Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nieuw concept. Zelf aanschaffen / FM monteert.

codex
Forum-lid

codex 16 aug 2017 20:39

Ik kwam dit nieuwe concept tegen bij van Herwerden.. zie hun website.(en schuingedrukte tekst onderaan). http://www.vanherwerden.nl/blog/7-elder ... n-probleem

Lijkt me een hele mooie opzet.Je koopt veel goedkoper op internet het benodige materiaal(onderdelen). .Laat het door hun monteren en je betaalt dan alleen hun uurloon.

Wat denken jullie hiervan. Kennen jullie meer FM die dat zo doen.?
Uiteraard moet je als FM wel een goed uurloon rekenen.Ze kunnen nu de verdiensten die op de onderdelen zitten niet meerekenen.

Dit is vooral een ideaal concept voor "half-handige personen" zoals ik zelf ben ;)
Zelf zoveel mogelijk zelf doen en lukt het niet, dan naar de FM met je al aangeschafte materiaal.

U heeft producten online gevonden die u wenst te bestellen, u belt ons voor een afspraak van de te monteren onderdelen, u krijgt altijd vooraf een offerte van de kosten voor montage. U geeft akkoord en zijn wij er klaar voor om uw pakket te ontvangen en te monteren. Zo profiteert u van de laagste prijs en de juiste montage op uw kostbare fiets. Wij geven volle garantie op de correcte montage van de door u elders aangeschafte onderdelen. U kunt via ons géén aanspraak maken op de product garantie, deze verloopt via u en de verkopende partij. Uiteraard vergt het zelf kopen van onderdelen kennis om te beoordelen of de onderdelen op elkaar passen. Bent u ervaren genoeg om dit te kunnen beoordelen, dan is dit voor u een mooie optie. Heeft u deze kennis niet, dan kunt u de onderdeelkeuze uiteraard ook nog steeds door ons laten doen.
Laatst gewijzigd door codex op 16 aug 2017 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.

NicoNB
Forum-lid

Gebruikersavatar NicoNB 16 aug 2017 20:48

Misschien dat ze het topic Race only: uitstervend ras? een keer gelezen hebben.
Daar kwam dit volgens mij ook voorbij als een optie voor een ander business model.

Douglas
Forum-lid

Gebruikersavatar Douglas 16 aug 2017 20:56

Slimme zet. Ik denk dat dit de enige optie is om op termijn een werkend business model te hebben. Het is voor het eerst dat ik dit zie bij een fietsenwinkel. Ik heb zelf wel eens gebruik gemaakt van bikepitstop.nl Een onafhankelijke fietsenmaker die alleen een werkplaats heeft en ook workshops geeft.
o'7o

Keezx
Forum-lid HC

Keezx 16 aug 2017 21:04

Tsja , men kiest eieren voor z'n geld, beter iets verdienen dan niets verdienen...
Herhaal dit niet onnodig
Ik herhaal , herhaal dit niet onnodig

Livio Livius
Forum-lid HC

Livio Livius 16 aug 2017 21:10

Er zijn meer FM's die dit al een tijdje doen. Dus niets nieuws onder de On.
What makes the boat go faster?

baron062
Forum-lid

baron062 16 aug 2017 21:15

Goed idee!

Ik kan mij wel voorstellen dat in geval van garantie het een beetje wijzen wordt. Ligt het aan het product of aan de montage? Als je zowel de dienst als het product afneemt bij je LBS speelt dit niet.

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 16 aug 2017 21:26

Ik vind het vreemd dat niet elke FM hiervoor openstaat. Verbaas me echt wanneer ik hoor dat een FM geen onderhoud wil plegen aan een fiets die ze zelf niet verkocht hebben, om vervolgens te klagen dat de fietsenmarkt op z'n gat ligt door het grote boze internet.

Laatst ook weer een verhaal van mijn tante op een verjaardag. Ze stond 5km buiten het dorp met een lekke band en belde de fietsenmaker of hij langs kon komen (service die ze al 25 jaar aanbieden). Fietsenmaker reageerde vrij boos/negatief omdat ze haar laatste e-bike op internet gekocht had en heeft haar laten staan.

Na 25 jaar vaste klant en talloze fietsen voor het hele gezin daar gekocht te hebben, heeft die fm in één klap al zijn krediet verspeeld. Geen probleem natuurlijk, tante heeft gewoon oom gebeld en was 10 minuten later thuis, maar alle ooms en tantes die aanwezig waren (mijn vader komt uit een gezin van 10, allen uit de regio) zullen daar nooit meer naar toe gaan.

Wiliertoerist
Forum-lid

Gebruikersavatar Wiliertoerist 16 aug 2017 21:31

Bij CycleYou in Schellingwoude is dit ook bespreekbaar.
Zijn woorden: "Jij kan een groep op internet goedkoper inkopen dan ik bij groothandel/importeur".

colnagofreak
Forum-lid HC

colnagofreak 16 aug 2017 21:37

Slimme zet, beter een graantje mee pikkken dan niets verdienen lijkt me!
Soms is het beter het verleden te laten voor wat het was!

NoChain
Forum-lid

NoChain 16 aug 2017 23:53

ypuh schreef: 16 aug 2017 21:26Laatst ook weer een verhaal van mijn tante op een verjaardag. Ze stond 5km buiten het dorp met een lekke band en belde de fietsenmaker of hij langs kon komen (service die ze al 25 jaar aanbieden). Fietsenmaker reageerde vrij boos/negatief omdat ze haar laatste e-bike op internet gekocht had en heeft haar laten staan.

Na 25 jaar vaste klant en talloze fietsen voor het hele gezin daar gekocht te hebben, heeft die fm in één klap al zijn krediet verspeeld. Geen probleem natuurlijk, tante heeft gewoon oom gebeld en was 10 minuten later thuis, maar alle ooms en tantes die aanwezig waren (mijn vader komt uit een gezin van 10, allen uit de regio) zullen daar nooit meer naar toe gaan.
Internetfiets en 25 jaar vaste klant ... knap van je familie om die man af te serveren omdat hij 1x op 25 jaar niet behulpzaam is. Je familie ziet niks door de vingers, maar de FM moet wel door de vingers zien dat hij voor zijn "vaste klant" wel nog goed genoeg is om als taxi te fungeren. Als je hele familie daarom wegblijft heb je wel een geweldig rancuneuze en hypocriete familie, ik denk niet dat hij ze zal missen.

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 17 aug 2017 06:31

Zelfs al een heel topic over...

viewtopic.php?f=12&t=78430

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 17 aug 2017 07:51

Wiliertoerist schreef: 16 aug 2017 21:31 Bij CycleYou in Schellingwoude is dit ook bespreekbaar.
Zijn woorden: "Jij kan een groep op internet goedkoper inkopen dan ik bij groothandel/importeur".
Dat vind ik wel zo'n kansloze uitspraak, waarom bestellen ze de boel dan zelf niet op het internet. Beetje moeite doen om slim in te kopen is te veel gevraagd?
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie