Alles over vakanties op én met de fiets

Nieuw platform voor delen van routes

wielerroutes
Forum-lid

wielerroutes 16 aug 2017 14:27

Beste forum bezoekers,

Ik ben bezig met een nieuw platform op te zetten voor het delen van routes.
Genaamd http://wielerroutes.net, voor nu is het vooral gericht op wielrenners maar in de toekomst komt dit ook voor mountainbikers en recreatieve fietsers. Alleen even kijken hoe ik het overzichtelijk blijft.

Maar wat is een route platform zonder routes? Juist helemaal niks, daarom heb ik ook jullie hulp nodig. Hebben jullie nog mooie routes liggen die je wilt delen met wielrennend Nederland en België je maakt tevens ook kans op leuke prijzen zoals een voedings-pakket ter waarde van 50 euro. Hoe meer routes je instuurt hoe meer kans je maakt.

Tips zijn natuurlijk ook altijd welkom
Voor de mooiste ritjes ga naar : http://wielerroutes.net

johan d
Forum-lid

Gebruikersavatar johan d 16 aug 2017 14:45

Komt er een onderscheiding tussen verkeersluwe verharde wegen voor racefietsen, of kan er plotseling een stuk onverhard boswegetje opduiken voor MTB-ers? in dat laatste geval, heeft jou site niet veel meerwaarde dan de routeyou's, ridewithgps'es, gpsies' ed op de wereld... maar in het andere geval, Top!

Verder zie ik op uw upload pagina staan "startplaats" en "eindplaats"; Ook hier zijn genoemde sites u al voor gegaan. Beter zou een lijstje zijn met plaatsen waar de route langskomt. een rondritje kan namelijk overal starten...

wielerroutes
Forum-lid

wielerroutes 16 aug 2017 15:08

Johan voor nu komen er alleen wielrenroutes op dus eigenlijk zal je geen onverhard zandpaadje tegen mogen komen. Of de gene die de route heeft gemaakt is een wielrenner die dat leuk vind. En dan hoop ik dat ze het melden bij insturen. Zodat ik het weer kan melden op de website. Ik controleer alle routes op de website. Dit in tegenstelling tot de andere websites. En routes die niet goed zijn in mijn ogen komen er niet op of ik vraag waarom ze bijvoorbeeld over een stuk zandpad gaan. Of veel door een woonwijk om maar even iets te noemen.

Start en eindplaats gebruik ik nu voor het zoeken maar is een goede tip om ook alle plaatsen waar je doorheen komt te benoemen. Heb hier al vaker over na gedacht voor mijn andere website motorroutes waar deze site uit voort gekomen is. Maar het is best lastig iemand die een route instuurt wilt niet alle kleine dorpjes in typen. En als ik naar me zelf kijk weet ik het ook niet altijd. Dus moet automatisch kunnen gaan. Maar dan zit je er weer mee dat niet alle data altijd even betrouwbaar is. Maar ik zet het op de lijst om mee te nemen in de verdere ontwikkeling.

Het verschil tussen andere websites is dat het in mijn ogen overzichtelijker is en ik alle routes controleer. Waar andere sites gaan voor zoveel mogelijk routes en dan wordt het on overzichtelijker. Ook komen er dan routes dubbel op wat ik wil tegen gaan.

W3irdo
Forum-lid

W3irdo 19 aug 2017 12:52

Leuk idee om routes te gaan delen!

Ik zal eens kijken of ik mijn strava rondjes wat kan aanpassen ivm de start/stop locatie zodat ik ze kan delen/uploaden.

Gr Tjeerd en veel suc6 met de pagina

wielerroutes
Forum-lid

wielerroutes 19 aug 2017 17:58

Ik kan dit ook wel voor je doen, moet de routes toch nog beetje bewerken en controlleren voor dat ik ze online zet. Kan ik dat meteen mee pakken.
W3irdo schreef: 19 aug 2017 12:52 Leuk idee om routes te gaan delen!

Ik zal eens kijken of ik mijn strava rondjes wat kan aanpassen ivm de start/stop locatie zodat ik ze kan delen/uploaden.

