Zegt de man die Breda dé wielerstad van Nederland vindt.Quarantanove schreef: ↑09 aug 2017 20:30 Hier de reactie van de belangrijkste ploegmanager in de Protour; http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Giro/1.3042991
Girostart in Israel?
Ik verwacht een hoop gemopper en verontwaardiging vooraf, maar uiteindelijk zal iedereen braaf aan de start verschijnen.
Goedkope startbewijzen voor gran fondo's, bezoek de CycloWorld SHOP
Je kunt Israel natuurlijk niet vergelijken met het apartheidsregime van Zuid- Afrika toen.
Ik begrijp dat het logistiek niet de meest handige keuze is voor de meeste ploegen, maar voor de veiligheid ? Het salafistisch terrorisme heeft niet echt een goede band met Palestijnse vrijheidsstrijders (waaronder Hamas). IS bijvoorbeeld willen vooral een grote Islamitische staat, Hamas met name een Palestijnse staat. Een aanslag vanuit de salafistische hoek kan net zo goed in Londen en Parijs gebeuren.
-
- Forum-lid
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 02 aug 2017 23:23
Dat was inderdaad ook mijn punt; logistiek is zoiets een ramp. Ten tijde van de start in Dublin hadden ze in elk geval nog hun eigen auto’s met alle voorzieningen. Maar even wat auto’s en bussen en materieel overvliegen naar Tel Aviv is niet te doen. Dus dat wordt huren en organiseren en dat gaat in de papieren lopen en wie betaalt dat? Yep, de ploegen zelf.Quarantanove schreef: ↑09 aug 2017 20:30 Hier de reactie van de belangrijkste ploegmanager in de Protour; http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Giro/1.3042991
Over de politieke keuze om daar te starten heb ik ook zo mijn mening maar dat is wel een gevaarlijk item op een forum want iedereen heeft daar wel zo zijn eigen mening over. En die discussie zou m.i. inderdaad helemaal gescheiden moeten blijven van de sportieve discussie denk ik. Net als de keuze voor een wk in Quatar waar Tom Dumoulin ook al zo zijn mening over had.
Ik denk dat geld de enige motivatie is voor deze keuze(s) En dat de renners zelf daar niets van terug zien maar wel last hebben van de verplaatsing, de onlogische rustdag na drie koersdagen en de logistieke gevolgen.
- MarkVeenstra
- Forum-lid HC
- Berichten: 6139
- Lid geworden op: 13 jun 2013 15:05
- Locatie: Delft
Hoe zit het met visa, Israel bezoeken en later bijvoorbeeld nog naar Amerika toe willen/moeten? volgens mij staat de VS dat momenteel niet toe.
Of zouden sporters met hun begeleiding daarop een uitzondering zijn? Of gaat iedereen na de Giro zijn/haar paspoort vervangen om van de Israel stempel af te komen?
Of zouden sporters met hun begeleiding daarop een uitzondering zijn? Of gaat iedereen na de Giro zijn/haar paspoort vervangen om van de Israel stempel af te komen?
WIND allrounder custom build 2015
Canyon Ultimate AL 2013
Canyon Ultimate AL 2013
Helemaal mee eens. Ik wou alleen aangeven dat er precedenten zijn.
Amerika heeft geen problemen met mensen die Israël bezocht hebben.
In de regel krijg je een los visum en bij binnenkomst een los velletje in je paspoort.
Verlaat je Israël dan staan er geen stempels in je paspoort die elders een belemmering kunnen vormen.
In de regel krijg je een los visum en bij binnenkomst een los velletje in je paspoort.
Verlaat je Israël dan staan er geen stempels in je paspoort die elders een belemmering kunnen vormen.
-
- Forum-lid
- Berichten: 226
- Lid geworden op: 02 aug 2017 23:23
Daar ben ik me van bewust. Het punt is dat in een land met nauwelijks wielergeschiedenis, laat staan kennis, er straks een aantal mannen en bussen rondrijden met het woord Bahrein groot er op.amclassic-fan schreef: ↑09 aug 2017 15:14 Het geld komt enkel uit Bahrein, de renners en de omkadering niet. Dus dat zou wel los kunnen lopen.
Ik denk dat dit hel provocerend overkomt op “de gewone burgers” met een bijna genetische haat tegen dit land
- amclassic-fan
- Moderator
- Berichten: 24321
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Sinds wanneer betalen ploegen zelf de huurauto's? Dat is een taak van de organisatie. Zelfs bij .2 koersen in Afrika is dat geregeld. Niet voor niets dat alle ploegen (op de locals na) bijvoorbeeld in California met dezelfde auto's rond rijden.Hans-Je-Pence schreef: ↑10 aug 2017 00:49Dat was inderdaad ook mijn punt; logistiek is zoiets een ramp. Ten tijde van de start in Dublin hadden ze in elk geval nog hun eigen auto’s met alle voorzieningen. Maar even wat auto’s en bussen en materieel overvliegen naar Tel Aviv is niet te doen. Dus dat wordt huren en organiseren en dat gaat in de papieren lopen en wie betaalt dat? Yep, de ploegen zelf.Quarantanove schreef: ↑09 aug 2017 20:30 Hier de reactie van de belangrijkste ploegmanager in de Protour; http://sporza.be/cm/sporza/wielrennen/Giro/1.3042991
Nooit in Israël geweest zeker? Orthodoxe joden zijn niet bepaald in de meerderheid. En daarnaast maakt 't voor deze groep toch niet uit, die zijn sowieso tegen sport.Hans-Je-Pence schreef: ↑10 aug 2017 09:39Daar ben ik me van bewust. Het punt is dat in een land met nauwelijks wielergeschiedenis, laat staan kennis, er straks een aantal mannen en bussen rondrijden met het woord Bahrein groot er op.amclassic-fan schreef: ↑09 aug 2017 15:14 Het geld komt enkel uit Bahrein, de renners en de omkadering niet. Dus dat zou wel los kunnen lopen.
Ik denk dat dit hel provocerend overkomt op “de gewone burgers” met een bijna genetische haat tegen dit land
De 2e en 3e etappe in Israel gaan in ieder geval niet het verschil maken behalve op de meet. Elk potentieel bergje en heuveltje wordt omzeilt. en verder vooral lange rechte wegen. Vooral die laatste 90 km naar Eilat. recht en normaal gesproken volle tegenwind, misschien kan je opteren om pas vanaf de 4e etappe mee te gaan rijden?
Er had wel wat meer van gemaakt kunnen worden.
Er had wel wat meer van gemaakt kunnen worden.
nee, maar ze hebben wel een hele sterke lobby in het beloofde land...amclassic-fan schreef: ↑10 aug 2017 09:42
Nooit in Israël geweest zeker? Orthodoxe joden zijn niet bepaald in de meerderheid. En daarnaast maakt 't voor deze groep toch niet uit, die zijn sowieso tegen sport.