2de hands (.be)
-
japiecarbon
- Forum-lid HC
Wat ik bedoel te zeggen is:
Als je geld over maakt naar je "familie" (en dus eigenlijk naar de verkoper) kost het niets extra, maar kan je ook geen geschil openen. Het gaat immers om een "schenking" en niet om de betaling van goederen.
Zo kan je het uiteraard ook doen als iemand iets koopt bij jou.
Als je geld over maakt naar je "familie" (en dus eigenlijk naar de verkoper) kost het niets extra, maar kan je ook geen geschil openen. Het gaat immers om een "schenking" en niet om de betaling van goederen.
Zo kan je het uiteraard ook doen als iemand iets koopt bij jou.
Ik betaal spulletje die ik via ebay koop, gewoon via paypal. Van mijn rekening naar paypal en van paypal naar de rekening van de verkoper. Daar is toch niets mis mee. Paypal wordt door de banken vertrouwd en als ik paypal als tussenstation gebruik, heeft de koper geen gegevens over mijn echte bankrekening. Wie mijn paypalrekening plundert, heeft een tientje gejat. Dat trek ik nog wel.
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Pay pal is erg veilig als koper.
Als je iets verkoopt en de andere partij betaald met paypal is deze andere partij "koper".
Maar wie het niet gelooft moet het er maar eens op wagen he.
Een auto verkopen aan iemand met een yahoo.com mailadres of iets dergelijks die de auto gaat laten afhalen bij jou thuis door een takelfirma.
Een stel wielen verkopen en met eigen ogen zien dat de koper, die je niet kent, de overschrijving naar jouw rekening uitvoert met een betaal app.
En dan kan je hier een topic openen met de titel "opletten voor oplichters".
Een gouden regel is dat je gewoon voorzichtig moet zijn. Paypal is een heel mooie betaalmethode als je elkaar vertrouwd. Net als een cheque, baar geld en overschrijving ook goede betaalmiddelen zijn.
Gewoon een voorbeeld. Ik heb ooit een "nederlandsonkundige autohandelaar" aan de deur gehad.
Hij dingde niet af op de vraagprijs. Hij had een pak dollars bij om mijn auto te betalen.
Ik heb de auto niet aa hem verkocht hoe verleidelijk het aanbod ook was.
Als je iets verkoopt en de andere partij betaald met paypal is deze andere partij "koper".
Maar wie het niet gelooft moet het er maar eens op wagen he.
Een auto verkopen aan iemand met een yahoo.com mailadres of iets dergelijks die de auto gaat laten afhalen bij jou thuis door een takelfirma.
Een stel wielen verkopen en met eigen ogen zien dat de koper, die je niet kent, de overschrijving naar jouw rekening uitvoert met een betaal app.
En dan kan je hier een topic openen met de titel "opletten voor oplichters".
Een gouden regel is dat je gewoon voorzichtig moet zijn. Paypal is een heel mooie betaalmethode als je elkaar vertrouwd. Net als een cheque, baar geld en overschrijving ook goede betaalmiddelen zijn.
Gewoon een voorbeeld. Ik heb ooit een "nederlandsonkundige autohandelaar" aan de deur gehad.
Hij dingde niet af op de vraagprijs. Hij had een pak dollars bij om mijn auto te betalen.
Ik heb de auto niet aa hem verkocht hoe verleidelijk het aanbod ook was.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Je brengt Paypal in diskrediet en komt met een onsamenhangend verhaal over auto verkopen. Dan vervolgens moet je het er maar op wagen als men jou niet geloofd. Sorry ik vind dat geen goed verhaal. Dat je moet oppassen met online aankopen en transacties heb je natuurlijk gelijk in.
In de regel moet je altijd op je hoede zijn voor oplichters en je maatregelen nemen. Is een deal te mooi om waar te zijn? Skip het dan. Komt een verkoper met een afwijkende manier van betalen/verzenden? Skip het dan. Vraagt een koper of verkoper een foto van je transactie of ID? Skip het dan.
Paypal kent niet alleen Bescherming voor Kopers maar ook Bescherming voor Verkopers.
Laten we ipv (anti) sferen over Paypal neer te zetten ons gewoon bij de feiten houden.
Hier kun je lezen over Paypal Beschermings regels voor kopers en verkopers.
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/p ... d-security
In de regel moet je altijd op je hoede zijn voor oplichters en je maatregelen nemen. Is een deal te mooi om waar te zijn? Skip het dan. Komt een verkoper met een afwijkende manier van betalen/verzenden? Skip het dan. Vraagt een koper of verkoper een foto van je transactie of ID? Skip het dan.
Paypal kent niet alleen Bescherming voor Kopers maar ook Bescherming voor Verkopers.
