3/4 Broek aanschaffen
Ik heb een 3/4 broek maar dat was echt een miskoop. Mijn benen zijn blijkbaar een stuk langer dan wat Nalini voor ogen had bij het ontwerp waardoor de rand van de broek precies in mijn knieholte uitkomt. Ik heb 3/4 beenstukken gekocht om die broek nog te kunnen dragen maar het resultaat is nu dat ik meestal met mijn korte Assos en kniestukken fiets. De stof is trouwens niet dikker dan een gewone korte broek.
Ik heb er vorig jaar een aangeschaft in de opruiming bij Rose en hij bevalt tot nu toe prima. Het is er een van het huismerk van Rose en de pijpen komen tot halverwege de kuiten, dus lang zat. Ook de zeem zit tot nu toe goed. Ik rij er mee als de temperatuur boven de pakweg 10-12 graden is en het nog te fris is (volgens mijzelf) voor een korte broek. Mooi compromis vind ik zelf.
Zelf gebruik ik ook de 3/4 broeken met weer zoals vandaag en gisteren. Zeker als ik naar het werk ga om 2 uur in de middag en om ca. 12 uur in de avond thuis kom. Het is ideaal om geen losse beenstukken mee te nemen maar gewoon een comfortabele gevoerde 3/4 broek aan te hebben bij 7 graden boven het vriespunt.
Life is too short for not riding tubulars..euhhh tubeless 
-
vjenne-racer
- Forum-lid
Iedereen bedankt voor zijn reactie!
Ik zit eigenlijk nog met een vraag; voor welke maat moet ik gaan? Ik heb normaal gesproken XL van mijn (KORT) fietsbroeken, dus kan ik dan ook een XL van een 3/4 broek bestellen of moet ik een maatje groter of kleiner aanhouden? Ik vind het absoluut niet fijn als de broek omhoog krult of niet strak zit.
EDIT: Ik heb inmiddels de 3/4 broek uit mijn eerste post besteld in de maat XXL (heb dus normaal XL). En de kniestukken in de maat XL. Zit ik goed met deze maten?
Betreft dus onderstaande artikelen:
1. Cyclewear.eu - 3/4 broek men
2. Cyclewear.eu - Kniestukken
Ik zit eigenlijk nog met een vraag; voor welke maat moet ik gaan? Ik heb normaal gesproken XL van mijn (KORT) fietsbroeken, dus kan ik dan ook een XL van een 3/4 broek bestellen of moet ik een maatje groter of kleiner aanhouden? Ik vind het absoluut niet fijn als de broek omhoog krult of niet strak zit.
EDIT: Ik heb inmiddels de 3/4 broek uit mijn eerste post besteld in de maat XXL (heb dus normaal XL). En de kniestukken in de maat XL. Zit ik goed met deze maten?
Betreft dus onderstaande artikelen:
1. Cyclewear.eu - 3/4 broek men
2. Cyclewear.eu - Kniestukken