Volgend jaar gaan we met de fiets richting Ventoux. Het is de bedoeling dat we de 1100km naar de voet van de MV in 5 dagen afleggen met de racefiets. We overnachten in hotels en er rijdt een busje mee.
Op dit moment zijn we bezig met de planning van de ritjes. We zouden via de Ardennen richting Frankrijk rijden om daar in de buurt van Nancy in te pikken op de 'groene route naar de middellandse zee'.
Heeft iemand ervaring met deze route? Zijn er veel onverharde stukken?
Kortrijk - Mont Ventoux
Mijn hertje heeft hem een paar jaar geleden gefietst van zuid naar noord, vertrekpunt Vaison la Romain
Het is sowieso allemaal asfalt. Verder de bekende observaties bij dat soort routes: zeker niet vlak, in principe elke dag wel pittige klimmetjes, zij het meestal niet zo lang. Niet altijd even makkelijk om boodschappen te doen ivm lege dorpjes en lange middagpauzes, maar met een volgauto is dat een stuk makkelijker te plannen. Overall wel een mooie, afwisselende en verkeersluwe route.
1100kms in 5 dagen of 220 kms / dag eventuele bijkomende kms (omleidingen, fout gereden, enz..) niet meegerekend? Ik hoop dat je weet waaraan je begint en dat je al wat ervaring hebt met lange ritten.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.