Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Sigma Rox 9.0, probleempje

floep78
Forum-lid

floep78 11 apr 2010 22:11

Gisteren mijn Sigma Rox 9.0 ontvangen. Echter bij het instellen ben ik tegen 2 problemen aangelopen.

-De hartslag wordt niet geregistreerd, nu heb ik hierover al een topic gelezen. Dus vrees ik dat ik hiervoor de computer zal moeten omruilen.

-De hoogtemeters blijven op de computer op -94m staan. Bij de eerste keer aanzetten stond de meter op -120. Ook na het instellen van Home Altitude 1,2,3 (waarom er 3 zijn weet ik niet, misschien dat ook iemand mij dat kan vertellen?)
Een paar keer batterij eruit en gereset staat de meter nu op -94m. Moet ik ergens anders nog iets instellen.

Of heb ik nu echt de pech dat ik een "mislukkelingetje" uit de fabriek heb ontvangen?

rinke
Forum-lid

rinke 12 apr 2010 00:24

Hoi floep78! Hartslag heb ik een hoop gezeik mee gehad. Uiteindelijk is de Rox retour afzender gegaan en vervangen door een Polar. Nu ik de Polar heb moet ik je wel zeggen dat de Rox veeeeeeeel meer een fietscomputer is met veel beter werkende functies voor het geld.

Hoogtemeter nullen had ik in het begin ook moeite mee, maar dit is ergens ver weg gestopt. je 1,2,3 Home Altitude op nul zetten is niet de goede oplossing. Uit mijn hoofd moet je volgens mij de rechter onder en bovenknop heel lang te gelijk ingedrukt houden dan kom je in een alti nullen menu (als dit niet lukt even de linker boven en onderknop proberen)
succes!

raleighrick
Forum-lid

raleighrick 12 apr 2010 00:36

De knop rechts boven en links onder inhouden en dan je luchtdruk aanpassen ! Hoe bedoel je dat de hartslag niet geregistreerd wordt ? Krijg je hem niet op het scherm te zien ? Had ik namelijk in het begin ook maar toen kwam ik erachter dat je je hartslagband een beetje nat moet maken !

Gr

rinke
Forum-lid

rinke 12 apr 2010 09:52

Dat nat maken heeft bij mij nooit geholpen helaas, ook een nieuwe band gaf niet de doorslag. Daarom de hele set teruggestuurd en geruild voor een Polar...

edwin01
Forum-lid

edwin01 12 apr 2010 11:42

V.w.b. de hartslag: Bij mij pakt de hartslag in het begin ook wel eens niet. Even uit de houder halen en terugzetten werkt altijd!

(bij mij dan....)

alexd
Forum-lid

alexd 12 apr 2010 12:49

Ja, je moet wel bezweet genoeg zijn voor de hartslagmeter. Bij mij na 10/15 minuten even de rechtonder toets 2 seconden indrukken: dan synchroniseert hij opnieuw met snelheid, cadans en hartslag.

Eenmaal de thuisstand goed instellen op de echte hoogte is juist wel belangrijk: dat is het uitgangspunt voor verdere metingen (verschillen in luchtdruk). Doet het bij mij heel behoorlijk. 1 keer thuisstand op 0 zetten en de volgende keer is dat de basis. Maar omdat het dan natuurlijk weer iets ander weer is, dus andere luchtdruk, meot je wel even hem weer terugzetten op je thuis starthoogte Zo werkt luchtdruk nou eenmaal.
Systemen met alleen GPS hoogtemeter zijn vaak veel minder naukeurig!
In de winter in het bos en in de zomer op een berg. Prachtig die Alpe d'Huez en Mont Ventoux. Kijk ook in mijn weblog: http://alexanderfietst.blogspot.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie