Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Veldritseizoen 2017/2018

ottorongo
Forum-lid
Berichten: 2514
Lid geworden op: 27 aug 2011 00:58
Locatie: België

ottorongo 25 nov 2017 23:14

VA was vandaag echter wel super-goed. Er was een duidelijk verschil te merken (vooruitgang) bij het berop rijden en het acceleren na de bochten. En had ook de indruk dat VdP wat minder was dan de voorbije wedstrijden, al weet je bij VdP het nooit zeker.

Gebruikersavatar
MarkVeenstra
Forum-lid HC
Berichten: 6130
Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
Locatie: Delft

Gebruikersavatar MarkVeenstra 26 nov 2017 08:48

walter- schreef: 25 nov 2017 22:26 en zo won iemand en verloor iemand vorig jaar een wk door materiaal keuzes...
Toen vd poel zijn wereldtitel pakte was het van aart die besloten had met een enkel voorblad te gaan rijden, ineens op het wk. En had 2 of 3x aflopende ketting...
Ze doen beide dus wel eens minder handige materiaal keuzes.

Ging van der poel nou per 1 januari op canyon rijden? Midden in het seizoen van leverancier wisselen vind ik ook bijzonder... Maar zal ongetwijfeld met contracten en sponsoren te maken hebben.
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 26 nov 2017 09:01

MarkVeenstra schreef: 26 nov 2017 08:48
walter- schreef: 25 nov 2017 22:26 en zo won iemand en verloor iemand vorig jaar een wk door materiaal keuzes...
Toen vd poel zijn wereldtitel pakte was het van aart die besloten had met een enkel voorblad te gaan rijden, ineens op het wk. En had 2 of 3x aflopende ketting...
Ze doen beide dus wel eens minder handige materiaal keuzes.

Ging van der poel nou per 1 januari op canyon rijden? Midden in het seizoen van leverancier wisselen vind ik ook bijzonder... Maar zal ongetwijfeld met contracten en sponsoren te maken hebben.
Vorig jaar werd er denk ik alleen gewonnen door materiaalkeuze, voor de rest had iedereen namelijk last van veel lekke banden en VD Poel niet als enige.

Gaat hij echt op dat gedrocht van Canyon rijden? Ik vind die rare hoek van de bovenbuis zo lelijk. Stevens zijn wel mooie fietsen en pakken ook flink uit met mooie nieuwe designs voor VD Poel.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 38129
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 26 nov 2017 10:05

Als die lelijke hoek iets toevoegt qua draagcomfort zal geen renner er over klagen denk ik.
Less is bore

Gebruikersavatar
rondje
Forum-lid
Berichten: 429
Lid geworden op: 07 aug 2010 14:04
Contact

Gebruikersavatar rondje 26 nov 2017 10:12

Colnago heeft ook lange tijd zo'n bochtje gehad onder de bovenbuis maar zijn daar weer van afgestapt. Betwijfel daarom of het echt zoveel uitmaakt. Komt mij meer over als de moderne hype van problemen verzinnen die er niet zijn om marketing technisch weer revolutionair te kunnen zijn.

Gebruikersavatar
Ernie C.
Forum-lid HC
Berichten: 16376
Lid geworden op: 18 jun 2012 15:43

Gebruikersavatar Ernie C. 26 nov 2017 11:10

MarkVeenstra schreef: 26 nov 2017 08:48

Ging van der poel nou per 1 januari op canyon rijden? Midden in het seizoen van leverancier wisselen vind ik ook bijzonder... Maar zal ongetwijfeld met contracten en sponsoren te maken hebben.
De UCI vindt het veldrijden zo belangrijk dat ze gewoon de "tranferperiode" van het wegwielrennen aanhouden. Dat geldt dus niet alleen voor materiaalsponsors maar ook voor renners die overstappen naar een ander team.
Het is blijkbaar geen volwaardige sport maar gewoon leuk om erbij te doen als je wielrenner bent.
Campagnolo Ultra Dork

Gebruikersavatar
beeb
Forum-lid
Berichten: 172
Lid geworden op: 16 apr 2010 23:12
Locatie: Amsterdam
Contact

Gebruikersavatar beeb 26 nov 2017 12:15

rondje schreef: 26 nov 2017 09:01 Gaat hij echt op dat gedrocht van Canyon rijden? Ik vind die rare hoek van de bovenbuis zo lelijk. Stevens zijn wel mooie fietsen en pakken ook flink uit met mooie nieuwe designs voor VD Poel.
Reken maar dat de familie van der Poel en de familie Cant al uitgebreid getest hebben met die fietsen en het goed vinden, anders zouden ze echt niet overstappen. Pauline Ferrand Prevot heeft er waarschijnlijk ook al een paar thuis in de garage staan. Die verhoogde bovenbuis zou in theorie moeten helpen bij het op de schouder leggen. Als het echt helpt zullen ze de functionaliteit natuurlijk altijd verkiezen boven de looks. "Lelijk" is sowieso een kwestie van wennen. Als er straks vanaf Februari 2018 twee Canyons met regenboogstrepen rondrijden is iedereen ineens gewend ;-)

Qua speciale designs zal het ook wel goed komen: Zie bijvoorbeeld Kristoff, Martin, Quintana, Valverde

En met het extra geld kon Roodhooft mooi een contract aanbieden aan Ceylin del Carmen Alvarado. Ik zie eigenlijk alleen maar voordelen!
===========================

Free your mind and your ass will follow

===========================

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5718
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 26 nov 2017 17:03

Wedstrijd in Hamme; VDP van begin tot einde op kop. Heeft toch even laten zien dat hij (zeker op een technisch parcours) momenteel nog altijd de beste is.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

scoloo
Forum-lid
Berichten: 223
Lid geworden op: 26 jul 2015 18:01

scoloo 26 nov 2017 18:15

Al kwam van Aert nog wel in de buurt. Reed ook heel sterk vond ik. Maar wat ging die van Kessel mal onderuit zeg.
Biking is Living!

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 26 nov 2017 18:24

Die kreeg een arm/hand van een iets te enthousiaste fan tegen zijn hoofd.

Gebruikersavatar
rhino7
Forum-lid
Berichten: 1052
Lid geworden op: 08 dec 2011 11:50
Locatie: 0251

Gebruikersavatar rhino7 28 nov 2017 17:43

http://www.wielerflits.nl/nieuws/310815 ... uyens.html

Van Aert maakt zich onder meer zorgen over de teamfietsen. De fietsen van Felt worden door de renners van de ploeg als traag ervaren. Dit zou ook de tegenvallende prestaties in het voorjaar deels verklaren.

Is ook een excuus
Ook halverwege de berg kun je mooi uitzicht hebben

Hans-Je-Pence
Forum-lid
Berichten: 226
Lid geworden op: 02 aug 2017 23:23

Hans-Je-Pence 28 nov 2017 20:09

Tja, als je niet wil accepteren dat je de mindere bent ga je al gauw op zoek naar andere oorzaken….

Plaats reactie