Zondag na het kraakvrij fietsen de fiets schoongespoeld met de tuinslang. Gisteren na de 1ste meter plots een kraak bij elke pedaalslag welke vermoedelijk uit de buurt van het bottem bracket komt.
Het is een Shimano pressfit (24mm????)
Ik wil dus nu de boel gaan demonteren en ben op zoek naar gereedschap voor het verwijderen van de PF. Ik heb al wel de tools voor een BB30 demontage maar hier heb ik denk ik weinig aan.
Ik wil geen €50 uitgeven voor een Shimano tool (TL BB13)en ben dus op zoek naar een alternatief gereedschap. Zelf maken heb ik weinig trek in
Iemand tips waar te kijken.
Pressfit kraakt, zoek nu removal tool
Deze (bbb-cupout-btl-113-cup-remover-zilver) kost de helft, maar het blijft jammer om dit soort gereedschap te moeten kopen als je het maar zo weinig gebruikt.
Als je in de buurt woont (Lelystad of Amsterdam) mag je ook de mijne wel lenen.
Misschien moeten we eens een topic starten met 'uitleengereedschap en locaties'.
Misschien moeten we eens een topic starten met 'uitleengereedschap en locaties'.
-
plopmobiel
- Forum-lid
Met een hamer en een grote schroevendraaier zal t waarschijnlijk ook wel lukken
hier vind je ook een paar tools
www.bike-discount.de/en/shop/tools-bottom-bracket-4294
www.bike-discount.de/en/shop/tools-bottom-bracket-4294
- Lcsmet
- Forum-lid HC
Haal eerst je wielen eens uit je fiets, uitvaluiteinden en uiteinden van je wielassen, waar ze contact maken met je frame, proper maken en je wielen terug in je fiets.
Kost niets is direct klaar en dan kan je nog zien he
Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend
Nothing to defend
Topic bestaatEdwin schreef: ↑12 okt 2017 09:49 Deze (bbb-cupout-btl-113-cup-remover-zilver) kost de helft, maar het blijft jammer om dit soort gereedschap te moeten kopen als je het maar zo weinig gebruikt.
viewtopic.php?f=22&t=54753&start=48&hil ... +heeft+wat
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Blauw
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs
Cannondale Supersix evo hm Sram red Etap Grijs