Alles over vakanties op én met de fiets

Standplaats: Kitzbühel (en omstreken)

JelleDtje
Forum-lid

JelleDtje 25 okt 2017 14:03

Allen,

Toch maar eens aangemeld op dit prachtige forum vol goede tips. Ik heb zoveel mogelijk de zoekfunctie gebruikt maar denk dat mijn standplaats toch iets anders is, vandaar een nieuw topic. Mocht dit niet mogen dan hoor ik het graag en verplaats ik het gesprek naar een ander topic.

Enfin; in september zit ik een paar dagen in en rondom Kitzbühel. Nou is de Kitzbühel Horn een lekker klimmetje om in te komen, en zal ik 'm ook zeker proberen, maar ik ben in de buurt ook nog op zoek naar leuke tochtjes van zo'n 80 / 100 km met wat normale bergen erin :D Dus niet met 13% gemiddeld over 10 km o.i.d. Iemand tips voor die regio?

Hoor graag, hartelijk dank alvast!

JelleDtje
Forum-lid

JelleDtje 31 okt 2017 09:09

Niemand? ;(

ophetkantje
Forum-lid

Gebruikersavatar ophetkantje 31 okt 2017 10:40

Heb een jaar vanuit Kirchberg (toch redelijk dicht bij Kitzbuhl) gefietst, maar dat is ongeveer 25 jaar geleden. Vond het fietsten daar heerlijk, maar rondjes rijden lukte niet echt. Het was vooral op een neer rijden naar een doel. Bij rondjes kom je, of op hele drukke wegen (toen al) of op hele steile wegen uit. Gewoon lekker ergens naar toe rijden en weer terug ging wel goed op wat meer verkeersluwe en niet te steile wegen. Als je rondjes wilt maken worden het bijna zeker zeer lange zware dagtochten.
Ach, ik zeg ook maar wat

Herman_N
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 31 okt 2017 10:46

+1 dat was ook mijn idee. Het stikt daar van de gruwelijk steile klimmen, Kitzbüheler Horn is al genoemd. Maar de Steinplatte en Lofeler Alm zijn minimaal zo heftig. Dat zoek je echter niet. En echter cols vind je daar niet. Ik zou zeggen, pak een kaart en stippel een rondje uit.
Gesoigneerd de zomer in met dit prachtige tenue. Welke is mooier, blauw of groen? [url=https://cycloworld.myshopify.com/nl/col ... fankleding[/url]

JelleDtje
Forum-lid

JelleDtje 01 nov 2017 10:27

Duidelijk, dank!

Plaats reactie