Bulls Daily Grinder
-
MarcoHoutman
- Forum-lid
Beste medefietsers,
Ik heb een vraag. Ik wil misschien een Bulls Daily Grinder kopen, modeljaar 2017.
Heeft iemand ervaring met deze fiets? Ik kan er maar weinig over vinden op internet.
Ik ga de fiets gebruiken voor woon-werk. Ik heb nu een Koga Miyata Prominence maar ik wil graag een snellere fiets maar toch met spatbordjes en bagagedrager voor de fietstas.
Ik hoor graag alles!
Groet
Marco
Ik heb een vraag. Ik wil misschien een Bulls Daily Grinder kopen, modeljaar 2017.
Heeft iemand ervaring met deze fiets? Ik kan er maar weinig over vinden op internet.
Ik ga de fiets gebruiken voor woon-werk. Ik heb nu een Koga Miyata Prominence maar ik wil graag een snellere fiets maar toch met spatbordjes en bagagedrager voor de fietstas.
Ik hoor graag alles!
Groet
Marco
Ja, ik heb een Bulls Grinder. Geen daily grinder maar ik heb er wel een setje spatborden bij voor de slechte periode. Ik rijd er regelmatig mee woon-werk, gebruik hem als alternatief voor de racefiets en mountainbike. Ik merk zelf dat dit de fiets is waar ik wel mee op pad ga bij slecht weer. Waar ik de MTB laat staan omdat er te veel blubber e.d. is en op straat de racefiets te tricky wordt.
Wat wil je weten?
Wat wil je weten?
Laatst gewijzigd door vincent75 op 04 dec 2017 09:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Bulls is gewoon een no nonsens merk, zoals veel duitse merken. Eenvoudig frame en goede afmontage voor weinig geld.
Kortom helemaal niets mis mee.
En als ik zo even snel kijk dan ziet dit model er inderdaad uit als een zeer goede woon werk fiets. Iets comfortabele geometrie, zodat je niet te krom gebogen zit, maar wel sportief genoeg.
Kortom helemaal niets mis mee.
En als ik zo even snel kijk dan ziet dit model er inderdaad uit als een zeer goede woon werk fiets. Iets comfortabele geometrie, zodat je niet te krom gebogen zit, maar wel sportief genoeg.
Hi, ik heb een Bulls Grinder. Die is in veel opzichten hetzelfde als de Daily Grinder (daar had ik ook nog voor gekeken). De Daily heeft o.a. spatborden en het stuur is iets comfortabeler geplaatst en er zit licht op.
Ik gebruik de fiets om 0.a. naar het werk te fietsen (60 km retour). Het is een erg comfortabele fiets en snel ook (je kunt rustig mee met de racefietsers groep). Ik sluit me regelmatig aan bij verschillende groepen en hou ze met gemak bij op de Grinder. De standaard Schwalbe banden (40 mm) zijn tubeless en hebben een erg lage rolweerstand (waarschijnlijk zelfs even snel als de tubes van mij racefiets) maar toch comfortabel en zijn zeer lek bestendig.
De Daily vond ik ook een top zadel hebben. Die van mij heb ik vervangen door een Brooks b17 (vond ik ff wat comfortabeler als wat er bij mij op zat). De hydraulische schijfremmen zijn in 1 woord fantastisch. Remvermogen is heel goed te doseren en als het regent remmen ze precies even krachtig als dan het droog is. Eenmaal gefietst te hebben met deze remmen wil je nooit weer terug naar remblokken. Als je in mooi weer fietst kunnen remblokken nog, maar als je regelmatig door de regen fietst zijn deze remmen een must.
Het licht wat standaard op de Daily zit kan ik niks over zeggen, dat heb ik niet getest. Bij mij is de fiets matig tot goed afgewerkt, Lasnaden van het frame etc. zijn echter niet zo mooi als bij bv een Trek. De geometrie is echter erg goed. Het is een echte km vreter met snelheid.
Ik gebruik de fiets om 0.a. naar het werk te fietsen (60 km retour). Het is een erg comfortabele fiets en snel ook (je kunt rustig mee met de racefietsers groep). Ik sluit me regelmatig aan bij verschillende groepen en hou ze met gemak bij op de Grinder. De standaard Schwalbe banden (40 mm) zijn tubeless en hebben een erg lage rolweerstand (waarschijnlijk zelfs even snel als de tubes van mij racefiets) maar toch comfortabel en zijn zeer lek bestendig.
De Daily vond ik ook een top zadel hebben. Die van mij heb ik vervangen door een Brooks b17 (vond ik ff wat comfortabeler als wat er bij mij op zat). De hydraulische schijfremmen zijn in 1 woord fantastisch. Remvermogen is heel goed te doseren en als het regent remmen ze precies even krachtig als dan het droog is. Eenmaal gefietst te hebben met deze remmen wil je nooit weer terug naar remblokken. Als je in mooi weer fietst kunnen remblokken nog, maar als je regelmatig door de regen fietst zijn deze remmen een must.
Het licht wat standaard op de Daily zit kan ik niks over zeggen, dat heb ik niet getest. Bij mij is de fiets matig tot goed afgewerkt, Lasnaden van het frame etc. zijn echter niet zo mooi als bij bv een Trek. De geometrie is echter erg goed. Het is een echte km vreter met snelheid.
