Voor de nachtbrakers, als het niet meer over fietsen hoeft te gaan.

Bitcoins

Gebruikersavatar
EmPeHa
Forum-lid
Berichten: 3125
Lid geworden op: 30 jun 2014 22:35
Locatie: Achterhoek

Gebruikersavatar EmPeHa 18 okt 2017 06:43

Niet geheel toevallig heeft Azië een gigantische gokcultuur. Mensen moeten een eigen mening vormen, maar als die anders is dan die van jou, hebben ze het niet goed gezien.
Zelf heb ik de voorkeur om het geld dat ik niet dagelijks nodig heb, in mijn huis te stoppen. Niet om te speculeren, maar om mijn vaste lasten om laag te krijgen.

Bospaadje
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 17 okt 2016 15:46

Bospaadje 18 okt 2017 08:36

Herman, bedankt voor je antwoord. Leuk om te zien dat je het risico hebt genomen en inderdaad, je moet je natuurlijk wel ervan overtuigen dat het werkt en niet zo maar doen omdat klaasj of pietje het op een forum post.
Ik heb er inderdaad lang geleden ook over gewtwijfeld, maar zoals al vaker hier genoemd, toen geen significant spaargeld (student) en dus was het risico te groot. Inmiddels is er wel een potje opgebouwd en kunnen we best wat missen. Ik probeer ook op de hoogte te blijven door her en der wat te lezen en me te informeren, maar heb de definitieve knoop zeker nog niet doorgehakt.

En Jans, als ik ergens niet in geinteresseerd ben, is het wel of een zeurpiet als jij aandelen etc heeft. Reageer dan gewoon niet. :-(

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 okt 2017 08:45

@Herman, beetje jammer dat je alle argumentatie uit de weg gaat. Enige wat je bericht bevestigd is dat je bewust aan het speculeren bent. Het risico wat je neemt gaat in de richting van aandelen van een startend (tech) bedrijf kopen.

Het scenario dat iedereen na een andere crypto coin overstapt (en de waarde in elkaar klapt) na een mislukte fork zie ik je niet noemen, terwijl dat scenario realistischer is dan dat BitCoin's op korte termijn 1 miljoen Dollar/Euro per stuk waard zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
Jans
Forum-lid HC
Berichten: 8486
Lid geworden op: 08 feb 2015 15:19
Locatie: Crestet

Gebruikersavatar Jans 18 okt 2017 10:21

En Jans, als ik ergens niet in geinteresseerd ben, is het wel of een zeurpiet als jij aandelen etc heeft. Reageer dan gewoon niet. :-(
Misschien begrijp ik deze zin niet goed, maar ik dacht dat een forum was om te discussiëren en niet iedereen naar de mond te praten. Ik ben van het tijdperk Nina Brink, waarbij mensen (veel) geld leenden om alle winsten maar niet te missen, met als resultaat hele grote financiële en relationele problemen. Het lijkt zo mooi, je neemt aandelen of bitcoins. Dan komt er een periode van flinke groei. Je wilt nog meer, dus gaat er nog meer (soms onverantwoord veel) geld insteken totdat de boel uit elkaar valt. Maar een kritische en soms waarschuwende bijdrage lijkt hier niet op zijn plaats te zijn. Heb je een afwijkende mening, dan ben je een zeurpiet.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1690
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 18 okt 2017 12:31

Ik waardeer elke bijdrage in ieder geval :like: Best nog een aardig topic zo.

amclassic-fan schreef: 18 okt 2017 08:45 @Herman, beetje jammer dat je alle argumentatie uit de weg gaat. Enige wat je bericht bevestigd is dat je bewust aan het speculeren bent. Het risico wat je neemt gaat in de richting van aandelen van een startend (tech) bedrijf kopen.
Daar ben ik het mee eens. Ik wilde gewoon aangeven dat ik er al wat mee verdiend heb en dat naar mijn mening er nog wel wat te verdienen valt. Ik blijf even afzijdig als het gaat om puur economische discussies, aangezien ik daar geen expert in ben.
Wel wil ik ingaan op het punt van deflatie. Daarin ben ik het met je eens. Zelf had ik dit ook al bedacht. Maar goed, ik snap zelf ook wel dat het een risicovolle investering is. Er staan echter ook een hoop mogelijkheden tegenover. Als je alleen kijkt naar de risico's kun je beter nooit beleggen.

amclassic-fan schreef: 18 okt 2017 08:45 Het scenario dat iedereen na een andere crypto coin overstapt (en de waarde in elkaar klapt) na een mislukte fork zie ik je niet noemen, terwijl dat scenario realistischer is dan dat BitCoin's op korte termijn 1 miljoen Dollar/Euro per stuk waard zijn.
Deze begrijp ik niet helemaal.
Bij de hard fork van bitcoin cash hebben heel veel mensen bitcoin cash gedumpt en er bitcoin core (de oorspronkelijke bitcoin) voor gekocht. Dit vond plaats in augustus. In tegenstelling tot wat vermeulen meldde is de koers van bitcoin core toen geëxplodeerd, omdat er heel veel geld naartoe vloeide,
Mijn inschatting is dat ditzelfde scenario ook voor de komende fork van bitcoin gold gaat gebeuren. Hoewel ik verwacht dat de waarde van bitcoin gold niet zo hoog gaat liggen.
Wat er gaat gebeuren met de fork van segwit2x is nog onduidelijk. Mogelijk dat Segwit2x verder gaat als belangrijkste stroming ipv bitcoin core.
Maar feitelijk maakt dat niet uit, omdat iedereen die bitcoins heeft op het moment dat de hard fork wordt uitgevoerd beide currencies bezit.

