Van klassiek tot Cyclocross
-
kogafanaat
- Forum-lid
Zou kijken voor cantilevers of mini v-brakes.
Maar die passen niet op deze fiets. Of is er een manier om dat wel te kunnen?.
[/quote]
Maar die passen niet op deze fiets. Of is er een manier om dat wel te kunnen?.
[/quote]
fietsfanaat
Ik heb een seizoen met een Kona Paddywagon MTB routes gereden. Ook staal, ook zelfde remmen. Prima MTB routes mee te rijden. Remmen zijn ruim voldoende. Oh ja het frame zal echt wel heel blijven. De Paddy Wagon is nog steeds heel, maar mijn Batavus race frame van begin 80er jaren waarmee ik in de winter cross is na meerdere seizoenen nog steeds heel.
Oke, duidelijk. Het frame voelt ook niet echt slap aan. Eerder als een tank. Maar dat zegt natuurlijk niks. En als je frontaal op een boom rijdt of iets van dien aard, dan blijft geen enkel frame heel. Andere remmen is geen optie want die passen niet. Ik heb laatst met 28mm straatbanden dior het bos gereden, en behalve dat het op slicks heeel glad is heb ik geen enkel probleem gehad met het vollopen van de remmen of frame. De meeste modder zat op mijn ketting
.
Aanvulling op mijn vorige bericht, bos crossen wel op 32 mm grifo's ipv. 28mm race bandjes. Maar dat past ook onder de remmen door.
Mmm, als het van het voorjaar weer eens droog is (en nog geen rul zand) in het bos de Paddy op 28 mm slicks over de singletracks jagen, Eens kijken wanneer het schip dan strand.
Mmm, als het van het voorjaar weer eens droog is (en nog geen rul zand) in het bos de Paddy op 28 mm slicks over de singletracks jagen, Eens kijken wanneer het schip dan strand.
Als je daarmee bedoelt dat je een strandrace wilt gaan rijden met de banden die op de foto staan bij dit topic, dan is het antwoord nee. Op het strand rijdt je met slicks. De spatborden moeten er dan ook af.
Of bedoel je iets anders?
Of bedoel je iets anders?
MTB tracks met 33mm met profiel is te doen. Het is wat harder werken op technische stukjes en je moet constant je aandacht erbij houden, maar dat is part of the fun. Op het stand heb je, zoals Nee_Nee al zegt, gladde banden nodig. Hoe breder, hoe beter. Ik heb het in het verleden met een cyclocrosser gedaan met tubeless gemaakt Schwalbe Kojaks 35mm. Dat was goed te doen.
insta #gravelgremmen
Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0
Dat gaat wel meevallen. Ik rijd inmiddels met bredere banden, maar toen ik nog met 33mm reed was 2.0 bar voor en 2.2 bar voor mij (71kg) wel voldoende. Overigens rijd ik wel tubeless.
Op het strand zou je met die 33mm eerder aan 1 bar moeten denken.
Op het strand zou je met die 33mm eerder aan 1 bar moeten denken.
insta #gravelgremmen