Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Castelli Gabba shirt, ademend en regenbestendig ?

Storm-biker
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 okt 2014 11:54

Storm-biker 20 nov 2017 19:29

De vermeende Gabba killer: http://road.cc/content/review/140863-pa ... ssa-jersey
Onwijs slecht verkrijgbaar, maar staat nog wel op mijn verlanglijstje.

Naambezet
Forum-lid
Berichten: 374
Lid geworden op: 04 jun 2014 23:38

Naambezet 20 nov 2017 22:36

Storm-biker schreef: 20 nov 2017 19:29 De vermeende Gabba killer: http://road.cc/content/review/140863-pa ... ssa-jersey
Onwijs slecht verkrijgbaar, maar staat nog wel op mijn verlanglijstje.
"gabba killer" "race-fit" en dan de eerste foto waarbij het shirtje helemaal hangt. Dikke doei

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 16127
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 20 nov 2017 22:46

Storm-biker schreef: 20 nov 2017 19:29 De vermeende Gabba killer: http://road.cc/content/review/140863-pa ... ssa-jersey
Onwijs slecht verkrijgbaar, maar staat nog wel op mijn verlanglijstje.
Afhankelijk van de kleur en maat direct beschikbaar.
=> ciclimattio.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2256
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 21 nov 2017 09:30

Nu we het toch over alternatieven voor de Gabba hebben. Ik heb laatst een Endura Pro SL Classic All-Weather Jersey in de aanbieding gekocht (€66 bc.de). Komt volgens mij erg dicht in de buurt van een Gabba.
Zit lekker strak (strech), isoleert goed en met een ondershirt heb ik niet het gevoel dat je jezelf opblaast. Regenbuitje kan ie ook mee overweg, afgelopen zondag getest. Enige nadeel is dat de losse mouwstukken aan de lange kant zijn en hierdoor in de fietshouding een beetje "oprimpelen".
Bevalt mij beter als een Sportfull Fiandre no-rain light jasje.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Gebruikersavatar
fietsslak
Forum-lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 16 jun 2016 13:21

Gebruikersavatar fietsslak 21 nov 2017 09:45

Er ligt hier ook een aantal alternatieven:
Sportful Fiandre light: mijn go-to jack tussen 5-10 graden. Als het regent ook tot 15 graden. Lekker licht, doet wat het moet doen (voorkomen dat ik afkoel en me niet opblaas).

Sportful Bodyfit WS jack: een geweldig winterjack dat ook een behoorlijke bui kan hebben. Met baselayer tot dichtbij vriespunt bruikbaar, met extra shirt er onder tot -7 getest.

Lapssione rule #9 met korte mouwen. Op zich best OK, maar ik kan niet zoveel met die korte mouwen. Ik krijg het niet lekker gecombineerd met armstukken, dus helaas beetje miskoop.
Weightweenie in de dop ter compensatie van gebrek aan talent

misterengels
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 12 mar 2014 19:49

misterengels 21 nov 2017 10:17

fietsslak schreef: 21 nov 2017 09:45 Er ligt hier ook een aantal alternatieven:
Sportful Fiandre light: mijn go-to jack tussen 5-10 graden. Als het regent ook tot 15 graden. Lekker licht, doet wat het moet doen (voorkomen dat ik afkoel en me niet opblaas).

Sportful Bodyfit WS jack: een geweldig winterjack dat ook een behoorlijke bui kan hebben. Met baselayer tot dichtbij vriespunt bruikbaar, met extra shirt er onder tot -7 getest.

Lapssione rule #9 met korte mouwen. Op zich best OK, maar ik kan niet zoveel met die korte mouwen. Ik krijg het niet lekker gecombineerd met armstukken, dus helaas beetje miskoop.
LaPassione heeft een nieuw Jack, waterdicht en lange mouwen. Aanrader!

i-mac

i-mac 21 nov 2017 10:38

rondje schreef: 19 nov 2017 15:57 Ik ben momenteel ook aan het oriënteren voor een nieuw winter jersey/jacket en twijfel tussen de Alpha RoS jersey, Perfetto of een Sportful Fiandre Ultimate jacket. Laatste heb ik momenteel op test en werkt prima wat betreft water afstotend, alleen twijfel ik wat betreft ventilatie, vanwege afgesloten naden lijkt hij wat minder ademend te zijn. Logisch, maar vraag is wat ik belangrijker vind en hoe vaak ik in de winter in harde regen fiets.
Misschien ook eens kijken naar de oplossing die Pearl Izumi in huis heeft? Ze claimen dat PI Dry beter gemaakt is dan de andere merken. Meer info hier : https://www.fiets.nl/2017/08/25/pearl-i ... e-kleding/

Ik ga me een (korte) broek, arm en beenstukken aanschaffen hiervan. Mijn Castelli Nanoflex arm en beenstukken zijn versleten (letterlijk, tot op de draad).

Storm-biker
Forum-lid
Berichten: 264
Lid geworden op: 22 okt 2014 11:54

Storm-biker 21 nov 2017 14:53

Het Pearl Izumi spul klinkt ook interessant, maar die maken dan weer geen jersey/jacket....

delsol
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 24 jul 2005 20:31

delsol 21 nov 2017 18:23

Ik heb sinds kort de Alpha jersey in gebruik.
Rond de 5 graden tm 11 met een merino baselayer met lange mouwen is het goed te doen,maar daar onder is Alpha jacket beter.
Dat is natuurlijk voor iedereen anders

Gebruikersavatar
nielsh
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 20 apr 2010 11:59
Locatie: Nieuwegein

Gebruikersavatar nielsh 21 nov 2017 18:30

vincent75 schreef: 21 nov 2017 09:30 Nu we het toch over alternatieven voor de Gabba hebben. Ik heb laatst een Endura Pro SL Classic All-Weather Jersey in de aanbieding gekocht (€66 bc.de). Komt volgens mij erg dicht in de buurt van een Gabba.
Zit lekker strak (strech), isoleert goed en met een ondershirt heb ik niet het gevoel dat je jezelf opblaast. Regenbuitje kan ie ook mee overweg, afgelopen zondag getest. Enige nadeel is dat de losse mouwstukken aan de lange kant zijn en hierdoor in de fietshouding een beetje "oprimpelen".
Bevalt mij beter als een Sportfull Fiandre no-rain light jasje.
Zeer interessant. Ik overweeg ook een bestelling. Hoe valt de maat? Ik heb meestal maat L bij niet-Italiaanse merken (Castelli heb ik XL). Ben 1.90 en een kleine 83kg.

Dank voor de interessante tip.
Gek van de weg, de MTB en het gravel

Gebruikersavatar
nielsh
Forum-lid
Berichten: 317
Lid geworden op: 20 apr 2010 11:59
Locatie: Nieuwegein

Gebruikersavatar nielsh 21 nov 2017 18:32

i-mac schreef: 21 nov 2017 10:38
rondje schreef: 19 nov 2017 15:57 Ik ben momenteel ook aan het oriënteren voor een nieuw winter jersey/jacket en twijfel tussen de Alpha RoS jersey, Perfetto of een Sportful Fiandre Ultimate jacket. Laatste heb ik momenteel op test en werkt prima wat betreft water afstotend, alleen twijfel ik wat betreft ventilatie, vanwege afgesloten naden lijkt hij wat minder ademend te zijn. Logisch, maar vraag is wat ik belangrijker vind en hoe vaak ik in de winter in harde regen fiets.
Misschien ook eens kijken naar de oplossing die Pearl Izumi in huis heeft? Ze claimen dat PI Dry beter gemaakt is dan de andere merken. Meer info hier : https://www.fiets.nl/2017/08/25/pearl-i ... e-kleding/

Ik ga me een (korte) broek, arm en beenstukken aanschaffen hiervan. Mijn Castelli Nanoflex arm en beenstukken zijn versleten (letterlijk, tot op de draad).
Het (commerciële) verhaal klinkt goed. Goed regenbestendig, ook na veel wassen.
Houd ons op de hoogte svp!
Gek van de weg, de MTB en het gravel

Gebruikersavatar
vincent75
Forum-lid
Berichten: 2256
Lid geworden op: 19 mei 2008 22:24

Gebruikersavatar vincent75 21 nov 2017 20:12

nielsh schreef: 21 nov 2017 18:30
Zeer interessant. Ik overweeg ook een bestelling. Hoe valt de maat? Ik heb meestal maat L bij niet-Italiaanse merken (Castelli heb ik XL). Ben 1.90 en een kleine 83kg.

Dank voor de interessante tip.
Ik heb een XL bij 1.88m en 92kg, is verre van te krap. Denk dat een maat L het best bij je past.
Ik bin moar een eenvoudige boerenlul, en doar schaam ik mien niet veur!

Plaats reactie