Gr Tjeerd en veel suc6 met de pagina

pinarello
Forum-lid

pinarello 19 aug 2017 19:34

Het verdienmodel wordt de reclame op de site?

opafiets
Forum-lid

Gebruikersavatar opafiets 19 aug 2017 19:46

Ah, net eens even gekeken.

Wat ik nou zo handig vind aan gpstracks.nl, is dat er nu zo'n RC knop opzit.
Wanneer je hier op klikt, staat de route direct in je Garmin " cloud".
( dit werkt op de nieuwere Garmins met de app; route course)..

Misschien iets voor op jou site?
.................

scottwilko
Forum-lid HC

scottwilko 19 aug 2017 20:20

Volgens mij hebben we dit pas ook nog gehad van asmeets met zijn gpscyclingtracks.net
Hoor ik ook niet heel veel meer van, waarom zou dat met dit initiatief wel goed gaan?
Begrijp mij niet verkeerd, ik kijk zeker voor een route verder van huis heel graag op een dergelijke site. Maar dan wil ik wel keuze hebben, en dat vind ik bij de grotere sites.

cimecaron
Forum-lid

cimecaron 19 aug 2017 22:57

Even een route gezocht over de grens in Duitsland. In een straal van 100 km geen route gevonden. Dat gaat niet wat worden zo.

wielerroutes
Forum-lid

wielerroutes 20 aug 2017 08:32

De site is inderdaad nog in een opstart fase. er komen elke week nieuwe routes bij. Maar voor nu is het route aanbod nog beperkt daarom heb ik ook jullie hulp nodig.

Zo als ik ook in mijn openingspost aangeef.
Maar wat is een route platform zonder routes? Juist helemaal niks, daarom heb ik ook jullie hulp nodig. Hebben jullie nog mooie routes liggen die je wilt delen met wielrennend Nederland en België je maakt tevens ook kans op leuke prijzen zoals een voedings-pakket ter waarde van 50 euro. Hoe meer routes je instuurt hoe meer kans je maakt.
cimecaron schreef: 19 aug 2017 22:57 Even een route gezocht over de grens in Duitsland. In een straal van 100 km geen route gevonden. Dat gaat niet wat worden zo.

wielerroutes
Forum-lid

wielerroutes 01 sep 2017 17:30

Waarom dit wel goed gaat? Geen idee kan ook niet beloven dat het gaat werken. Maar kan in ieder geval mijn best doen. De techniek er achter komt van mijn andere website het zelfde idee maar dan voor motorrijders (motorroutes.net). Deze wordt al veel bezocht en ook druk door ontwikkeld waar deze site natuurlijk op mee kan liften.

Ik heb in de jaren de techniek zo verbeterd voor me zelf dat ik ook makkelijk kan blijven door ontwikkelen, en zal dit ook gaan doen. Alle input is natuurlijk welkom.

In middels zijn er afgelopen maand al 14 routes bij gekomen dit is natuurlijk nog niks tegen over de grotere websites maar het begin is er.

http://wielerroutes.net/review/4/nieuwe ... ustus-2017

Ik ben bewust dat het route aanbod moet stijgen vandaar dat ik ook jullie hulp vraag.
scottwilko schreef: 19 aug 2017 20:20 Volgens mij hebben we dit pas ook nog gehad van asmeets met zijn gpscyclingtracks.net
Hoor ik ook niet heel veel meer van, waarom zou dat met dit initiatief wel goed gaan?
Begrijp mij niet verkeerd, ik kijk zeker voor een route verder van huis heel graag op een dergelijke site. Maar dan wil ik wel keuze hebben, en dat vind ik bij de grotere sites.

wielerroutes
Forum-lid

wielerroutes 01 sep 2017 17:32

Ga eens kijken hoe het werkt en is inderdaad handig. Bedankt voor dit tip, dat gedoe met kabeltjes enzo is eigenlijk niet meer van deze tijd.
opafiets schreef: 19 aug 2017 19:46 Ah, net eens even gekeken.

Wat ik nou zo handig vind aan gpstracks.nl, is dat er nu zo'n RC knop opzit.
Wanneer je hier op klikt, staat de route direct in je Garmin " cloud".
( dit werkt op de nieuwere Garmins met de app; route course)..

Misschien iets voor op jou site?

Gesloten