Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Gevallen in 2017

dixy100
Forum-lid
Berichten: 399
Lid geworden op: 04 aug 2011 21:49

dixy100 16 aug 2017 14:05

Vandaag erg blij met mijn helm.
Had niet in de gaten dat er een overhangende tak over het fietspad hing.
Schrok van de flinke tik die ik hoorde.
Zonder helm had ik een flinke wond op mijn voorhoofd gehad.

Gebruikersavatar
lubbe162
Forum-lid
Berichten: 42
Lid geworden op: 04 jun 2017 10:27
Locatie: Almere
Contact

Gebruikersavatar lubbe162 20 aug 2017 11:43

Na jaren lang zonder (noemenswaardige) kleerscheuren gefietst te hebben, was het afgelopen zondag 13/8 dan toch óók voor mij een keer "raak" Langs een fietspad in Almere-Buiten liep een zwarte kat, ik zág 'm , hield er rekening mee, en tóch, op het moment dat ik dacht dat 't gevaar geweken was schoot 't beest op het allerlaatste moment het fietpad over en récht onder m'n voorwiel! Na een behoorlijke buiteling zit ik inmiddels al weer een week thuis met een stevig gekneusd sleutelbeen ( pijnlijk ! ) en een stel schaafwonden die inmiddels al weer redelijk beginnen te genezen. De fiets zélf gelukkig geen schade, Dat kon ik van m'n Giro helm niet zeggen, die heeft een ( dood )klap opgevangen en is inmiddels vervangen.

Mijn beschadigde Sensabikes koerstrui van net een paar weken oud werd door Sensabikes vervangen, waar ik natuurlijk zeer verguld mee ben. Maar 1 ding is duidelijk, zonder het dragen van een helm had ik dit verhaaltje dus naar alle waarschijnlijkheid niet geschreven ! Drágen dus dat ding, ik zie nog veel te veel fietsers zónder rondrijden !

Met dank aan Vico de Bres van Vicoos Almere ( http://bit.ly/2weglcJ ) , voor het van de straat oprapen en thuisbrengen !
Sensa Romagna Comp Shiny 2017 + Garmin Edge 830 + Strava Summit

Gebruikersavatar
rob74
Forum-lid HC
Berichten: 5975
Lid geworden op: 13 nov 2007 22:36
Locatie: Utrecht
Contact

Gebruikersavatar rob74 20 aug 2017 12:27

Ja, Katten zijn en blijven onvoorspelbare beesten. Ik heb het helaas ook meegemaakt dat op het moment supreme, net als het echt spannend wordt, zo'n kat de meeste domme beslissing kan nemen door recht op het gevaar af te remmen. De kat krijgt een rotklap en overleeft het wellicht niet en de renner in kwestie is bont en blauw en zijn materiaal is kapot. Niemand wordt vrolijk van loslopend vee op de openbare weg :?
Live fast; die young. mijn blog

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 20 aug 2017 13:55

Vorige week zaterdag in een bocht onderuit gegaan. Nat asfalt op een plek waar geen auto's rijden onder bomen. Daar lag dus een laag gladde meuk. Elleboog en knie open en met heup tegen stoeprand (op een plek waar helemaal geen stoep nodig is.....). Ik kon doorfietsen maar kreeg later en flinke zwelling op mijn heup. Gelukkig niet gebroken. het is de zijbilspier (Glutus Medius) die wordt gelukkig niet zwaar belast tijden fietsen. Heb er sindsdien alweer 380K opzitten met een dij die er uit zag als een vrouwenbil.

bever
Forum-lid
Berichten: 2155
Lid geworden op: 19 aug 2009 01:06
Locatie: Agga

bever 20 aug 2017 19:10

rob74 schreef: 20 aug 2017 12:27 Ja, Katten zijn en blijven onvoorspelbare beesten. Ik heb het helaas ook meegemaakt dat op het moment supreme, net als het echt spannend wordt, zo'n kat de meeste domme beslissing kan nemen door recht op het gevaar af te remmen. De kat krijgt een rotklap en overleeft het wellicht niet en de renner in kwestie is bont en blauw en zijn materiaal is kapot. Niemand wordt vrolijk van loslopend vee op de openbare weg :?
Daarom pleit ik ook voor een "Irritatie door katten (uitlaters)" topic :D Ze zijn lief en pluizig, maar ze rennen inderdaad altijd precies je voorwiel in, terwijl ze legio andere mogelijkheden hebben. De katten die ik in mijn voorwiel heb gehad, hebben het overigens (voor zover ik weet) allemaal overleefd.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5924
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 21 aug 2017 10:17