EmPeHa schreef: 18 okt 2017 06:43 Niet geheel toevallig heeft Azië een gigantische gokcultuur. Mensen moeten een eigen mening vormen, maar als die anders is dan die van jou, hebben ze het niet goed gezien.
Zelf heb ik de voorkeur om het geld dat ik niet dagelijks nodig heb, in mijn huis te stoppen. Niet om te speculeren, maar om mijn vaste lasten om laag te krijgen.
Ik heb het hele topic nog eens doorgelezen, maar ik geloof niet dat ik iemand heb tegengesproken. Mijn doel was om mensen aan het denken te zetten aan de hand van mijn ervaringen.
Vastgoed is ook een prima belegging :like:
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

erikkie39
Forum-lid
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 dec 2016 14:29

erikkie39 18 okt 2017 18:05

Je hebt mij wel aan het denken gezet, maar wat mij een beetje tegenhoudt is de vele onbekende zaken waar ik me echt in moet gaan verdiepen. De wallet die je nodig hebt (voors en tegens van verschillende opties), waar koop je die bitcoins veilig, hoe betrouwbaar zijn al die aanbieders op de lange termijn, hoe makkelijk kun je cashen, komt de belastingdienst nog langs als je winsten hebt gemaakt, etc. Helaas is in de tijd dat ik daarover aan het twijfelen ben, de koers inmiddels alweer verdubbeld, waardoor de twijfel blijft...
Giant Defy Advanced 2 2016
Gazelle XR4

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 18 okt 2017 18:21

Het is gewoon vermogen dat je in box 3 op moet geven.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

hopjes
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 19 okt 2017 17:03

Ik vind het ook een interressant onderwerp en heb al enige keren in dubio gestaan om bitcoins te kopen, echter heb ik dat elke keer niet gedaan en uiteraard baal ik ervan dat ik niet die eerste keer ingestapt ben... Je hebt geen zekerheid of het lonend gaat worden, ik betwijfel of de bitcoin nog veel meer waard zal worden. En dat is de reden dat ik er niet een paar 100 euro in wil steken. Ik koop elk oud/nieuw een straatje staatsloten met een vriend en we weten dat het zeer waarschijnlijk niets gaat worden maar ja... toch blijf ik het doen en nog vele anderen.

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1690
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 19 okt 2017 17:22

Waarom betwijfel je of hij meer waard wordt?
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

hopjes
Forum-lid
Berichten: 795
Lid geworden op: 31 dec 2015 11:26

hopjes 19 okt 2017 17:34

Herman_N schreef: 19 okt 2017 17:22 Waarom betwijfel je of hij meer waard wordt?
Omdat hij nu al 'zoveel duurder' is geworden! Dit kan niet oneindig 'over de kop gaan' qua waarde want dan is het vertrouwen weg en/of mensen op zoek naar een 'nieuw iets' waar geld in is te investeren...

Ik zie uiteraard wel de toekomst van blockchain (voor zover het nog toekomst is, is eigenlijk al actueel), maar voor mij is bitcoin 1 van de mogelijkheden om in te beleggen, net zoals goud, vastgoed dat ook is. Je gaat nu toch ook geen vastgoed kopen wat verdriedubbelt is in 2 jaar tijd?!

Gebruikersavatar
Herman_N
Forum-lid
Berichten: 1690
Lid geworden op: 24 jun 2011 13:54
Locatie: Purmerend
Contact

Gebruikersavatar Herman_N 19 okt 2017 17:52

Uiteraard moet iedereen het voor zichzelf uitmaken. Maar bij beleggen kijk ik eigenlijk altijd alleen naar het perspectief en niet naar het verleden. Achterom kijken is mi de slechtste raadgever. En al helemaal als mensen zeggen 'dit kan toch niet...'. Ik word dan nieuwsgierig en wil dan altijd weten waarom niet.
Uiteraard zijn er mensen die voorspellen dat de bitcoin ooit zal crashen, maar vooralsnog zijn er geen concrete aanwijzingen dat dit snel gaat gebeuren. Jamie Dimon is het opperhoofd van de grote zakenbank JP Morgan. Hij voorspelde een crash, maar zei er ook bij dat de koers best nog wel kan oplopen tot 20.000 dollar.
En weer anderen wijzen op het potentieel dat er nog in zit. Van 10 duizend tot een miljoen hoor je. Nou ja, laat het maar gebeuren. Ik wil wel eens meemaken waar dit toe gaat leiden.
Hopelijk tot een mooie fiets ;-)
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Moderator
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 19 okt 2017 20:35

De geschiedenis leert ons juist heel veel, ook in het geval van de beurs,

Genoeg mensen die nu gaan roepen dat de koers nog veel hoger gaat, zelf hebben ze er waarschijnlijk ook nog belang bij. De reden dat de koers zo hard omhoog gaat is door het speculeren, terwijl het een paar jaar geleden nog veel meer verband hield met de kosten van het minen.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie