zwarte alu velgen voor velgremmen
heb nieuwe race besteld maar nu nog aan het kijken naar mooie velgen die helemaal zwart zijn.
* niet helemaal carbon want mijn vriend heeft een keer carbon velg laten knallen toen die te heet werd,ben daar dus te bang voor. (en nee ik wil voorlopig nog geen schijfremmen)
* alu rem rand
* niet al te hoge rand.
Bestaat deze droom velg of?? voor een leuke prijs?
* niet helemaal carbon want mijn vriend heeft een keer carbon velg laten knallen toen die te heet werd,ben daar dus te bang voor. (en nee ik wil voorlopig nog geen schijfremmen)
* alu rem rand
* niet al te hoge rand.
Bestaat deze droom velg of?? voor een leuke prijs?
Bestaan zeker, maar bedenk wel dat de zwarte remrand na verloop van tijd weg gaat slijten.
Duur hoeft het ook niet te zijn:
http://www.wielerkoopjes.nl/vision-team-30-wielset
Duur hoeft het ook niet te zijn:
http://www.wielerkoopjes.nl/vision-team-30-wielset
Die bestaan maar het is niet onproblematisch want lak of anodisering slijt er snel af en speciale coatings zijn kostbaar en blijven ook niet altijd heel en er zijn dan ook dure snelslijtende remblokken nodig.
Deze wens is kennelijk onuitroeibaar , want wereldwijd wordt er nogal wat internetruimte aan verspild.
Mijn advies : laat die onzin over aan poseurs en er gaat een wereld open van fijne wieltjes/velgjes.
Deze wens is kennelijk onuitroeibaar , want wereldwijd wordt er nogal wat internetruimte aan verspild.
Mijn advies : laat die onzin over aan poseurs en er gaat een wereld open van fijne wieltjes/velgjes.
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig
- daniel1975
- Forum-lid HC
Enige die écht zwart blijft is de DT Swiss RR1400 oxic. Ander proces en ik lees eigenlijk nergens dat ze slijten.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
colnagofreak
- Forum-lid HC
Zomaar een review op het internet van een gebruiker:daniel1975 schreef: ↑03 dec 2017 20:56 Enige die écht zwart blijft is de DT Swiss RR1400 oxic. Ander proces en ik lees eigenlijk nergens dat ze slijten.
Waarschijnlijk heeft Keezx gewoon gelijk, ik heb zelf nog een set open pro ceramic die slijt niet maar die coating is meer grijs dan zwart.Nice wheels, comfortable, speedy and responsive. Very light for aluminum wheels. But the oxic black coating on the breaking surface wears off very fast, so the claims about looks and breaking performance are not met at all.
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!
- daniel1975
- Forum-lid HC
@cf: zijn ook veel reviews te vinden die het tegendeel beweren.
Als ze mij missen, dan ben ik…….FIETSEN!
-
scottwilko
- Forum-lid HC
Gewoon wielen nemen met blanke remrand, die remrand niet schoonmaken, dan wordt hij vanzelf zwart.
Zwarte velgen zijn vrijwel allemaal geanodiseerd en zoals hierboven al is aangegeven: dat slijt vrij vlot weg waar de remblokjes de velg raken. De ceramisch gecoate velgen zijn vrijwel allemaal donkergrijs. Probeer anders een nos setje Mavic SUP of Open Pro ceramic velgen te scoren. Komen nog regelmatig voorbij op de diverse verkoopsites. Ik heb twee setjes (SUP ceramic en de latere Open Pro Ceramic+ versie) en die zijn na vijf jaar nog als nieuw.

fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
dwangarbeider
- Forum-lid
Mijn advies is ; niet te veel kijken naar je fiets maar hem gebruiken waarvoor hij dient. Dan speelt dat al of niet zwarte remrandje geen enkele rol.
Misschien kunnen de mensen die de vraag niet willen beantwoorden zich gewoon eens van reageren onthouden? TS wil graag zwarte velgen en reacties dat dergelijke velgen "geen enkele rol spelen" en enkel voor "poseurs" dragen dan niets bij.
fietsen doe ik net als een prof,