iets te betalen via Paypal en het dan persoonlijk af te (laten) halen. Dan wordt het als verkoper ook lastig om te bewijzen dat er geleverd is. Je kunt dan als koper je geld terug vorderen.

jsparie
Forum-lid

jsparie 13 jan 2018 07:35

Hans-Je-Pence schreef: 11 dec 2017 21:06 Wat denk je zelf dat er met die “persoonlijke gegevens” gedaan wordt Einstein?
Het contante geld zou mij overhandigd worden door de DHL courier zodra ik het item overhandig. Ze heeft mijn naam, adres, gsm en bedrag nodig
He Willie wortel Het klinkt allemaal wel vaag ja, maar het is echt geen rocket science om ook zonder dergelijke toestanden achter naam adres en telefoonnummer van wat willekeurige personen te komen. Als je dat zo graag wilt kun je het zo van honderden mensen opzoeken. Daar heb je al dat gedoe niet voor nodig. Er is al veel meer informatie gewoon openbaar beschikbaar dan je wellicht denkt. Bijvoorbeeld via kadaster, kamer van koophandel, (online) telefoongids etc.

Zodra er een te verstrekken kopie legitimatie bij komt kijken of toegang tot de telefoon of e-mail wordt het anders. Maar zonder dat ben ik wel benieuwd hoe het misbruik dan werkt.

Plaats reactie