Laten we ipv (anti) sferen over Paypal neer te zetten ons gewoon bij de feiten houden.
Hier kun je lezen over Paypal Beschermings regels voor kopers en verkopers.
https://www.paypal.com/nl/webapps/mpp/p ... d-security
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Dan heb jij mijn verhaal niet goed gelezen.
Het topic gaat, als ik de titel goed heb gelezen, over 2ehands.be, en daar heeft de verkoop van de wagen alles mee te maken.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Volgens mij is er wat verwarring ontstaan over de term schenking bij Paypal. Wat denk ik bedoeld wordt is dat de koper ook gewoon geld kan overmaken via Paypal. Als er geen aantoonbare onderliggende transactie aan ten grondslag ligt zoals op een veiling site,als ebay etc dan kan de koper ook niet zomaar zijn geld terugkrijgen. Zelf een keer ervaren toen ik via ebay na de koop (na afstemming per mail) extra geld had overgemaakt voor een extra paar. (in dit geval keepershandschoenen voor zoontje) Pakje kwam niet aan. Geld van de aantoonbare ebay transactie kreeg ik terug. Vrijwillig extra betaalde bedrag niet.
In die zin is een door koper vrijwillig overgemaakte te ontvangen paypal betaling toch wel behoorlijk veilig. Zelf (extra) geld overmaken via paypal zonder aantoonbare transactie niet.
In die zin is een door koper vrijwillig overgemaakte te ontvangen paypal betaling toch wel behoorlijk veilig. Zelf (extra) geld overmaken via paypal zonder aantoonbare transactie niet.
Wel mijn beste, dit topic gaat feitelijk niet over 2de hands.be Daar ligt de nadruk niet op. Dat is het onderwerp niet. Het onderwerp is wat er in de startpost wordt beschreven:
Een aparte exotische manier van kopen/afhandeling/betalen die naar fraude ruikt.
Jouw auto verhaal heeft vervolgens helemaal niets te maken met de transactie methode die de topicstarter voorlegt.
Jij en wat anderen vertellen voorts dat je geen Paypal zou moeten gebruiken omdat dat niet veilig zou zijn. Veel te kort door de bocht.
Maare . . . . . . wat is er mis met het betalen met contant geld.?

johan d schreef: ↑08 dec 2017 09:41 ik heb een item te koop staan op 2de hands (400€) en daar is iemand op de chat die voorsteld het item te kopen. Zijn wil gezien de afstand niet tot hier komen en via een DHL courier het stuk te laten ophalen. Het contante geld zou mij overhandigd worden door de DHL courier zodra ik het item overhandig. Ze heeft mijn naam, adres, gsm en bedrag nodig. Ruikt naar fraude. iemand ervaring met deze praktijk?
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
Dat snap ik ook niet wat er mis mee is om contact geld te ontvangen(als het maar echt geld is), of die persoon nu oost-zimbabwiaans of oost-gronings(ook niet te verstaan) spreekt, als de centen maar echt zijn!
en ik hoorde vanmiddag een advertentie van paypel. Dus niet zoals ik altijd dacht pay-pal als uitspraak ...maar pay-pel. Nou ja ik doe net als een belg altijd doet.Spreek het gewoon "vernederlandst" uit.
Vroeger voor het pintijdperk, werd alles contact betaald.Nooit iemand daar over horen klagen.
Nou vergeet dat nu maar.Juist in dit "virtuele internet-apps- overschrijvingsgeld-tijdperk" ...wordt je juist geregeld besodemieterd.
en ik hoorde vanmiddag een advertentie van paypel. Dus niet zoals ik altijd dacht pay-pal als uitspraak ...maar pay-pel. Nou ja ik doe net als een belg altijd doet.Spreek het gewoon "vernederlandst" uit.
Vroeger voor het pintijdperk, werd alles contact betaald.Nooit iemand daar over horen klagen.
Nou vergeet dat nu maar.Juist in dit "virtuele internet-apps- overschrijvingsgeld-tijdperk" ...wordt je juist geregeld besodemieterd.
In principe is dat zo. Geen geld is geen pakje mee geven. Alleen heb je wel wat persoonlijke gegevens doorgegeven en weet jij veel wat daar mee gebeurt ?
Als dit een bij DHL gebruikelijke manier is A la. Dat kan de ts toch navragen ?
Als dit een bij DHL gebruikelijke manier is A la. Dat kan de ts toch navragen ?
-
Hans-Je-Pence
- Forum-lid
Wat denk je zelf dat er met die “persoonlijke gegevens” gedaan wordt Einstein?
Het contante geld zou mij overhandigd worden door de DHL courier zodra ik het item overhandig. Ze heeft mijn naam, adres, gsm en bedrag nodig