Oei, oh nee hè, een "Irritatie door katten (uitlaters)" topic kan nog een hele popcorn discussie gaan worden. :mrgreen:
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

kawouter
Forum-lid
Berichten: 842
Lid geworden op: 22 jun 2010 10:53
Locatie: Arnhem

kawouter 21 aug 2017 11:05

lubbe162 schreef: 20 aug 2017 11:43 [...] Langs een fietspad in Almere-Buiten liep een zwarte kat, ik zág 'm [...], Na een behoorlijke buiteling zit ik inmiddels al weer een week thuis [..]
Is er dus toch iets waar van het bijgeloof mbt zwarte katten?

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 21 aug 2017 12:00

Als ik een een kat zie trek ik altijd de aandacht van het beest, zodat ie niet op het laatste moment een beslissing hoeft te maken.

Gebruikersavatar
Orlok
Forum-lid HC
Berichten: 5924
Lid geworden op: 01 dec 2012 12:18
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Orlok 21 aug 2017 12:08

Marcopfiets schreef: 21 aug 2017 12:00 Als ik een een kat zie trek ik altijd de aandacht van het beest, zodat ie niet op het laatste moment een beslissing hoeft te maken.
Ik jaag hem weg nog beter. :)
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless

Cyclar
Forum-lid
Berichten: 14
Lid geworden op: 08 aug 2017 23:08

Cyclar 21 aug 2017 13:13

Ik rem altijd af voor loslopende dieren. Het is mij het risico dat ik op volle snelheid ten val kom niet waard. Ik had laatst ook bijna een kat te pakken. Het was dat ik al vaart aan het minderen was, want anders was hij er gewoon tussen gesprongen (zijn die beesten suïcidaal of zo?!).

Gebruikersavatar
Marcopfiets
Forum-lid
Berichten: 768
Lid geworden op: 12 jan 2017 15:40

Gebruikersavatar Marcopfiets 21 aug 2017 14:35

Ik denk dat de logica van de kat is dat hij graag terug wil naar een veilige plek, en dat is vaak niet de plek waar hij naar toe op weg was. Vandaar dat ze rechtsomkeer maken en voor je fiets springen.

Gebruikersavatar
Sweety2008
Forum-lid
Berichten: 3098
Lid geworden op: 26 sep 2014 23:11

Gebruikersavatar Sweety2008 22 sep 2017 17:29

Vandaag voor het eerst gevallen met mijn Ghost Nivolet. Ik was nog ca. 15 km af van mijn thuis toen het gebeurde. Ik fietste op het fietspad tussen Horst en Sevenum en ik zag de mensen al in het gras zitten en groep scholieren fietsten er ook langs. Toen kwam ik eran fietsen ik had al mijn snelheid behoorlijk vermindert maar just toen ik erlangs fietste stond de jonge vrouw op ik kon niet meer remmen en we knalden op elkaar.

Ik kwam aan de andere kant in het gras terecht. Het waren een groep Bulgaren(da kwam ik pas later achter) de vrouwen proberden mij overeind te helpen maar een voet zat nog vast.

Fiets is beschadigd voor de shifter staat schuin en achter de derailleur is ook wat kapot. Toen ik zei dat ik nu de politie ging bellen renden ze allemaal weg. Denk dat ze illegaal hier ergens werken.

Ik zelfs heb een schaafwond op mijn vinger en elleboog maar verder gaat het.
Kon nog met de racefiets naar mijn fietsenmaker rijden. Het enig leuke eraan is dat ik vandaag de 100 km vol heb gemaakt.
Ghost Nivolet 6LC

Plaats reactie