Wil je een nieuwe racefiets kopen? Hulp nodig? Stel al je vragen hier!

Giant Defy Advanced 2 vs. Giant TCR Advanced 1 Disc vs. CKT 369

korneeldebruyn
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 aug 2017 17:17

korneeldebruyn 24 aug 2017 17:37

Hallo allemaal.

Ik ben Korneel, 19 jaar oud en ben op zoek naar een nieuwe racefiets. Ik rij momenteel op de oude van m'n vader, maar dat ding is echt al 15 jaar oud. Was één van de eerste full-carbon frames en ligt Campagnolo Record op. Maar schakelen gaat niet meer vlot en het ding is echt gewoon ook zwaar in vergelijking met de alu fiets van mijn vader.

Ben dus op zoek naar iets nieuws voor max. €2.000 (minder is beter natuurlijk).

Mijn oog is gevallen op de volgende 3 modellen:

- Giant Defy Advanced 2 2017

Vind het een knappe fiets/frame en er komen ook standaard mooie wielen op, een iets hogere velg vind ik echt veel knapper. Staan ook schijfremmen op, maar weet nu niet of dit meteen een super groot voordeel is. Is ook de goedkoopste van deze 3 (€1.800) en denk ook dat dit de meest comfortabele is, wat mij wel aan spreekt. Pijn lijden op de fiets is nu eenmaal niet leuk.

Het 'nadeel' is dat deze geleverd wordt met Shimano 105. Dat zal wel dik oké zijn, maar de volgende 2 kandidaten komen met Ultegra wat toch net wat beter is denk ik. Deze Defy is ook Di2 Ready? Iets wat mij wel interreseert voor binnen een jaar of 2, heb eens 1 keer met Ultegra Di2 gereden en dat was GE-WEL-DIG!


- Giant TCR Advanced Disc

Beetje duurder, (€2.000) maar deze wordt wel geleverd met Ultegra. Ook met een hogere velg én schijfremmen, maar dat had de Defy ook. Is volgens mij wel ietsje minder comfortabel als de Defy dus dat spreekt me dan weer wat minder aan. Kleur is ook wel echt héél opvallend....


- CKT 369

Deze heb ik zien staan bij een fietsenwinkel hier in België (wel via internet gevonden). Vind het gewoon echt een knap ding. Hieronder een voorbeeldfoto. Het exemplaar dat ik op het oog heb is volledig (mat)zwart, kost ook €2.000, komt met Shimano Ultegra én met Veltec Carbon wielen van 30 mm.

Afbeeldingckt-369 013 by David Padilla Coixet, on Flickr


Dus nog even samengevat: de Defy lijkt mij het meest comfortabele en denk wel dat ik dat op prijs ga stellen tijdens het rijden, maar komt met Shimano 105.

De TCR is ook wel knap, komt met Ultegra maar is volgens mij minder comfortabel en valt écht hard op met z'n kleur.

De CKT vind ik SUPER knap, de Veltec wielen zijn ook wel een pluspunt en komt ook met Ultegra, maar ik denk dat deze niet zo comfortabel zal zijn...


Hebben jullie ervaringen met één van deze fietsen? Ik hoor het graag! :winkthumb:

Gebruikersavatar
Sha Kokken
Forum-lid
Berichten: 519
Lid geworden op: 28 mei 2015 23:38
Locatie: Hooglanderveen

Gebruikersavatar Sha Kokken 24 aug 2017 21:19

Ik rijd zelf sinds dik twee jaar op een alu Defy. Geen vergelijkingsmateriaal maar ik ga het fietsje steeds meer waarderen (en die fiets is niet veranderd ;) ).

Wat is comfortabel? Bij een Defy zit je wat korter en hoger dan bij een TCR, dus met mijn stramme lichaam is dat comfortabeler. Jij bent nog jong en misschien wel heel lenig. Dan is een TCR vast net zo comfortabel.

My 2 cents: Laat je opmeten door een fietsenmaker, doe een paar proefritjes maar kies vooral een fiets waar jij blij van word.

Succes

korneeldebruyn
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 aug 2017 17:17

korneeldebruyn 25 aug 2017 12:35

Heb nu een Willier GTR Team gevonden van iemand die ik ken waar amper 400 km mee gereden is. Volledig afgemonteerd met Ultegra en scherp geprijsd. Ga daar eens naar kijken!

Gebruikersavatar
Lcsmet
Forum-lid HC
Berichten: 15963
Lid geworden op: 30 mar 2009 18:55
Locatie: Het Soete Land van Waes

Gebruikersavatar Lcsmet 25 aug 2017 17:26

korneeldebruyn schreef: 25 aug 2017 12:35 Heb nu een Willier GTR Team gevonden van iemand die ik ken waar amper 400 km mee gereden is. Volledig afgemonteerd met Ultegra en scherp geprijsd. Ga daar eens naar kijken!
Kijk eerst of de fiets je echt past.
Laat hem op jouw maat zetten, laat dan je kennis een foto in zijaanzicht nemen en dan weet je al meer.
Succes.
I know myself like no one else
Nothing to defend

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 25 aug 2017 18:12

Ik zou nog niet al te veel investeren in een fiets op je 19e. Het kan best dat je nog niet helemaal uitgegroeid bent. Hier is een leuke calculator waar je je maten kunt ingeven: https://www.competitivecyclist.com/Stor ... e.jsp#type Kun je mooi gaan vergelijken met de Geometrie van verschillende modellen.

korneeldebruyn
Forum-lid
Berichten: 43
Lid geworden op: 24 aug 2017 17:17

korneeldebruyn 31 aug 2017 09:10

Het is de Wilier GTR Team geworden! Ik ben helemaal verliefd. Zit een stuk comfortabeler dan m'n vorige fiets, rijdt lekker strak doch ook comfortabel en de Shimano Ultegra groepset schakelt boterzacht. De zwarte fullcrum wielen geef hem ook een extra sportieve/agressieve/stoere touch!

Zal vandaag of morgen proberen wat foto's te posten!

Plaats reactie