-
MarcoHoutman
- Forum-lid
Bedankt al voor jullie reacties.
Ik vraag me af of de 40 mm banden de fiets niet trager maken. Maar als ik de reactie lees van Gadzo is dat dus niet het geval.
@Vincent75, op de 'normale' Grinder zitten toch ook 40 mm bande van Schwalbe? Wat is jouw ervaring daarmee?
Op mijn Koga Prominence is mijn gemiddelde snelheid 20.7 km/h. Ik wil graag iets sneller en ik wil weten of ik dat met de Daily Grinder kan realiseren. Met toch inderdaad de spatbordjesen de bagagedrager.
Ik vraag me af of de 40 mm banden de fiets niet trager maken. Maar als ik de reactie lees van Gadzo is dat dus niet het geval.
@Vincent75, op de 'normale' Grinder zitten toch ook 40 mm bande van Schwalbe? Wat is jouw ervaring daarmee?
Op mijn Koga Prominence is mijn gemiddelde snelheid 20.7 km/h. Ik wil graag iets sneller en ik wil weten of ik dat met de Daily Grinder kan realiseren. Met toch inderdaad de spatbordjesen de bagagedrager.
Inderdaad mijn Grinder is uitgevoerd met 40mm G-Ones van Schwalbe. Met deze fiets en banden haal ik ook op sommige asfalt ritten gem. >30km/h bij stevig doorrijden.
Ik zou er geen tijdrit op rijden maar traag zijn de banden absoluut niet.
Als vergelijk: op mijn woon-werk ritten tussen mijn Gazelle Medeo en de Bulls Grinder zit toch snel een verschil in snelheid van zo'n 5-6km/h met voor mijn gevoel dezelfde intensiteit.
Ik zou er geen tijdrit op rijden maar traag zijn de banden absoluut niet.
Als vergelijk: op mijn woon-werk ritten tussen mijn Gazelle Medeo en de Bulls Grinder zit toch snel een verschil in snelheid van zo'n 5-6km/h met voor mijn gevoel dezelfde intensiteit.
-
MarcoHoutman
- Forum-lid
GADZO, ik heb nog een vraag.
Je hebt het over tubeless banden. Dat wist ik niet. Hoe werkt dat wanneer je een lekke band hebt? Ik neem aan dat je dat niet zelf kunt oplossen?
In ieder geval bedankt ook voor je eerdere uitvoerige reactie.
Je hebt het over tubeless banden. Dat wist ik niet. Hoe werkt dat wanneer je een lekke band hebt? Ik neem aan dat je dat niet zelf kunt oplossen?
In ieder geval bedankt ook voor je eerdere uitvoerige reactie.
Mijn banden zijn wel degelijk uitgevoerd met binnenbanden. Fiets is een Bulls Grinder 1 uit 2016.
Wielen en banden zijn wel Tubeless ready.
@GADZO: Zijn jou banden tubeless gemonteerd geleverd?
Wielen en banden zijn wel Tubeless ready.
@GADZO: Zijn jou banden tubeless gemonteerd geleverd?
-
MarcoHoutman
- Forum-lid
Vandaag testritje gereden op de fiets. Was een beetje een tegenvaller. De schijfremmen liepen aan
Het leek wel of ik door stroop fietste. Hij gaat hem nu beter afstellen. Over een paar dagen opnieuw proberen.
Ik heb nog een vraag. De verlichting brandt continu. Hebben jullie dat ook? Is de verlichting niet uit te zetten?
Het leek wel of ik door stroop fietste. Hij gaat hem nu beter afstellen. Over een paar dagen opnieuw proberen.
Ik heb nog een vraag. De verlichting brandt continu. Hebben jullie dat ook? Is de verlichting niet uit te zetten?
Bij een lekke band kun je er onderweg gewoon een binnenband inzetten (vertelde de FM mij). Kleine lekjes vult hij blijkbaar gewoon weer op met de vloeistof die in de band zit. Ik heb altijd een binnenband bij me plus een paar bandenlichters. Daarna gewoon lekker naar de FM brengen. Ik zou er zelf niet mee prutsen. Ik heb zelf nog geen enkele keer lek gereden met deze banden moet ik zeggen. De nieuwe generatie Schwalbe (tubeless easy) schijn je makkelijker te kunnen monteren en demonteren. Anders de FM meteen even vragen of ze het tubeless kunnen maken bij aanschaf als het nog niet het geval is.
- ophetkantje
- Forum-lid
@ Gadzo, Dat valt heel erg tegen dat "gewoon een binnenband"inzetten. Het is over het algemeen niet mogelijk om je ventiel te verwijderen zonder tang. En dat zal toch echt moeten als je er een binnenband in wilt leggen. Zeker als je wat langer niet lek rijdt (en oa daarvoor rijdt je tubeless) krijg je het ventiel er met de hand echt niet uit en ik heb meestal geen tang bij me onderweg. Bij de laatste twee fietsmaatjes met een serieus lek met tubeless waren er zelf twee tangen nodig om het ventiel er uit te krijgen.
Ach, ik zeg ook maar wat