Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!
-
vvvsandra
- Forum-lid
vvvsandra
10 apr 2010 15:03
Hallo forum lezers,
ik heb 1 simpele vraag:
Wat adviseren jullie aan een beginnende rijders die redelijk op gewicht zijn bijv tussen de 95 en 110 kilo ten aanzien van het frame: carbon of aluminium? (staal, thitanium hoeven niet te worden meegenomen).
en welke wielen eronder het frame gemonteerd moeten worden?
2 simpele vragen en ik hoop ook op simpele adviezen....
Alvast bedankt voor jullie mederwerking
-
forza
- Forum-lid
forza
10 apr 2010 15:10
Goedemiddag,
Ik weeg ruim 100kg en heb een Carbonframe en Cosmiccarbon wielen, ik rij hier al een behoorlijke tijd mee zonder problemen. Voor de wielen kun je de zoekfunctie gebruiken, daar is al een klein beetje over geschreven.
Succes met de aanschaf.
eigenwijs is ook wijs...
-
perik
- Forum-lid
perik
10 apr 2010 15:11
Carbon en aluminium frames zijn allebei prima geschikt. Qua wielen zul je het moeten zoeken bij de wat steviger types. Veel wielen van Easton en Cmpagnolo zijn prima geschikt voor zwaardere berijders, maar een goed handgespaakt setje met 32 of 36 spaken is misschien de beste oplossing. Succes!
-
dvangennip
- Forum-lid
-
Contact
dvangennip
10 apr 2010 15:12
Op zich zal het niet zoveel uitmaken of je alu neemt of carbon. Beide materialen zijn sterk genoeg. Ga echter niet op zoek naar de meest lichtgewicht modellen, maar kies eerder voor een wat sterker frame. Er zijn natuurlijk wel duidelijke verschillen in kosten, in het voordeel van aluminium. Ik denk ook dat beginnende rijders niet zoveel hebben aan een veel duurder carbon frame. 1 kilo afvallen levert meer op dan het dubbele betalen voor een carbon frame, om het heel simpel te zeggen.
Wat betreft de wielen: ik geloof dat men hier unaniem wel voor handgespaakt zal gaan, met veel spaken. Dus stevige velg + 36 spaken. Dat hoeft ook helemaal niet duur te zijn (± 250 euro). Budgetwielen (waarde ± 100 euro) zijn vaak niet stevig genoeg met spaakbreuken tot gevolg.
-
bigm
- Forum-lid
bigm
10 apr 2010 15:13
als beginnende rijder zou ik voor alu gaan ook ivm de prijstelling alu tov carbon,je moet ook maar afwachten of het fietsen je wel bevalt
de meeste carbon frames kunnen aangegeven gewichtsklasse best aan